Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@20:26:54 GMT

فعالیت ۲۶۷ تعاونی در قروه/صادراتی به ارزش ۶۴۲ هزار دلار

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۵۶۸۴

فعالیت ۲۶۷ تعاونی در قروه/صادراتی به ارزش ۶۴۲ هزار دلار

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قروه شامگاه دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به تعامل بین تعاون و رسانه با هدف ترویج فرهنگ تعاون در جامعه، اظهار داشت: متأسفانه تعاون هنوز به جایگاه واقعی خود در جامعه دست نیافته و فرهنگ کار گروهی امروزه چندان معنی ندارد و این نشان می دهد در نهادینه کردن این مهم موفق نبوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته «کوروش شعبانی» عوامل تأثیرگذار بر این ضعف در حوزه تعاون در کشور باز می گردد به نرسیدن به برنامه چشم انداز توسعه و نبود تخصص و استعداد و توانایی به طوری که امروزه حجم بسیار زیادی از متقاضیان به ویژه در حوزه تولید گرایش به تعاون دارند.

صادراتی به ازرش ۶۴۲ هزار دلار

وی با اشاره به تعداد تعاونی های فعال در سطح شهرستان، افزود: در حال حاضر در قروه تعداد ۲۶۷ تعاونی فعال با ۲۰۲ هزار و ۹۰۲ نفر عضو وجود دارد که با سرمایه ۵۷ میلیارد و ۷۱۸ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۷۰۰ تومان در کنار اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۹۵۵ نفر فعالیت می کنند.

شعبانی از برگزاری تعداد ۲۷ گردهمایی با مجموع ۶ هزار و ۷۸۶ نفر ساعت با هدف تشکیل شرکت تعاونی و ترویج فرهنگ تعاون در سال گذشته خبر داد و همچنین به برگزاری ۳ گردهمایی با مجموع ۶۰۰ نفر ساعت در سال جاری اشاره کرد.

وی در ادامه از تحقق صد درصدی تشکیل تعاونی به نسبت جمعیت شهرستان در سال گذشته گفت و به تعداد ۱۰ تعاونی با ۳۵۶ نفر عضو و ۱۶۷ فرصت شغلی و سرمایه ثبتی ۱۹ میلیون تومان پرداخت.

همچنین تشکیل ۳ طرح تعاونی با ۳۵ نفر عضو و اشتغالزایی ۲۸ نفر در زمینه های بسته بندی و توزیع مواد غذایی، خدماتی تأسیساتی، تولیدی پوشاک از ابتدای سال جاری تا کنون از دیگر مواردی بود که شعبانی از آن سخن گفت.

مطابق اظهارات رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی قروه با تشکیل نخستین تعاونی فراگیر تأمین نیاز مشاغل خانگی با ۳۰۰ نفر عضو و اشتغالزایی برای ۳۰۰ نفر در گرایش های مختلف می توان گفت در استان این شهرستان اولین تعاونی فراگیر را داراست.

کوروش شعبانی با بیان اینکه تعدادی از محصولات تعاونی ها به کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان و هندوستان صادر می شوند، تصریح کرد: در سال گذشته مبلغ ۲ هزار و ۷۵۶ دلار صادرات در قروه صورت گرفته که این میزان در ۶ ماهه نخست سال جاری به ۶۴۲ هزار دلار رسیده است.

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی

پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر و پایدار روستایی دیگر مبحثی بود که در این نشست خبری به آن پرداخته شد.

براساس اطلاعات داده شده از شعبانی در بخش مشاغل خانگی از سال گذشته تا کنون برای ۱۶۴ طرح مستقل و پشتیبان با اشتغالزایی برای ۱۸۰ نفر با اعتبار یک میلیارد و ۲۶۹ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

در طرح کارورزی هم با ۸۱ نفر قرارداد منعقد شد که ۲۱ نفر از این تعداد در همان محل کارورزی مشغول به کار شده اند.

اما در بخش اشتغال فراگیر به ۶۱ طرح با اشتغال برای ۲۴۳ نفر و اعتبار ۱۱ میلیارد و ۲۸۴ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد و همچنین در اشتغال پایدار روستایی هم برای ۲۳۷ طرح با اشتغالزایی ۴۶۰ نفر و اعتبار ۲۶ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات صورت گرفته است.

شعبانی در ادامه سخنان خود به طرح یارانه دستمزد هم اشاره کرد و گفت که تا کنون برای این طرح ۳۶ نفر ثبت نام کرده اند و همچنین در طرح دیگر با نام قرارداد مبتنی بر تأمین مالی هم برنامه هایی با کمک شرکت های بزرگ در دست اجرا قرار دارد.

وی طرح تکاپو و بنیاد برکت را از دیگر برنامه های اشتغالزایی در حوزه تعاون دانست و اجرای آن ها را در روند توسعه مهم خواند.

حوزه روابط کار

شعبانی یکی از حوزه های سخت را مربوط به بخش روابط کار دانست. به گفته وی تعداد ۶۰۳ دادخواست از سال ۹۷ تا کنون در این زمینه تشکیل شده که ۴۶۱ پرونده آن در هیئت تجدید نظر است و ۱۹۵ پرونده دیگر هم در هیئت حل اختلاف و تعداد ۱۵۰ پرونده هم به صورت سازشی حل گردید.

در حوزه بازرسی هم بنا به اظهارات شعبانی تعداد هزار و ۱۶۴ بازرسی صورت گرفته که شامل ۳۱ مورد حوادث ناشی از کار، ۲۴۸ مورد پرونده مشاغل سخت و زیان آور، تشکیل ۲۲ نشست کمیته حفاظت فنی، ۶۵ مورد اتباع بیگانه، ۲۷ مورد تأیید صلاحیت شرکت های خدماتی و ۱۴ مورد هم مسئول ایمنی بوده است.

دیگر بخش مدنظر در این نشست مربوط به حوزه اجتماعی بود. در این حوزه ۹ تشکل کارگری در کنار انجمن صنفی کارگران ساختمانی هم تشکیل شد که بیش از هزار نفر از بیمه این بخش بهره مند شده اند.

همچنین شناسایی کارگران بیسواد، ایجاد خانه بهداشت کارگری، اجرای طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی در واحدهای کارگری، تجلیل از کارگران نمونه زن و مرد، تهیه بانک اطلاعاتی کارگران دارای معلولیت و بیمار و ... از دیگر برنامه های مرتبط به حوزه اجتماعی بود که شعبانی به آن ها اشاره داشت.

کد خبر 4720491

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان قروه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی صادرات غیرنفتی ماه محرم قزوین بوشهر اربعین حسینی شهرکرد عاشورا شیراز مراسم عزاداری ایلام خطبه های نماز جمعه گرگان تاسوعا و عاشورا سانحه تصادف ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۵۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا

فرزاد محمدی  اظهار کرد: موضوع راهبری خوشه‌ها بحثی مفصل است که در این راستا خوشه پلاستیک را در سال ۱۴۰۱ در استان ایجاد کردیم که خروجی خوبی داشت و نیاز‌های این خوشه تامین شدند.

وی از تشکیل کلینیک کسب و کار در استان خبر داد و گفت: با تشکیل این کلینیک، افراد به صورت سیار از واحد‌های صنعتی استان بازدید می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در ادامه با بیان اینکه پایانه صادراتی در استان فعال شده است، بیان کرد: این پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا فعال شده و در صدد هستیم واردات خارج از منطقه نیز از طریق این پایانه انجام شود که خوشبختانه مجوز بهره‌برداری از آن نیز اخذ شده است.

محمدی، امکان دسترسی یکسان تولیدکنندگان به خدمات با هزینه مناسب، کنترل و حفظ کیفیت مطلوب در محصولات جهت رعایت استاندارد‌های بازار‌های صادراتی و بهره‌گیری از خدمات مشاوره تحقیق در بازار به منظور حضور موثرتر در بازار‌های جهانی را از مزیت‌های مهم پایانه صادراتی در استان ذکر کرد.

وی افزود: همچنین به طور جدی پیگیر ایجاد زیرساخت و الزامات منطقه ویژه اقتصادی هستیم تا این منطقه تا پایان سال ۱۴۰۳ به مدار خدماتی وارد شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، اما در مجموع همه تلاش برای این است که مشکلات حوزه تولید و صنعت استان برطرف شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • به کارگیری ۵۲۱ نفر از کارجویان ثبت‌نام شده در سامانه جستجوی شغلی توسط مراکز کاریابی