Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ابوالفضل ظهره‌وند با اشاره به پیشنهاد فرانسوی‌ها در گشایش خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری برای خرید نفت ایران در ازای بازگشت تهران به انجام صددرصدی تعهدات برجامی، اظهار کرد: اگر هدف اروپایی‌ها احیای برجام است، این امر با پیشنهاداتی نظیر گشایش خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری حاصل نمی‌شود؛ چرا که چنانچه این خط اعتباری بدون اما و اگر و بصورت تمام و کمال هم گشایش یابد، باز هم مابه ازای متعادلی در قبال تکالیف برجامی ایران نیست و از سویی دیگر از مانایی نیز برخوردار نخواهد بود؛ یعنی نهایتا برای چهار الی پنج ماه تکافوی فروش نفت ایران باشد؛ حال آنکه چند سال تا انقضای تعهدات برجامی ایران باقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گشایش خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری به سهولت ممکن نخواهد بود

اخبار سیاسی- امکان دارد اروپایی‌ها گشایش خط اعتباری مزبور را به ماجرای تصویب «اف ای تی اف» در ایران گره بزنند. بنابراین از برآیند موضوع چنین برمی‌آید که گشایش خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری که پیشنهاد فرانسوی‌هاست، به سهولت ممکن نخواهد بود.

سفیر سابق ایران در ایتالیا، تصریح کرد: اما و اگرهایی که در مورد گشایش خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری مطرح است فقط منحصر به اجازه آمریکا نمی‌شود؛ ابتدا باید دید اروپایی‌ها می‌خواهند این خط اعتباری را در چه قالبی بگنجانند؛ اگر این خط اعتباری قرار است در ذیل «اینستکس» تعریف شود، در آنصورت اقتضائات خاص خود را خواهد داشت و باید برای دفتر متناظر اینستکس در ایران نیز شرایط تهاتر فراهم شود؛ از سویی دیگر امکان دارد اروپایی‌ها گشایش خط اعتباری مزبور را به ماجرای تصویب «اف ای تی اف» در ایران گره بزنند. بنابراین از برآیند موضوع چنین برمی‌آید که گشایش خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری که پیشنهاد فرانسوی‌هاست، به سهولت ممکن نخواهد بود.

خط اعتباری پیشنهادی فرانسه نمی‌تواند بین تکالیف و مزایای برجامی ایران توازن ایجاد کند
وی بیان داشت: هدف ایران از برداشتن گام‌های کاهش تعهدات برجامی، ایجاد تعادل و توازن میان تکالیف و مزایا است؛ حال آنکه خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری پیشنهادی، نمی‌تواند عاملی برای توازن بخشی و متعادل سازی تکالیف برجامی ایران و مزایای حاصل از آن برای تهران باشد.

هدف مشکوک پاریس!
ظهره‌وند تاکید کرد: از برآیند مواضع رهبران اروپایی بویژه امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه چنین برمی‌آید که آنها، خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری را بدون ارائه دستورالعمل جدید که همان کشاندن ایران به پای میز مذاکره برای بسط تعهدات برجامی تهران یا انعقاد برجام‌های ۲ و ۳ باشد، راه‌اندازی نمی‌کنند. در واقع نگاه اروپایی‌ها و بویژه فرانسوی‌ها به خط اعتباری مزبور، گامی در جهت جبران زیان‌های ایران و متعادل سازی تعهدات و مزایای برجامی تهران نیست؛ بلکه نگاه آنها به این خط اعتباری، ترغیب ایران برای تن دادن به مدل مذاکراتی جدید است.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تاکید کرد: چنانچه خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری نیز گشایش یافت، ایران نباید از گام‌های کاهش تعهدات برجامی بازگردد بلکه باید صرفا دست به اقدامی متناسب با این گشایش بزند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فرانسه ظهره وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۵۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش گره ترافیکی خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، این طرح‌ها شامل احداث  کمربندی سردار شهید سلیمانی و مسیر گشایی در ۵ نقطه بافت سنتی و قدیمی خوی است که اجرای این طرح‌ها از ۷۰ تا ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است. 
نصراله پور شهردار خوی در گفتگو باخبرگزاری صدا وسیما گفت:کمربندی سردار شهید سلیمانی به طول ۶ کیلومتر و بصورت چهاربانده   با هدف کمک به کاهش ترافیک در بافت سنتی خوی و توسعه مناطق کمتر برخوردار در دست احداث است. 
وی افزود: این کمربندی بعنوان بزرگترین طرح عمران شهری آذربایجان غربی است که احداث آن در حال حاضر از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
شهردار خوی تصریح کرد: این طرح از اهداف مهم طرح تفضیلی خوی است که بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای آزاد سازی مسیر و تملک پلاک‌های موجود و اجرای کمربندی هزینه شده است. 
نصراله پور گفت: بابهره برداری از این طرح بزرگ شهر خوی در تمام جوانب به بزرگراه مرز رازی، مرز بازرگان و بزرگراه ایواوغلی -تبریز متصل می‌شود. 
شهردار خوی بااشاره به معضل ترافیک در بافت سنتی و قدیمی خوی از اجرای طرح‌های مسیر گشایی در ۵ نقطه شهر خوی هم خبر داد و افزود: با بهره برداری  از این طرح‌ها بخش مهمی از گره ترافیکی شهر تاریخی خوی گشوده می‌شود. 
وی  کوچه امین دیوان، تلگراف، ادامه شیخ نوایی، ادامه بلوار بهشتی و کوچه حاتم خان را طرح‌های مسیر گشایی در شهر خوی اعلام کرد و افزود: در همه این مناطق در کنار مسیرگشایی، طرح‌های عمران شهری بصورت کامل اجرایی می‌شود. 
نصراله پور گفت: در مجموع برای اجرای این طرح‌های عمران شهری بیش از ۳۹۰ میلیارد تومان برای تملک، آزاد سازی و عملیات عمرانی از محل بودجه عمرانی شهرداری هزینه می‌شود. 
موسی خانی معاون امور زبنایی و ترافیک شهرداری خوی هم  گفت: در اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری خوی پیوست ترافیکی دارد که در اجرای این طرح‌ها و لحاظ شده است. 
وی افزود: اجرای این طرح‌ها باعث گشایش گره‌های ترافیک در سطح شهر، کاهش زمان و هزینه‌های سفر و رونق اقتصادی محلات و در بلند  و کوتاه مدت مشکلات زیست محیطی محلات را نیز برطف م یکنند. 
شهر خوی با قدمت بیش از ۸ هزار سال وبا بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت یکی از پرجمعت‌ترین و بزرگترین شهر‌های شمالغرب کشور است.

دیگر خبرها

  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • مشتری‌های تازه پهپادهای 20 هزار دلاری ایران
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • ۶ پیشنهاد ایران به سران کشورهای اسلامی در خصوص رژیم اشغالگر
  • غیبت مشکوک لژیونر‌های ایران در ترکیه
  • گشایش گره ترافیکی خوی
  • پیشنهاد یونایتد و پنج تیم اروپایی برای ببر بارسلونا
  • رحمت‌اله بیگدلی خطاب به احمد خاتمی: نه در مقابله با فساد صادقید نه کلید بهشت دست شما است!