Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجرای طرح‌های مشترک استان‌های مرکزی و لرستان برای برخورد با تردد خودروهای قاچاق‌بر از مواردی بود که در نخستین جلسه مشترک کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی و استان لرستان مطرح شد. ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، نخستین جلسه مشترک کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی و استان لرستان با حضور مسئولان مربوطه در حوزه مبارزه با قاچاق کالای و ارز دو استان در استانداری مرکزی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سرهنگ حسنی»، معاون هماهنگ‌کننده فرمانده انتظامی استان مرکزی در این جلسه با اشاره به رانندگان خودروهای قاچاق‌بر گفت: این افراد عمدتا از قشر بسیار ضعیف جامعه هستند که گاها حتی از برخورد قهری با انها متاسف می‌شویم اما فقر آنها و یا موارد و کم‌لطفی‌های دیگر نسبت به انها دلیل نمی‌شود که به چنین کارهایی روی بیاورند و امنیت و جان دیگر را به خطر بیندازند.

وی افزود: در حوزه برخورد با خودروهایی که ظاهر آنها مشخص است دستگاه قضا باید اختیارات بیشتری به ناجا بدهد، همچنین لازم است که امار دوربین‌های پلاک‌خوان به صورت ویژه دراختیار نیروی انتظامی قرار گیرد.

اقدام امنیتی در حوزه قاچاق سبب کاهش اثربخشی اقدامات شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی هم در این جلسه با اشاره به ضرورت تصمیم‌گیری‌های کارآمد در این جلسه گفت: متاسفانه ما مدیران دولتی اغلب اهل تحلیل هستیم درحالی که باید اهل تصمیم‌گیری باشیم.

بهروز اکرمی تصریح کرد: متاسفانه بحث خودروهای قاچاق‌بر معضلی است که اغلب استان‌های کشور از ان رنج می‌برند و تنها مختص به استان‌های مرکزی و لرستان نیست.

وی بیان کرد: پدیده قاچاق یک پدیده اقتصادی بوده و امنیتی نیست اما از آنجایی که اقدام امنیتی می‌کنیم هم هزینه‌ها بیشتر شده و هم اثربخشی کم می‌شود.

تشکیل 4000 پرونده قاچاق کالا و ارز در آذربایجان غربیبررسی میزان اثرات تشدید مبارزه با قاچاق کالا درمازندرانسنندج| ماموستا راستی: حمایت از رونق تولید و مبارزه با قاچاق کالا از "اوجب واجبات" است

ضرورت اجرای طرح‌های مشترک برای برخورد با قاچاق و تردد خودروهای قاچاق‌بر

جانشین فرمانده انتظامی استان لرستان هم در این جلسه با اشاره به مقابله با خودروهای قاچاق‌بر سبک گفت: ایراد اساسی در مبارزه با قاچاق کالا این است که رانندگان خودروهای قاچاق‌بر صاحب بار نیستند، همچنین برابر دستور ناجا تعقیب و گریز این خودروها ممنوع است.

سرهنگ میراحمدی تصریح کرد: اجرای عملیات‌های مشترک در مبارزه با تردد این خودروها لازم بوده و باید طرح مشترکی در این زمینه ارائه شود.

لزوم صدور دستورات موقت برای برخورد با خودروهای قاچاق‌بر

محمدجواد قربانیان، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به برخورد با این خودروها گفت: همان طور که سال گذشته دادستان‌ها دستوراتی را در زمینه برخورد با احتکار به صورت موقت صادر می‌کردند در این حوزه هم می‌توان از این ظرفیت بهره گرفت.

30 درصد از جمعیت جوان لرستان بیکار است

یکی از مسئولان اداره اطلاعات استان لرستان هم در این جلسه با اشاره به بیکاری به عنوان یکی از عوامل گرایش جوانان به سمت کار در حوزه قاچاق گفت: 30 درصد از جمعیت جوان استان لرستان بیکار است که به طور قطع این جمعیت یا به سمت فروش مواد مخدر و یا به سمت کار با خودروهای قاچاق‌بر سوق پیدا می‌کنند.

ایازی بیان کرد: پیشنهاد می‌شود که تعزیرات حکومتی در این زمینه بیشتر برخورد کند و تشدید مجازت مد نظر باشد.

وی ادامه داد: در بحث مبارزه با قاچاقچیان حرفه‌ای چون شعبه ویزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دادگستری نداریم با اطاله دادرسی رو به رو هستیم که همین امر سبب شده قاچاقچیان حرفه‌ای را هم به تعزیرات حکومتی ارجاع دهیم، از این رو تقاضا می‌شود که شعبه ویژه در این زمینه راه‌اندازی شود.

این مسئول عنوان کرد: از دیگر پیشنهادات پیگیری محل‌های ایست و بازرسی و همچنین الزام استان‌های مرزی به بازنگری مصوبات است.

انتهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف البسه قاچاق در شهرستان خوسف

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد حسن اکبری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان خوسف در راستای برخورد با خودروهای حامل کالای قاچاق هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور اصلی این شهرستان به یک سواری تیبا مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خوسف گفت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودرو، تعداد یک هزار و ۳۲ ثوب البسه خارجی قاچاق را کشف کردند که ارزش ریالی البسه قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۷۳۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خوسف افزود: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی در پایان از شهروندان خواست هرگونه موارد مربوط به حوزه قاچاق کالا را بلافاصله از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6097202

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • لرزه تردد خودروهای سنگین دوباره روی تن پل تاریخی بابل نشست
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • خودروهای خارجی قاچاق ۷۰۰ میلیاردی در آب های استان بوشهر توقیف شد
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲ / رشد ۴۸ درصدی برخورد با خودروهای شوتی
  • کشف البسه قاچاق در شهرستان خوسف
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف ملی است