Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@23:02:51 GMT

سه‌شنبه ۲۶ شهریور | قیمت جهانی طلا

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۷۳۹۱

سه‌شنبه ۲۶ شهریور | قیمت جهانی طلا

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: در حالی که در آستانه نشست فدرال رزرو در اواخر این هفته که انتظار می‌رود طی آن نرخ بهره کاهش یابد تجار از انجام معاملات عمده خودداری می‌کنند، قیمت طلا امروز شاهد ثبات نسبی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با اندکی تغییر به ۱۴۹۷ دلار و ۹۸ سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه قبل به دلیل افزایش تنش‌ها در خاورمیانه رشد یک درصدی را شاهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۵۰۵ دلار و ۴ سنت رسید.

بنجامین لو، تحلیلگر بازار طلا در موسسه فیلیپ فیوچرز گفت: «کاهش احتمالی نرخ بهره در آمریکا در هفته آینده از قبل تاثیر خود را بر بازار گذاشته است، اما تجار در پی آن هستند ببینند که سیاست آینده بانک مرکزی آمریکا چه خواهد بود.»

انتظار می رود فدرال رزرو در پایان نشست دو روزه خود در روز چهارشنبه ۲۵ صدم درصد نرخ بهره را کاهش دهد. این اقدام دومین کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی خواهد بود. پیشتر بانک مرکزی آمریکا آخرین بار در جولای ۲۰۰۸ نرخ بهره را کاهش داده بود.

در همین حال به دلیل احتمال رویارویی نظامی در منطقه به دلیل حمله به تاسیسات نفتی عربستان و افزایش قیمت نفت ارزش پول ملی کشورهای صادرکننده نفت تقویت شده و ارزش دلار نیز بالا رفته است.

ترامپ روز دوشنبه ایران را متهم به دست داشتن در حمله به تاسیسات نفتی عربستان کرد اما تاکید کرد که تمایلی به جنگ ندارد.

در عرصه جنگ تجاری، گفت‌وگوها بین مقامات میانی دولت‌های آمریکا و چین قرار است روز پنجشنبه در واشنگتن آغاز شود و زمینه را برای مذاکرات سطح بالا میان طرفین در ماه آینده میلادی فراهم سازد.

کد خبر 455244 برچسب‌ها قیمت طلا و فلزات گرانبها - جهان

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۷۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت نفت به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به رفح در نوار غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز حمله رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح در نوار غزه و ایجاد ابهام در مذاکرات آتش‌بس در این منطقه سبب شد به‌دلیل تداوم نگرانی‌ها درباره تنش‌ها در خارومیانه و خطر محدودیت عرضه از این منطقه، قیمت نفت روز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت‌) افزایش یابد.

قیمت معامله‌های آتی نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه تا ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه به وقت گرینویچ با ۲۱ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۵۴ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز سه‌شنبه با یک سنت افزایش با قیمت ۷۸ دلار و ۴۹ سنت برای هر بشکه معامله شد.

تاماس وارگا از شرکت واسطه نفتی پی‌وی‌ام گفت: آتش‌بس در ابهام باقی می‌ماند و حتی اگر توافق آتش‌بس هم حاصل شود، این دغدغه همچنان وجود دارد که آیا حمله‌های حوثی‌ها در دریای سرخ متوقف و کانال سوئز بازگشایی می‌شود و خطر کشتیرانی در سراسر این منطقه به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یابد؟

قیمت نفت خام در معامله‌های روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت‌) افزایش یافت و کاهش هفته گذشته را تا حدودی معکوس کرد. معامله‌های هر دو نوع نفت خام شاخص، بیشترین کاهش هفتگی خود را در سه ماه گذشته به ثبت رساندند، زیرا تمرکز بازار بر داده‌های ضعیف اشتغال در ایالات‌متحده و زمان‌بندی احتمالی کاهش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا معطوف شده بود.

ییپ جون رانگ، استراتژیست بازار در مؤسسه آی‌جی، گفت: افزایش قیمت نفت در معامله‌های روز سه‌شنبه بازتاب برخی موانع موجود در مذاکرات آتش‌بس بین رژیم صهیونستی و حماس است که سبب می‌شود قیمت‌گذاری فعالان بازار براساس تنش‌های ژئوپلیتیکی مدت بیشتری طول بکشد.

افزون بر تنش‌های خاورمیانه، گزارش‌های تازه درباره ذخیره‌سازی ایالات‌متحده هم در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

براساس نظرسنجی رویترز، پیش‌بینی می‌شد ذخیره‌سازی نفت خام و فرآورده‌های نفتی ایالات‌متحده هفته گذشته کاهش یابد. تحلیلگران هم پیش‌بینی می‌کنند ذخیره‌سازی نفت خام آمریکا در هفته منتهی به سوم ماه مه (جمعه، ۱۴ اردیبهشت‌) حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه کاهش یابد.

در همین حال، اقدام عربستان سعودی برای افزایش قیمت‌های رسمی فروش نفت خام برای عرضه به مشتریان آسیایی، شمال غرب اروپا و مدیترانه در ماه ژوئن سبب افزایش قیمت‌ها شد که نشان‌دهنده افزایش تقاضای نفت در تابستان امسال خواهد بود.

کد خبر 6099701 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می شود؟
  • حمله رژیم صهیونیستی به رفح قیمت نفت را افزایش داد
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خوشبینی به مذاکرات هسته‌ای بازار طلا را کاهشی کرد؟
  • افزایش قیمت نفت به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به رفح در نوار غزه
  • قیمت محصولات سایپا سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • منتظر کاهش قیمت دلار باشیم؟