Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@00:54:10 GMT

تاسيسات مهم سعودي ها را هدف قرار مي دهيم

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۶۷۰۷

تاسيسات مهم سعودي ها را هدف قرار مي دهيم

خبرگزاری آریا- محمد البخیتی: ما بسیار صریح و روشن به تمامی کشور‌های متجاوز می‌گوییم که خون یمنی‌ها بی بها نیست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از تلویزیون المیادین، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد حملات پهپادی خود را علیه اهداف سعودی گسترش می‌دهیم.
محمد البخیتی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: اینکه رژیم سعودی از هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی اش نگران باشد و به دنیا شکایت کند و این طرف و آن طرف گله کند، امری طبیعی است اما مساله عجیب این است که پس از پیروزی انقلاب سال 2014 یمن، کشور‌های متجاوز به یمن مدعی شدند که یمن به خطری برای امنیت منطقه و امنیت جهانی تبدیل شده است و با این بهانه تجاوز خود را به یمن توجیه کردند و با همین بهانه محاصره یمن را نیز توجیه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما تلاش کردیم که آن‌ها را قانع کنیم که یمن به هیچ وجه خطری برای امنیت و صلح منطقه‌ای و جهانی محسوب نمی‌شود، اما آن‌ها قانع نشدند.
البخیتی افزود: پس از گذشت پنج سال  تجاوزگری سعودی ها به یمن و پس از آنکه ما آغاز به هدف قرار دادن عمق خاک سعودی کردیم، عملاً به خطر و تهدیدی برای کشور‌های متجاوز تبدیل شدیم و مسئولیت این حملات را نیز پذیرفتیم.
عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن  تاکید کرد ما بسیار صریح و روشن به تمامی کشور‌های متجاوز می‌گوییم که خون یمنی‌ها بی بها نیست. از این رو هرگونه محکومیت این عملیات خواه از سوی آمریکا باشد یا انگلیس، سودی به حال سعودی ندارد. زیرا ما این محکومیت‌ها را زیر پا می‌گذاریم و با توکل بر خدا به دفاع از خود ادامه می‌دهیم. این حملات ادامه خواهد داشت و گسترش خواهد یافت و تاسیسات مهم‌تر و حساس‌تر رژیم سعودی را هدف قرار خواهد داد. ما به رژیم سعودی توصیه می‌کنیم که در رویکرد خود بازنگری کرده تا با کمترین زیان از این معرکه جان به در ببرد.
وی با اشاره به این که برخی کشور‌ها و در رأس آن‌ها آمریکا و انگلیس حملات ما را به عمق خاک سعودی محکوم کرده اند تاکید کرد ما این محکومیت‌ها را که به دنبال مشروعیت بخشی به تجاوز به یمن و سلب حق دفاع مشروع ملت یمن است مردود می‌دانیم.
محمد البخیتی افزود سعودی و آمریکا دیگر توان آنکه تصمیم صحیحی در خصوص تجاوز به یمن بگیرند، ندارند و حتی نمی‌تواند با اتخاذ تصمیم توقف جنگ و محاصره علیه یمن خود را نجات دهند. هم اکنون توقف تجاوز علیه یمن هم به نفع ما است و هم به نفع سعودی. حتی توقف تجاوز به یمن بیش از آنکه به سود ما باشد به سود عربستانی‌ها است، زیرا ما بر خلاف سعودی‌ها چیزی برای از دست دادن نداریم.
وی همچنین با اشاره به این که متجاوزان توان آن را ندارند که پهپاد‌ها و مکان برخاستن آن‌ها را پایش کنند افزود به  حملات خود ادامه می‌دهیم و این حملات گسترش خواهد یافت و اگر سعودی‌ها دست از تجاوز خود نکشند و به محاصره یمن پایان ندهند ضربات سنگینی بر آنها وارد خواهد آمد.
البخیتی گفت پیام نخست این حملات از آن سعودی است و در وهله دوم، پیام این حملات برای امارات متحده عربی است. در موضع امارات متحده عربی چه به لحاظ سیاسی و چه نظامی شاهد تغییر ملموسی بوده است، اما این تغییر موضع در حد مطلوب نیست. امارات متحده عربی باید به طور کامل از خاک یمن خارج شده و به دخالت‌های خود در این کشور پایان دهد.
ما به شکلی منطقی عمل می‌کنیم و اینکه حملات خود را علیه امارات متحده عربی به حال تعلیق در آورده ایم ثابت می‌کند که ما عملکردی عقلانی و منطقی داریم و در چارچوب دفاع از خود فعالیت می‌کنیم. ما حتی توان آن را داریم که امتیازاتی را به طرف مقابل بدهیم و از خطا‌های گذشته طرف مقابل چشم پوشی کنیم.
عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن همچنین تاکید کرد ما به چیزی کمتر از بازگشت حاکمیت و استقلال یمن به طور کامل رضایت نمی‌دهیم و به مقابله با کشور‌های متجاوز ادامه می‌دهیم و نیرو‌های بیگانه موجود در یمن را نیرو‌های متجاوزی می‌دانیم که باید تا آزادسازی کل خاک یمن با آن‌ها مبارزه کرد.
وی افزود هم اکنون معادله قدرت به هم خورده است و ما توانسته ایم توازن وحشت ایجاد کرده و عمق خاک سعودی را هدف قرار دهیم. سعودی ها دیگر نمی‌توانند به صورت گسترده‌ای دست به تنش آفرینی بزنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تاسیسات سعودی هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۶۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تجاوز به چپ کامیون در دره شهر / ۴ نفر جان باختند

به گزارش صدای ایران از ایرنا،رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام اظهار داشت: تجاوز به چپ راننده کامیون  در محور دره شهر حدفاصل روستای عباس آباد به زرانگوش ۴  کشته برجای گذاشت.

 در بررسی به عمل آمده از سوی کارشناسان پلیس راه مشخص شد، راننده کامیون به علت انحراف به چپ با خودروی سواری پژو برخورد کرده است.



 متاسفانه ۴ نفر سرنشین سواری پژو به علت شدت جراحات در دم فوت کرده اند.

دیگر خبرها

  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • (تصاویر) تجاوز به چپ کامیون در دره شهر / ۴ نفر جان باختند
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین
  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • (ویدئو) حمله پهپادهای اوکراینی به تاسیسات نفتی روسیه
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد