Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@04:01:29 GMT

شیر پاستوریزه نگه‌دارنده دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۳۱۴۹

شیر پاستوریزه نگه‌دارنده دارد؟

به نقل از جام جم، یک باورغلط که بین مردم رایج شده این است که شیر پاستوریزه نگهدارنده دارد. نه درکشورما ونه درهیچ کشوری به هیچ عنوان، افزودنی یا نگهدارنده به شیر اضافه نمی‌شود. شیر نیازی به افزودنی ندارد. شیر حرارت خاصی بین ۷۲ تا ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد می‌بیند و به این ترتیب تمام اجرام و میکروب‌هایش ازبین می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
به این حالت پاستوریزه شدن می‌گوییم. زمان پاستوریزاسیون بسیار کوتاه است وطی پاستوریزاسیون، بارمیکروبی شیر کاهش می‌یابد. پاستوریزاسیون برکیفیت شیر تاثیری ندارد. ولی ویتامین C. آن ازبین می‌رود. اما ویتامین B۲ و ویتامین‌های محلول در چربی خیلی در برابر حرارت تاثیرپذیر نیستند.


آیا پاستوریزاسیون بر طعم شیر تاثیر دارد؟
مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده طعم شیر، چربی شیر است. چربی شیر خریداری شده از دامداری، جدا نشده است؛ یعنی این شیر‌ها ۴ درصد چربی دارد واین باعث خوشمزه شدن شیر نسبت به شیر ۵/۱ درصد می‌شود. پاستوریزاسیون و استریلیزاسیون روی مزه شیر تاثیر چندانی ندارد. توصیه می‌کنم شیر‌های کارخانه‌های معتبر تهیه کنید که مجوز تولید و پروانه بهداشتی از وزارت بهداشت را دارند.


چرا گاهی شیر تا پنج روز در یخچال می‌ماند و ترش نمی‌شود؟
علت این است که بار میکروبی‌اش پایین آمده است و حرارت پاستوریزاسیون عوامل بیماری‌زا را از بین برده است و ۹/۹۹ درصد میکروب‌های بیماری‌زا از بین رفته است. حتی شیر پاستوریزه ترش شده بعد از تاریخ مصرف، مشکل ایجاد نمی‌کند. ترش شدن آن به علت تخمیراست. وقتی تعداد میکروب‌ها کم باشد در دمای یخچال زیاد نمی‌شوند.


آیا با مصرف شیر نیازی به مکمل کلسیم نداریم؟
کلسیم جزو مواد معدنی شیر است و با پاستوریزاسیون و استریلیزاسیون تغییر شکل پیدا نمی‌کند. بهترین منبع کلسیم، شیراست. البته پوکی استخوان در کشور ما زیاد است و سن بروز آن کاهش یافته است. شاید به علت تغذیه بد، شیر نخوردن و آفتاب نگرفتن باشد. با افزایش سن نیاز به کلسیم افزایش می‌یابد. سه لیوان شیر و معادل آن ماست یا فرآورده‌های شیر، کلسیم مورد نیاز را تامین می‌کند. در برخی افراد مثل کودکان، خانم‌های باردار و افراد سالمند نیاز به کلسیم بیشتر می‌شود که می‌توانند مکمل مصرف کنند.



منبع:سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شیر کلسیم موادمعدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۳۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دو نوشیدنی چربی‌های شکمتان را ذوب می‌کنند

نوشیدنی‌هایی که کالری کمی دارند، برای هضم و متابولیسم شما عالی هستند و در پاکسازی و سم زدایی بدن عالی هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از عصر ایران، می‌توانید چند تغییر در سبک زندگی خود ایجاد کنید تا در نهایت شکم‌ صاف داشته باشید. کنترل وعده غذایی سالم و ورزش منظم همگی بنای کار برای داشتن اندامی متناسب و خوش فرم هستند.

لیمو و زنجبیل

شگفت انگیز است که چگونه چند ماده ساده می تواند شما را خوش هیکل و سالم نگه دارد. چرا آب گرم؟ زیرا آب گرم به هضم غذا کمک می کند. اول صبح آن را بنوشید و سیستم گوارش خود را به خوبی شروع کنید. لیمو نه تنها سرشار از ویتامین است، بلکه در پاکسازی دستگاه گوارش و کبد نیز نقش دارد که به کاهش وزن کمک می کند. زنجبیل یک سم زدایی طبیعی است و به شروع متابولیسم کمک می کند.

گریپ فروت و رزماری

این نوشیدنی گریپ فروت و رزماری ترکیبی از مواد مغذی است که برای سلامتی شما مفید است. آب گریپ فروت تازه یک نیروگاه حاوی ویتامین C است که به سم زدایی بدن و کاهش کلسترول کمک می کند. رزماری به سم زدایی کبد کمک می کند که باعث بهبود هضم و افزایش جریان خون می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عوارض مصرف زیاد پنیر
  • قابل توجه کسانی که هر روز پنیر می خورند
  • دومین برد نوشاد عالمیان در تنیس روی میز عربستان
  • چربی شکم با چه نوشیدنی آب می‌شود؟
  • این دو نوشیدنی چربی‌های شکمتان را ذوب می‌کنند
  • نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند
  • هشدار به کسانی که هر روز پنیر میخورند
  • با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب