Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@06:52:56 GMT

آخرین وضعیت لایحه ازدواج دختران زیر ۱۳ سال

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۶۵۳۰

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از ارسال لایحه "حذف تبصره مربوط به ازدواج دختران زیر ۱۳ سال" تا دو هفته آینده به دولت خبر داد و گفت: معاونت به هیچ عنوان مخالف ازدواج در سن جوانی نیست بلکه ازدواج در جوانی یعنی دورانی که فرد به بلوغ جسمی و بلوغ روانی و فکری رسیده باشد را ضروری می‌داند.

به گزارش «تابناک»، معصومه ابتکار در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: لایحه "حذف تبصره مربوط به ازدواج دختران زیر ۱۳ سال" حداکثر طی دو هفته آینده در کمیسیون لوایح نهایی خواهد شد و به دولت ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این معاونت به طور جدی پیگیر لایحه حذف تبصره مربوط به ازدواج دختران زیر ۱۳ سال است، افزود: دولت نیز در خصوص طرح مجلس شورای اسلامی تحت عنوان طرح "کودک همسری" رای موافق خود را اعلام کرده است.

ابتکار تاکید کرد: آیت الله مکارم شیرازی نیز صریح نظر خود را در این باره اعلام کرده‌اند، به نظر نمایندگان مجلس در این زمینه رایزنی‌هایی انجام داده‌اند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه شرایط اجتماعی و اتفاقات رخ داده در این زمینه حاکی از آن است که باید بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشیم، اظهار کرد: باید مراقب مسئله "ازدواج" باشیم. معاونت به هیچ عنوان مخالف ازدواج در سن جوانی نیست، بلکه ازدواج در سن جوانی یعنی دورانی که فرد به بلوغ جسمی، روانی و فکری رسیده باشد را ضروری می‌داند.

ابتکار افزود: برخی جوامع رویکردشان این است که نباید ازدواج در سن جوانی رخ دهد، اما رابطه آزاد جنسی اتفاق بیفتد. یعنی سن ازدواج بالاست، ممنوعیت برای ازدواج کودکان جدی است، اما رابطه زیاد است و با معضلی به نام دختران نوجوان باردار مواجه‌اند.

بنابر اظهارات وی، همه بر روی موضوع ممنوعیت ازدواج دختران زیر سن ۱۳ سال توافق دارند و وزارت بهداشت نیز در این زمینه با ما اتفاق نظر دارد. امام صادق (ع) می‌فرمایند: «اجازه دهیم کودکان در دوران کودکی، کودکی کنند» چراکه کودکی کردن به بلوغ شخصیتی کمک می‌کند. در واقع کسانی که در دوره خردسالی و کودکی، اجازه کودکی و بازی را ندارند کودک درونشان به دلیل مواجهه با محدودیت‌ها مشکل دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور معاونت امور زنان ازدواج کودکان کودکان زیر ۱۳ سال حذف تبصره لایحه آرامکو عربستان اردوغان شبنم نعمت زاده علیرضا صالح هپکو اراک انصارالله یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۶۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته

سخنگوی دولت گفت: «نگاه دولت این است که درباره تصمیم‌گیری در خصوص افزایش تعطیلی‌های آخر هفته، دیدگاه منعطف‌تری داشته باشیم و متناسب با اقتضایات زمانی، فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی بتوانیم دست بازتری در انتخاب روز داشته باشیم.»

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره افزایش تعطیلات آخر هفته، گفت: موضوعی که در دستور کار مجلس است لایحه دولت است، دولت با بررسی کارشناسی که انجام داد لایحه‌ای را سال گذشته تقدیم مجلس کرد. پیشنهاد دولت افزایش تعطیلی‌های انتهای هفته از یک روز به دو روز بود که در لایحه آمده است و نسبت به روز هم پیشنهاد دولت در لایحه روشن است.

او یادآور شد: نگاه دولت این است که درباره این تصمیم‌گیری، دیدگاه منعطف‌تری داشته باشیم و متناسب با اقتضایات زمانی، فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی بتوانیم دست بازتری در انتخاب روز داشته باشیم. پیشنهاد دولت این است که ضمن افزایش تعطیلات هفته به دو روز انتخاب این روز‌ها در اختیار نظرات کارشناسی بخش‌های مختلف قرار گیرد.

دبیر هیات دولت در پاسخ به پرسشی درباره جزییات برنامه عملیاتی دولت برای تحقق شعار سال، اظهار کرد: برنامه عملیاتی تحقق شعار سال، پس از چند جلسه فوق‌العاده در کمیسیون‌های دولت، هفته گذشته به تصویب هیئت وزیران رسید. مشارکت دستگاه‌های اجرایی در تدوین برنامه، اهداف کمی، احکام قابل رصد و تعیین مواعد گزارش‌گیری منظم از میزان پیشرفت برنامه‌ها، از ویژگی‌های این برنامه و پیوست‌های آن است.

بهادری جهرمی ادامه داد: طبق این برنامه کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلفند برنامه عملیاتی جلب مشارکت مردم در حوزه‌های تولیدی مرتبط با آن دستگاه را در حوزه‌های فرهنگ‌سازی و ترویج توسعه مشارکت مردم، توانمندسازی مردم برای ورود به عرصه‌های اقتصادی و ایجاد امکان فرصت برابر برای مردم و بخش دولت در اقتصاد تا پایان اردیبهشت تهیه و ابلاغ کنند.

دیگر خبرها

  • نشانه‌های آمادگی برای ازدواج در دختران
  • حامیان گشت ارشاد
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • نظر دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته