Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@11:22:23 GMT

برلین: توقف صادرات سلاح به ریاض را تمدید می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۲۸۵۱

برلین: توقف صادرات سلاح به ریاض را تمدید می‌کنیم

یک منبع آگاه در دولت آلمان عصر دوشنبه به وقت تهران از تمدید توقف صادرات سلاح و تجهیزات نظامی به عربستان خبر داد.

به نوشته خبرگزای «رویترز» یک منبع آگاه در دولت آلمان دوشنبه با اشاره به «جنگ در یمن» و «مخالفت سوسیال دموکرات‌ها» با لغو مهلت قانونی توقف صادرات سلاح به عربستان گفت، دولت «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان توقف صادرات تسلیحات به عربستان را تمدید خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، چندی قبل محافظه کاران و شرکای آن‌ها در حزب سوسیال دموکرات (SPD) توافق کردند که صادرات سلاح به کشور‌های درگیر در جنگ یمن را متوقف کنند.

دولت آلمان در فروردین ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان را برای مدت ۶ ماه تمدید کرده بود. «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان هم گفته بود که تصمیم برلین درباره فروش تسلیحات به عربستان سعودی به تحولات در عرصه یمن بستگی دارد.

این در حالی است که یک حزب دیگر آلمان امروز خواهان توقف عدم صادرات سلاح به عربستان شد و دلیل آن را حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان عنوان کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، «یورگن هارت» سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون اتحاد احزاب حاکم دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان دوشنبه گفت، محافظت از «عربستان سعودی» و «امارات متحده عربی» نیز به نفع ثبات آلمان است.

برخی اخبار حکایت از آن دارد که دولت آلمان به رغم ایجاد ممنوعیت فروش تسلیحات به عربستان، ۴۰۰ میلیون یورو به ائتلاف سعودی سلاح فروخت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: توقف صادرات سلاح عربستان سعوی آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۲۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌ سوزی در کارخانه صنایع نظامی در برلین آلمان

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آتش‌سوزی در پایتخت آلمان/ دود سمی آسمان برلین را فرا گرفته است

دیگر خبرها

  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • آتش‌ سوزی در کارخانه صنایع نظامی در برلین آلمان