Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: سوءنیت آمریکایی‌ها در سوریه از جایی آشکار می‌شود که بخشی از خاک سوریه یعنی بلندی‌های جولان را به یک تجاوزگر بخشیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور پس از برگزاری نشست سه جانبه با روسای جمهوری ترکیه و روسیه در کنفرانس خبری اظهار داشت: نشست مفید و سازنده بود که امروز به میزبانی ترکیه و جناب آقای اردوغان شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این نشست، فرصتی بود که یک بار دیگر بر همه فعالیت هایی که طبق روند آستانه انجام شده؛ هم تحولات سیاسی و هم تحولات میدانی را مورد بررسی قرار دهیم. ما در اکثریت قریب به اتفاق مسائل سوریه اتفاق نظر دارند همه ما نسبت به مسئله یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه نظر واحد داریم و همه ما با حضور نیروهایی که در امور سوریه  بدون دعوت دولت قانونی سوریه مداخله می‌کنند که نمونه آن آمریکا است (مخالف هستیم).

روحانی گفت: آمریکایی ها در طول این مدت یا به تروریست‌ها کمک کردند یا مداخلات نابجا در سوریه انجام دادند و اهداف بسیار خطرناکی را مد نظر دارند آنها در فکر تجزیه سوریه هستند که برای همه کشورهای منطقه از جمله این سه کشور قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: سوء نیت آمریکایی‌ها از اینجا آشکار می‌شود که بخشی از خاک سوریه یعنی بلندی‌های جولان را به یک تجاوزگر بخشیده است و این از چیزهای عجیب تاریخی است که یک کشوری خاک کشور اشغال شده را به متجاوز بدون اجازه قانونی و یا توانی که این کار داشته باشد اینجا پیداست که آمریکا نسبت به مردم سوریه و نسبت به کشور سوریه سوءنیت دارد.

وی بیان داشت: در کنار این اقدامات آمریکا ، مداخله های مداوم و روزانه اسراییل و بمباران مردم بی‌گناه سوریه و زیرساخت های این کشور ، با حاکمیت ملی سوریه منافات دارد . همگان باید به حاکمیت ملی  و تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارند.

روحانی افزود: همچنین هر سه رهبر سه کشور بزرگ منطقه معتقدند مبارزه با تروریسم باید ادامه پیدا کند چرا که هنوز ادلب در تصرف تروریست‌ها است و متأسفانه در ماه‌های اخیر حضور تروریست‌ها از جمله جبهه النصره در این منطقه بیشتر شده است.

رییس جمهور با بیان اینکه تا چه زمانی باید مردم سوریه در انتظار نابودی و خروج تروریست‌ها باشند و مردم آواره باشند ؟، اظهارداشت: آیا 9 سال زمان کافی نیست؟ 9 سال است که مردم سوریه در رنج و عذاب تروریست‌هایی هستند که همه می‌دانیم با پول چه کسانی این تروریست‌ها اداره شدند و امروز هم چه کسانی به اینها پول می‌دهند و با سلاح چه کشورهایی اینها تأمین شدند و این  همه مردم بی‌گناه در سوریه کشته شدند.

روحانی تاکیدکرد: ضرورت دارد با تروریست‌ها از جمله در ادلب مبارزه و به دولت سوریه کمک کنیم همچنین در مسأله شرق فرات و منطقه ای که در کنترل و سیطره آمریکایی‌ها هست و گروهی از تروریست‌ها در آنجا حضور دارند و حاکم هستند.

رییس جمهور همچنین لزوم کمک به بازگشت آوارگان سوری به خانه و سرزمین خودشان را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: در این زمینه، تجربه زیادی  داریم هم در جنگ 8 ساله عده‌ای از مردم کشورم را صدامیان آواره کردند و هم در میزبانی از مردم آواره افغانستان. در ایران میزبان بیش از 3 میلیون آواره افغانی در طول 40 سال گذشته هستیم و 40سال است که 3 میلیون افغانی میهمان کشور ما هستند و می‌دانیم که آوارگی یعنی چه و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند.

رییس جمهور اضافه کرد: همه آواره‌ها می‌خواهند به خانه و مزرعه خودشان بازگشته و از نو در آن کشت و کار کنند. 

روحانی با تاکید بر اینکه باید کل سوریه را امن کنیم، تا مردم سوریه به خانه‌هایشان برگردند، گفت: باید در بازسازی سوریه هم کمک کنیم و از لحاظ بشردوستانه نیز به مردم عزیز سوریه که در مشکلات و رنج فراوان هستند یاری و کمک کنیم.

وی با ابراز خوشحالی از ادامه روند آستانه اظهارداشت: کمیته قانون اساسی، تکمیل شده و امیدواریم این تحول سیاسی اصلاح قانون اساسی، سریع‌تر انجام بگیرد . از شرکت دو دولت عراق و لبنان به عنوان ناظران جدید در روند آستانه استقبال می‌کنم و امیدوارم در اجلاس ششم در ایران میزبان دو کشور عزیز روسیه و ترکیه باشیم.

رئیس قوه مجریه در پاسخ به پرسشی درباره حملات اخیر یمنی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان سعودی اظهار کرد: مردم یمن ناچارند در برابر این همه تجاوز و سیل اسلحه از آمریکا و اروپا به سمت عربستان و امارات، پاسخ دهند؛ آنها نمی‌توانند در برابر ویرانی کشورشان دفاع مشروع نداشته باشند.

رئیس‌جمهوری گفت: کاری که مردم یمن انجام می‌دهند دفاع مشروع از خودشان و حمله متقابل است. راه‌حل اساسی نیز پایان دادن به این تجاوز علیه یمن است. ما معتقدیم راه‌حل یمن سیاسی است و شاید آنچه در روند آستانه مشاهده کردیم بتواند الگویی برای یمن باشد و کشورهای منطقه بتوانند تلاش کنند تا صلح و امنیت را به این کشور بازگردانند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۴۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در جشنواره  شعر عربی طوفان القوافی شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب‌های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می‌خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشور‌های یمن، مصر و تونس دیگر کشور‌هایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت (۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه