Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@18:10:39 GMT

ترامپ: قیمت نفت را به کمک ذخایر نفتی تعدیل می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۷۲۲۳

ترامپ: قیمت نفت را به کمک ذخایر نفتی تعدیل می‌کنیم

رئیس جمهور آمریکا تاثیر افزایش قیمت نفت را پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان کم اهمیت جلوه داد و گفت آمریکا و سایر کشورها می توانند با افزایش تولیدشان این افزایش قیمت را تعدیل کنند. ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه تاثیر افزایش قیمت نفت را پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان کم اهمیت جلوه داد و گفت قیمت نفت افزایش چندانی نداشته و آمریکا و سایر کشورها می توانند با افزایش تولیدشان این افزایش قیمت را تعدیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ترامپ در دیدار با سلمان بن حامد الخلیفه، ولیعهد بحرین در کاخ سفید به گزارشگران گفت:« قیمت نفت افزایش چندانی نداشته و ما ذخایر استراتژیک نفت داریم که مقدار آن هم بسیار بالاست. ما می توانیم بخش کوچکی از آن را آزاد کنیم.  سایر کشورها هم می‌توانند در عرضه نفت بخشنده تر باشند . ما می توانیم قیمت نفت را بلافاصله پایین بیاوریم».

 وی گفت:« این اصلاً یک مشکل نیست».

 ترامپ قبلاً در توییتی مدعی شده بود که کشورش به نفت و گاز خاورمیانه نیازی ندارد:« ما یک صادر کننده و تولید کننده درجه یک انرژی در جهان هستیم که آن هم به دلیل عملکرد خوب ما در چند سال اخیر در این زمینه است. ما به نفت و گاز خاورمیانه نیازی نداریم».

افزایش ظرفیت تولید نفت آمریکا 180 روز زمان نیاز داردقیمت جهانی نفت امروز 1398/06/26|برنت 67دلار و 79سنت شد

   انتهای پیام/71

R7586/P/S7,80,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۷۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه افزایش یافته است. وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اقتصاد این کشور احتمالاً در شرایط مستحکم‌تری نسبت به سه ماهه اول سال جاری میلادی قرار دارد. از طرف دیگر نگرانی‌ها در مورد عرضه نفت به خاطر ادامه تنش‌ها در خاورمیانه هنوز پابرجاست.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۳۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۳۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۵ سنت معادل ۰.۳۰ درصد افزایش ۸۳ دلار و ۸۲ سنت معامله می‌شود.

به گزارش رویترز، جانت یلن وزیر خزانه جاری آمریکا در روز پنجشنبه گفت رشد اقتصاد این کشور احتمالاً بهتر از آن چیزی است که اطلاعات ضعیف‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول سال جاری میلادی نشان دادند.

وی گفت رشد تولید ناخالص داخلی در آمریکا در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته و تورم تا سطح متعادل‌تری پایین آمده است.

اطلاعات نشان می‌دادند رشد اقتصاد آمریکا در سه ماهه اول آهسته شده است. قبل از اظهارات یلن، همه چیز حاکی از افزایش تورم بود که بر قیمت نفت تاثیر می‌گذاشت، چون سرمایه‌گذاران تخمین می‌زنند فدرال رزرو نرخ بهره را قبل از ماه سپتامبر پایین نمی‌آورد.

شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی برای ماه مارس که شاخص مورد علاقه فدرال رزرو برای تعیین سیاست‌های پولی‌ست قرار است امروز منتشر شود.

از طرف دیگر ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه همچنان بر نگرانی نسبت به عرضه نفت افزوده و از قیمت نفت حمایت می‌کند.

رژیم صهیونیستی حمله هوایی خود به شهر رفح را علی رغم هشدار به متحدانش در مورد تلفات زیاد آغاز کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید؛ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟