Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:47:38 GMT

۱۴ هزار خودرو دودزا در مشهد اعمال قانون شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۵۴۶۹

۱۴ هزار خودرو دودزا در مشهد اعمال قانون شدند

محمد پذیرا روز سه‌ شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۱۰ هزار دستگاه خودرو فاقد معاینه فنی بودند که اخطار تهیه معاینه فنی به آن ها ابلاغ شد.
وی اظهار داشت: همچنین بیش از سه هزار خودرو به دلیل دودزا بودن به تعمیرگاه منتقل شدند تا با تعمیرات لازم از ایجاد آلودگی بیشتر در سطح شهر جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در پنج ماه نخست سال جاری از طریق بازدیدها و گشت های مختلف زیست محیطی، بیش از ۱۷ هزار تخلف زیست محیطی در شهر مشهد شناسایی شد که ۸۰ درصد آنها متعلق به خودروهای دودزا بوده است.
پذیرا افزود: هشت درصد تخلفات زیست محیطی نیز مربوط به پسماند تولید شده در شهر، هشت درصد مربوط به آلودگی صوتی، ۲ درصد مربوط به آلودگی نوری و ۲ درصد نیز دیگر آلایندگی های زیست محیطی بوده است.
وی اظهار داشت: کلانشهرهای کشور از جمله شهر مشهد با معضل آلودگی هوا به عنوان چهارمین عامل خطر مرگ و میر در دنیا مواجه هستند و ابعاد مختلف زندگی شهروندان تحت الشعاع این خطر زیست محیطی قرار گرفته است لذا برخورد با منابع آلاینده های زیست محیطی باید به عنوان یکی از مهمترین اولویت های حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد مورد توجه ویژه قرار گیرد.
پذیرا گفت: هم اکنون فاز اول و دوم سند توسعه محیط زیست، مطالعات پیوست زیست محیطی حریم شهر و انتشار فهرست آلاینده ها از پروژه های مطالعاتی و پژوهشی مرتبط است که از ابتدای سال جاری تاکنون در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.
روزانه بیش از یک میلیون خودرو در شهر مشهد تردد می کنند که سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تن آلایندگی دارند.  
۷۵۰۵/۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد محیط زیست آلایندگی هوا خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۵۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم

مدیرکل محیط زیست شهرستان ری گفت: از زمستان گذشته تاکنون ۲۴ مورد احکام سبز در شهرستان ری داشته‌ایم و ۴۸ روز در زمینه پاکسازی طبیعت فعالیت کرده‌اند.

محمد رستگاری، مدیرکل محیط زیست شهرستان ری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو در رابطه با معضلات تولید و مصرف پلاستیک اظهار داشت:متاسفانه معضل پلاستیک در سطح کشور همه گیر شده است و در سطح ملی باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

وی افزود: خوشبختانه مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست‌محیطی دارند و در راستای استفاده از احکام جایگزین برای متخلفانی که جرایم زیست‌محیطی مرتکب شده‌اند یا موارد دیگری که قاضی صلاح می‌داند پاکسازی طبیعت را به عنوان جایگزین در نظر می‌گیرند و برخی محکومان  را برای انجام این کار  اداره کل محیط زیست معرفی می‌کنند. امروز هم برخی محکومان با جمع‌آوری کیسه‌های پلاستیکی در حال گذراندن مجازات جایگزین حبس هستند.

وی بیان داشت: از زمستان گذشته تاکنون ۲۴ مورد احکام سبز در شهرستان ری داشته‌ایم و ۴۸ روز در زمینه پاکسازی طبیعت فعالیت کرده‌اند.

رستگاری تاکید کرد: این کار شاید در پاکسازی شهرستان تاثیر چشمگیری نداشته باشد، ولی کار فرهنگی است و محکومان به تبعات ریختن زباله آگاه می‌شوند و گامی به جلو در فرهنگسازی و جلب مشارکت همگانی برای حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج