Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: این نشست فرصتی بود تا یک بار دیگر بر فعالیت‌های خود طبق روند آستانه تاکید کنیم. در این اجلاس تحولات سیاسی و میدانی سوریه را مورد بررسی قرار دادیم.

روحانی با بیان اینکه خوشبختانه هر سه کشور برای حل مسایل سوریه اتفاق نظر دارند، گفت: همه ما نسبت به مساله حفظ تمامیت ارضی سوریه نظر واحدی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری تصریح کرد: ۹ سال است که سوریه در رنج و عذاب تروریست‌ها قرار دارد و این را می دانیم چه کسی به آنها پول پرداخت می کند و مردم سوریه با سلاح کدام کشور کشته می شوند.

وی در ادامه گفت: همه ما با حضور نیروهای خارجی که در امور سوریه بدون دعوت دولت سوریه مداخله می کنند، مخالف هستیم و نمونه آن آمریکایی ها هستند.

روحانی افزود: آمریکایی‌ها به تروریست ها کمک می کنند و اهداف خطرناکی را در سوریه دنبال می‌کنند، زیرا آنها به فکر تجزیه سوریه هستند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای ۳ کشور روسیه، ایران و ترکیه سوء نیت آمریکایی ها قابل قبول نیست، گفت: حفظ تمامیت ارضی سوریه برای هر ۳ کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

روحانی تاکید کرد: آمریکا نسبت به مردم سوریه و این کشور سوء نیت دارد و رژیم صهیونیستی نیز هر روز با مداخلات خود زیرساخت‌های سوریه را از بین می‌برد که این با حاکمیت ملی سوریه منافات دارد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: مساله دوم ما در تحولات سوریه بازگشت آوارگان سوریه به خانه خود است که این مساله مهمی است و ایران در این زمینه تجربه زیادی دارد.

روحانی بیان کرد: همانطوری که می دانید ایران از ۴۰ سال پیش میزبان ۳ میلیون مردم افغانستان است و در این زمینه می توانیم بسیار کمک کنیم.

روحانی اظهارداشت: همه آوارگان به دنبال بازگشت به میهن خود هستند و باید تمام سوریه را امن کنیم تا مردم سوریه بتوانند به طورکامل به وطن خود بازگردند.

وی از برگزاری ششمین اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در تهران خبر داد و گفت: بسیار خوشحال هستیم در این اجلاس میزبان سران کشورهای روسیه و ترکیه در تهران خواهیم بود.

رئیس‌ جمهوری ترکیه نیز در این نشست مطبوعاتی تاکید کرد: ما به دنبال بازگشت داوطلبانه مردم سوریه به این کشور هستیم و تمام دوستان ما از این اقدام ترکیه حمایت می‌کنند.

رجب طیب اردوغان تصریح کرد: امیدوارم اجلاس آنکارا برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه و به خصوص در سوریه موثر واقع شود و قرار است ششمین نشست سران ایران، روسیه و ترکیه در ایران برگزار شود.

رئیس جمهوری روسیه نیز در این نشست مطبوعاتی اظهارداشت: خوشبختانه اجلاس آنکارا بسیار موفقیت آمیز و موثر برگزار شد و در بیانیه نهایی بر تأمین صلح و ثبات در سوریه از سوی سه کشور تاکید شده است.

ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد: هر ۳ کشور برای اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ در سوریه تاکید و بر حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید دارند.

رئیس جمهوری روسیه اظهارداشت: سازمان ملل و کشورهای منطقه می‌توانند در بازسازی سوریه کمک کنند و ما به دنبال فعالیت کمیته قانون اساسی در این کشور هستیم.

پوتین بر حفظ تامین امنیت در سوریه تاکید کرد و گفت: روسیه آماده است که مناقشه سوریه هر چه سریعتر پایان پیدا کند تا مردم این کشور بتوانند همچنان در صلح و امنیت در کشور خود زندگی کنند.

پنجمین دور اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه امشب (دوشنبه شب) به میزبانی آنکارا و با حضور حجت الاسلام و المسلیمن حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان با هدف کاهش مشکلات منطقه برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور سوریه خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۴۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته

وزارت دفاع ترکیه از کشتن ۴۳ تروریست طی هفته جاری در عملیات‌های داخل این کشور، شمال سوریه و شمال عراق خبر داد.

براساس گزارش آناتولی، این در یک نشست خبری توسط زکی آق‌ترک، مشاور روابط عمومی و رسانه‌ای وزارت دفاع، روز پنجشنبه ارائه شد.

آق‌ترک گفت: تعداد تروریست‌هایی که از ابتدای امسال در شمال عراق و سوریه کشته شده‌اند به ۸۴۵ تروریست رسیده است.

وی همچنین از دستگیری ۳۶۴ نفر از جمله ۹ تروریست در تلاش برای نفوذ غیرقانونی به ترکیه خبر داد.

منابعی در این وزارتخانه اعلام کردند که نیرو‌های گارد مرزی عراق پایگاه‌هایی را در نزدیکی مناطق عملیاتی ترکیه برای جلوگیری از فعالیت‌های سازمان تروریستی پ. ک. ک ایجاد کرده‌اند.

این منابع ترکیه‌ای اعلام کردند: این فعالیت‌ها با هماهنگی ما در حال انجام است و تلاش‌ها با هماهنگی عراق و کشورمان برای جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی پ. ک. ک، تامین امنیت مرز‌ها و حفاظت از جان غیرنظامیان عراقی ساکن در منطقه ادامه خواهد داشت.

این منابع همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر سفر اسامه عسکر رئیس ستاد ارتش مصر به ترکیه، تأیید کردند که این سفر دوره جدیدی از نظر توسعه روابط نظامی و همکاری در حوزه صنایع دفاعی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • شوراها حلقه میانی بین حاکمیت و مردم هستند
  • شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است / از خدمات نظام باید دفاع شود
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • به هرگونه تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود پاسخ می‌دهیم
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد