Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، مسعود خوانسارى امروز در ششمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانى تهران گفت: در ماه های گذشته، دولت چند درخواست بخش خصوصی را مورد تصویب قرار داد که شامل تمدید تجدید ارزیابی‌ها، بخشودگی جرایم مالیاتی و قبول ارز ماشین آلات برای خط تولید با نرخ زمان گشایش بود که هر سه مورد، اقدامات مناسب دولت برای حمایت از تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وى ادامه داد: در این زمینه از رئیس قوه قضاییه از طرف بخش خصوصی تشکر می‌کنم زیرا بخشنامه اخیر ایشان در مورد نحوه احضار اشخاص حقوقی، در جهت حمایت از تولید و اقتصاد کشور بود و یک بخشنامه مهم و اصولی به شمار می‌رود که امید می رود در دادگستری‌ها مورد عمل واقع شود.

خوانسارى با اشاره به موضوع کوچ سپرده هاى بانکى بلندمدت به کوتاه مدت خاطرنشان کرد: در گزارشات بانک مرکزی، نقدینگی به میزان ۲۵ درصد در ۱۲ماهه منتهی به خرداد ۹۸ اضافه شده و به مبلغ ۱۹۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ همچنین سهم پول از نقدینگی به ۱۵ درصد افزایش یافته که این به معنای آن است که گرایشی از سپرده های بلندمدت به سمت سپرده های کوتاه مدت بیشتر شده است؛ به نحوی که ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از سپرده های بلندمدت کم شده و ممکن است به سمت سوداگری رفته باشد.

وى همچنین از درخواست اتاق به مجلس مبنى بر توقف تصویب قانون تجارت خبر داد و بیان کرد: ۸۵ سال است که قانون تجارت در کشور به عنوان یک قانون مادر مطرح می‌شود، ضمن اینکه تمامی افرادی که در کسب و کار دستی دارند، با تک تک مواد آن آشنا هستند، پس تصویب این قانون در یک ضرب العجل منطقی نیست؛ این در حالی است که از مجلس می‌خواهیم که تصویب این قانون را متوقف نماید.

رییس اتاق بازرگانى ایران با بیان اینکه واردات در ۵ ماهه امسال ٧درصد کاهش داشته گفت: میزان واردات امسال حدود ۱۷ میلیارد و ۷۳۹ میلیون دلار بوده که ۷درصد کاهش را نشان می‌دهد، اما این کاهش عمدتا در ارتباط با واردات از چین، کره جنوبی و فرانسه بوده است؛ چراکه قطعات منفصله و ماشین آلات از این کشورها وارد می‌شده است؛ اما ترکیه و هند با افزایش صادرات به ایران مواجه بوده اند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسعود خوانساری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۵۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد

وزارت بازرگانی ترکیه‌ در بیانیه‌ای اعلام کرد از روز پنجشنبه صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را متوقف کرده است.

به گزارش مشرق، پیشتر شبکه خبری بلومبرگ گزارش داده بود ترکیه تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را امروز پنجشنبه به حالت تعلیق درآورده است. مطابق این گزارش ترکیه علاوه بر این استفاده کشورهای ثالث از بنادر ترکیه‌ای برای تجارت با اسرائیل را نیز ممنوع کرده است.

در تحولی جداگانه اسرائیل کاتص، وزیر امور خارجه اسرائیل گفته آنکارا واردات و صادرات کالاهای اسرائیلی در بنادر ترکیه را نیز متوقف کرده است.کاتص با متهم کردن ترکیه به نقض توافقات تجاری گفت که به وزارت خارجه اسرائیل دستور داده با تمرکز بر «تولید محلی و واردات از کشورهای دیگر» به دنبال جایگزین کردن تجارت با ترکیه باشند. وزارت خارجه اسرائیل تا به این لحظه درباره اینکه استفاده از کدام بنادر ممنوع شده‌اند و اینکه آیا اقدام ترکیه بندر مدیترانه‌ای «جیحان» را هم شامل می‌شود یا خیر، اظهارنظری مطرح نکرده.

این بندر از آن جهت اهمیت دارد که اسرائیل از طریق آن از جمهوری آذربایجان نفت وارد می‌کند. یک منبع دیپلماتیک به پایگاه «المانیتور» گفت وزارت خارجه اسرائیل هم‌اکنون در حال بررسی تبعات اقتصادی تصمیم ترکیه برای متوقف کردن صادرات است. ترکیه ماه گذشته میلادی محدودیت‌هایی برای تجارت ۵۴ محصول با اسرائیل وضع کرده بود.

تحلیلگران این اقدام را گامی در برابر فشارهای داخلی برای قطع روابط تجاری با اسرائیل در بحبوحه جنگ غزه تعبیر کردند. روز چهارشنبه هم «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد کشورش قصد دارد به شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری ملحق شود. آفریقای جنوبی در این دادگاه اسرائیل را به نسل‌کشی در غزه متهم کرده است. حجم تجارت دوجانبه ترکیه و اسرائیل طبق داده‌های رسمی سال گذشته معادل ۵.۴ میلیارد دلار بوده.

دیگر خبرها

  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • بازارهای نوظهور جهان با سریع‌ترین رشد در دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹
  • یک بام و دو هوای آزادی بیان در غرب
  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • ترکیه به توقف تجارت با اسرائیل تا زمان آتش بس دائمی غزه ادامه می‌دهد
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالا‌ها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده