Web Analytics Made Easy - Statcounter

موکب شهرداری لواسان از ۱۷ تا ۲۹ مهرماه در کربلای معلی مستقر و به پذیرایی از زائران می‌پردازد.

علی حیدریان صبح در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: موکب حضرت علی اکبر(ع) شهرداری لواسان در سال‌های گذشته در صحن عقیله بنی هاشم واقع شده بود و نزدیک‌ترین موکب ایرانی ها به حرم مطهر اباعبدالله الحسین علیه السلام به شمار می آمد، امسال نیز در تلاش هستیم با فاصله کمی از محل قبلی موکب را مستقر کنیم زیرا ساخت و سازهایی انجام شده که امکان استقرار دقیقاً در محل قبلی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: موکب حضرت علی اکبر (ع) سال گذشته در هر وعده ۷ هزار غذا پخت می کرد و پیش‌بینی می شود امسال نیز با همین مقدار از زائران پذیرایی کنند.

شهردار لواسان گفت: جلسات ستاد هماهنگی اربعین مرتباً در حال برگزاری است و مسئولان موکب کربلا نیز مشخص شده اند و در تلاش هستیم تا اول صفر ماشین ها را از مرز عبور دهند تا با ازدحام جمعیت دچار مشکل نشوند.

حیدریان افزود: سال گذشته ۲۰۰ داوطلب از پرسنل شهرداری و شهروندان لواسان در موکب مذکور به زائران اباعبدالله الحسین(ع) خدمت کردند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه سال گذشته سپاه پاسداران برای اسکان موقت زائران در کنار موکب حضرت علی اکبر‌(ع) برای ۱۵ هزار نفر جانمایی کرده بود، اگر امسال نیز این اقدام صورت بگیرد؛ امکان اسکان مسافران نیز فراهم خواهد بود.

لازم به ذکر است تمام هزینه های موکب حضرت علی اکبر (ع) شهرداری لواسان توسط خیران تأمین می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اربعین 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۶۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: در حال حاضر ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت اعلام آمادگی کرده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین رضایی؛ سخنگوی جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده امام رضا(ع) درباره پیش‌بینی‌اش از میزان تشرف زائران پیاده به مشهد در دهه کرامت اظهار کرد: در سال‌های گذشته حدود 10هزار زائر پیاده در ایام دهه کرامت به مشهد مشرف می‌شدند و امسال تاکنون حدود 3500 نفر اعلام آمادگی کرده‌اند که با کاروان‌های مختلف به صورت پیاده به سمت مشهد حرکت کنند و همچنان به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده امام رضا(ع) افزود: این 3500 نفر از مسیر نیشابور در چند روز پایانی دهه کرامت وارد مشهد خواهند شد. همچنین پیش‌بینی اسکان و پذیرایی در میانه راه از آن‌ها صورت خواهد گرفت.

او تصریح کرد: امسال چوبا توجه به شرایط مطلوب وضعیت آب و هوایی، پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 10 هزار نفر در دهه کرامت به صورت پیاده به مشهد مشرف شوند.

اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی

رضایی اضافه کرد: در سال‌های قبل زائران کمتری به صورت پیاده به مشهد مشرف می‌شدند، اما در این ایام زائران معمولا به صورت خانوادگی به مشهد مشرف می‌شوند. به‌عنوان مثال یک کاروان 500 نفره به صورت خانوادگی از نیشابور به مشهد خواهند آمد، اما احتمال می‌رود تعداد زائران آن تا 700 نفر افزایش پیدا کند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: یک کاروان از تهران، کرج و یک کاروان دانشجویی نیز در روزهای پایانی دهه کرامت به مشهد سفر خواهند کرد.

او ادامه داد: پیک کاری ما دهه پایانی صفر است، چون در حال حاضر در پیک غیرکاری قرار داریم، برنامه‌ریزی شده تا زائران از 30 کیلومتری مشهد حرکت خود را آغاز کنند که یک روز و نیم در مسیر خواهند بود. پنج ایستگاه صلواتی در مسیر جاده نیشابور به مشهد فعال است و برای پذیرایی از زائران آمادگی دارد. همچنین یک ایستگاه در مسیر قوچان به مشهد فعال شده است تا پذیرای زائران پیاده از آن جاده باشند.

رضایی افزود: احتمال دارد یک کاروان از فریمان به سمت مشهد حرکت کند که یک روز در مسیر باشد. ایستگاه صلواتی این مسیر و ایستگاه مسیر جاده سرخس را نیز فعال کرده‌ایم.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده امام رضا(ع) درباره وضعیت اسکان زائران در مشهد نیز افزود: زائرانی که از نیشابور مشرف می‌شوند، یک روز در مشهد اقامت خواهند داشت و پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت و بازگشت زائران در مشهد صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • ۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند
  • دیدار کارگزاران حج و زائران بیت‌الله با رهبر معظم انقلاب
  • پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد