Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در ششمین جلسه از دوره نهم هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، مسعود خوانساری رئیس اتاق با اشاره به لایحه تجارت و بررسی آن در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون 85 سال است که قانون تجارت با عنوان یک قانون مادر در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و تمام افرادی که به نحوی در تجارت دخالت دارند با تک تک موارد آن آشنا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس بررسی و تصویب آن با سرعت زیاد و به عنوان یک ضرب‌الاعجل منطقی نیست و ما با عنوان پارلمان بخش خصوصی کشور از مجلس می‌خواهیم که تصویب این قانون را متوقف کند.

وی در ادامه با تشکر از ریاست قوه قضاییه در خصوص اتفاقات اخیر گفت: من از ایشان از طرف بخش خصوصی تشکر می‌کنم چرا که بخشنامه اخیر در خصوص نحوه احضار اشخاص حقوقی در جهت حمایت از تولید و اقتصاد کشور بوده و یک بخشنامه مهم و اصولی به شمار می‌رود و امیدواریم که در دادگستری‌ها مطابق آن عمل شود.

خوانساری با اشاره به مکاتبات اتاق با دولت گفت: در ماه‌های گذشته دولت چند درخواست بخش خصوصی را مورد تصویب قرار داد که یکی از آنها تمدید تجلیل ارزیابی‌ها بود که کمک زیادی به بخش خصوصی کرد ضمن آنکه بخشودگی جرایم مالیاتی و قبول ارز ماشین‌آلات برای خط تولید با نرخ زمان گشایش اعتبار از دیگر اقدامات مناسب دولت جهت حمایت از تولید بود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکلات شهرک‌های صنعتی گفت: مقرر شد کمیسیون صنعت اتاق با همکاری وزارت صمت کارگروهی برای حل این مشکلات ایجاد کنند. از طرف دیگر در راستای رفع تعهد ارزی صادرات نیز قرار است با کمک بانک مرکزی یک دوره آموزشی برای صادرکنندگان برگزار شود. همچنین پیش‌بینی شده در موضوع بازگشت ارز صادراتی، مالیات بر ارزش افزوده صادرات ظرف یک ماه بازگشت داده شود. در بودجه سال 98 نیز ذکر شده که استرداد این مالیات منوط به رفع تعهد ارزی است.

وی ادامه داد: با توجه به این موارد اکنون هفت ماه است که نقدینگی صادرکنندگان قفل شده و اتاق تهران در حال مکاتبه با سران سه قوه برای پیگیری این موضوع است.

خوانساری با اشاره به آمار واردات در پنج ماه اول سال 98 گفت: ما در این مدت 17 میلیارد و 739 میلیون دلار واردات داشتیم که نسبت به سال قبل 7 درصد کاهش داشته و عمده این کاهش از چین، کره‌جنوبی و فرانسه بوده زیرا قطعات منفصله خودرو و ماشین‌آلات از این کشورها وارد می‌شده در حالی که از ترکیه و هند واردات بیشتر شده است.

وی با اشاره به گزارشات بانک مرکزی در خصوص نقدینگی گفت: نقدینگی به میزان 25 درصد در 12 ماه منتهی به خرداد 98 افزوده شده بود و اکنون به مبلغ 1980 هزار میلیارد تومان رسیده ضمن این سهم پول از نقدینگی به میزان 15 درصد افزایش داشته است که معنای آن این است که گرایش مردم از سپرده‌های بلندمدت به سمت سپرده‌های کوتاه‌مدت بیشتر شده است.

وی ادامه داد: به نحوی که 150 هزار میلیارد تومان از سپرده‌های بلندمدت کم شده است و احتمال دارد این عدد به سمت سوداگری رفته باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: قانون تجارت نقدینگی اتاق تهران سران قوا خوانساری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۶۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «در مجلس یازدهم دست لابی‌های پنهان را بستیم»، گفت: بعد از ۴۵ سال تمام جداول بودجه در صحن علنی مجلس بررسی شد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در مطلبی در صفحه شخصی خود در ایکس (توییتر سابق) نوشت:

«ملت عزیز ایران، این تحول را جدی بگیرید! 

‏تمام جداول ریز و درشت بودجه، پس از ۴۵ سال، از پشت درهای بسته خارج شد و شفاف به صحن علنی مجلس آمد. معتقدیم ریال به ریال بودجه کشور حق‌الناس و متعلق به عموم مردم است. در مجلس یازدهم، دست لابی‌های پنهان را بستیم.»

امسال برای اولین بار مجلس جدوال بودجه ۱۴۰۳ را در صحن علنی بررسی کرد. پیش از این و در سال‌های گذشته و مجالس قبلی، تنها احکام و سقف منابع و مصارف لوایح بودجه در صحن مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گرفت.

بررسی جداول در مجلس نیز براساس اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی صورت گرفت؛ بدین شکل که ابتدا مجلس بخش اول لایحه بودجه مربوط به احکام و منابع و مصارف را بررسی و تصویب می‌کند و بعد از تصویب بخش اول و ابلاغ به دولت، نوبت به بررسی بخش دوم مربوط به جداول می‌رسد.

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در اسفندماه ۱۴۰۲ برای اجرا به دولت ابلاغ شد؛ امروز بررسی بخش دوم لایحه بودجه به پایان رسید و برای اعمال نظر به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • کارگران هم مشمول «کاهش ساعت کاری» می‌شوند؟
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری