Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:38:03 GMT

روابط دیپلماتیک جزایر سلیمان و تایوان قطع شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۲۹۳۹

روابط دیپلماتیک جزایر سلیمان و تایوان قطع شد

تایوان با شماری از کشورهای منطقه آسیا و اقیانوس آرام دارای مناسبات دیپلماتیک است و قطع روابط رسمی با جزایر سلیمان تازه ترین مورد از کاهش مناسبات رسمی این جزیره با شمار معدودی از متحدانش است.

دولت جزایر سلیمان رای داد که باید مناسبات رسمی با تایوان قطع شود و به دنبال همین اعلام نظر تایوان تصمیم گرفت که فورا به روابط دیپلماتیک با این کشور پایان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان روزنامه تایوانی تایپه تایمز گزارش کرده که "جوزف وو" وزیر خارجه این کشور دوشنبه شب پس از این اتفاق استعفایش را تسلیم کرده و مسوولیت این بحران دیپلماتیک را برعهده گرفته است.

جرمیا مانیلی وزیر خارجه جزایر سلیمان تنها چند هفته قبل به تایوان سفر کرد و با مقام های این جزیره درباره مناسبات دو طرف رایزنی کرد اما حالا این کشور از روابط رسمی با تایوان خارج شده و شمار متحدان دیپلماتیک تایپه به ۱۶ کشور رسیده است .

وزیر خارجه تایوان درجریان مصاحبه مطبوعاتی به دنبال اعلام استعفای خود تاکید کرد که جزایر سلیمان کار نادرست و زشتی انجام داده است و باید محکوم شود.

او افزود که همه طرح های همکاری میان طرفین متوقف شده است و جزایر سلیمان پس از قطع روابط رسمی با تصمیم فوری تایوان باید همه نیروها و کارکنانش را از این جزیره خارج کند.

خبرگزاری مرکزی تایوان گزارش کرده که ۲۷ نفر از کابینه جزایر سلیمان به قطع رابطه با تایوان و برقراری مناسبات با پکن رای مثبت داده اند و فقط شش نفر رای ممتنع داده اند و هیچ کسی با برقراری روابط رسمی با چین مخالفت نکرده است.

وزیر خارجه تایوان گفت که چین تلاش می کند تا این جزیره را در انزوای دیپلماتیک قرار دهد و برای این منظور فشارهای خود را افزایش داده است تا حق حاکمیت تایوان را تضعیف کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین تایوان جزایر سلیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۲۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر یک هیئت دیپلماتیک کره شمالی به ایران

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبرگزاری رسمی کره شمالی، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که هیات پیونگ‌یانگ به ریاست «یون جونگ هو» وزیر روابط اقتصادی خارجی کره شمالی، روز سه‌شنبه عازم ایران شد. این رسانه جزئیات بیشتری ارائه نکرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • آتش و فراموشی؛ روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده او در غزه
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • مناسبات دوجانبه و مهمی میان ایران و پاکستان وجود دارد
  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • آیا مورچه‌ها صدا دارند و چرا صدای مورچه‌ها را نمی‌شنویم؟
  • سفر یک هیئت دیپلماتیک کره شمالی به ایران