Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-05@15:56:07 GMT

سخنرانی نویسنده کتاب حقیقت عاشورا در نشست هفدهم شب یزد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۳۰۳۶

به گزارش ایلنا، هفدهمین نشست شب یزد که هرماه با توجه به مسائل مختلف برگزار می شود به موضوع مکتب عاشورا خواهد پرداخت. در نشست هفدهم، محمد اسنفدیاری، نویسنده مکتب عاشورا با موضوع "عزت، کلیدواژه حماسه حسینی" سخنرانی خواهد کرد.

این نشست آخرین چهارشنبه ماه شهریور در خانه فرهنگ صدوقی  برگزار خواهد شد. 

محمّد اسفندیاری (زاده ۱۳۳۸، تهران) اسلام‌پژوه، تاریخ‌نگار، کتابشناس و سرپرست دانشنامهٔ امامت (موسوعة الامامة فی نصوص اهل السنة) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تهران و قم به فراگیری علوم حوزوی پرداخت و از استادانی چون آیات یحیی نوری، جوادی آملی، استادی، گرامی قمی، وجدانی فخر و استاد حکیمی بهره برد. او عضو شورای عالی چندین نشریّه و نهاد و مشاور علمی برخی مؤسسه‌های علمی است. بعضی از کتابها و مقالاتش به عنوان آثار برگزیدهٔ کشوری، از جمله کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، انتخاب شده‌است.

وی در سال ۱۳۷۶ به عنوان مؤلف و ویراستار نمونه، در سال ۱۳۸۳ به عنوان کتابشناس نمونه، در سال ۱۳۸۴ به عنوان حامی نسخه‌های خطّی، و در سال ۱۳۸۶ به عنوان پیشکسوت حوزهٔ نقد برگزیده شده‌است.

بعضی از آثار او عبارتند از: کتاب‌پژوهی، کتابشناسی تاریخی حسین بن علی، کتابشناسی توصیفی علی شریعتی، آسیب‌شناسی دینی (نشر کویر)، همهٔ ما برادریم (انتشارات نگاه معاصر)، عاشوراشناسی (نشر نی)، پیک آفتاب (شرکت سهامی انتشار)، شعلهٔ بی‌قرار، حقیقت و مدارا (انتشارات نگاه معاصر)، و حقیقت عاشورا (نشر نی) می باشد.

او از همکاران کتاب سال عاشورا نیز می باشد.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شب یزد خانه فرهنگ صدوقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۳۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای روستای امند

در این مراسم حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا یادواره شهدا را عامل زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا دانست.

وی  افزود: شهدا پرورش یافتگان مکتب حضرت امام (ره) بودند همان مکتبی که برگرفته از نهضت عاشورا بود. 

وی با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: عملیات وعده صادق نماد اقتدار و عزت نیرو‌های مسلح کشور بود و این پیام واضح را کل جهان مخابره کرد که کشور ما در مورد منافع ملی و تمامیت ارضی به هیچ کشوری تعارف ندارد و به یقین بازنده اصلی این تقابل استکبار جهانی با محوریت آمریکاست.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آماده سازی سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران (عکس)
  • آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب
  • نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است
  • برگزاری یادواره شهدای روستای امند
  • نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • برگزاری نشست‌های تخصصی بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری