Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@20:57:36 GMT

هوای اصفهان سالم است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۶۷۴۲

هوای اصفهان سالم است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ۷۷ در وضعیت قابل قبول (سالم) ثبت شد.

براین اساس شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم از جمله میدان احمدآباد روی عدد ۱۱۶، خیابان استانداری روی عدد ۷۴، خیابان‌های دانشگاه و پروین روی عدد ۸۴ و خیابان رودکی روی عدد ۶۸ قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کیفیت هوا در شهر‌های دیگر استان از جمله سجزی با میانگین ۹۱، کاشان با میانگین ۶۶، مبارکه با میانگین ۷۳ و نجف آباد با میانگین ۷۰ در وضعیت قابل قبول (سالم) گزارش می‌شود.

وضعیت کیفی هوای شهر‌های خمینی شهر، زرین شهر، لنجان، دولت آباد و شاهین شهر به علت خاموش بودن ایستگاه‌های پایش طی یک ماه اخیر ثبت نشده است.

انتهای پیام/م

  وضعیت کیفی هوای اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۶۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۱۰۰، بزرگراه خرازی ۹۵، دانشگاه صنعتی و خیابان فیض ۸۷ و سپاهان‌شهر ۹۷ AQI در وضعیت قابل قبول و در ایستگاه خیابان احمدآباد با عدد ۱۵۶ AQI قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.

کیفیت هوا  در ایستگاه میدان انقلاب با عدد ۱۴۷، پارک زمزم ۱۱۰، رهنان و بولوار کاوه ۱۰۷، خیابان زینبیه ۱۳۴، خیابان فرشادی ۱۱۱، کردآباد ۱۴۲، خیابان میرزا طاهر ۱۱۶ و ایستگاه ولدان ۱۱۲ AQI وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر و سجزی با میانگین ۷۵، زرین‌شهر با میانگین ۷۰، مبارکه ۵۸ و نجف آباد با میانگین ۶۶ AQI در وضعیت قابل قبول، در کاشان با ۱۱۹ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس، قهجاورستان با ۱۷۲ ناسالم برای عموم شهروندان و در شاهین شهر با ۳۱ AQI پاک ثبت شد.

ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس
  • هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است
  • شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • هوای اصفهان و ۶ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • هوای پاک برخی مناطق اصفهان ارمغان باران