Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسف یعقوبی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای این طرح از اوایل مردادماه امسال برای نخستین بار به صورت بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم مالیاتی آغاز شده است که تا پایان مهر ادامه دارد.

وی گفت: تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی با رعایت ضوابط و شرایط می توانند از این بخشودگی ها استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی میزان بخشودگی تا پایان آبان ماه را در واحدهای تولیدی تا ۹۸ درصد و در واحدهای غیرتولیدی تا ۹۶ درصد دانست و گفت: این میزان تا پایان آذر ماه در واحدهای تولیدی ۹۶ درصد و در غیرتولیدی ۹۲ درصد است.

یعقوبی نژاد اظهار داشت: میزان بخشودگی برای مودیان تا پایان دی ماه در واحدهای تولیدی و غیرتولیدی به ترتیب ۹۴ و ۸۸ درصد، تا پایان بهمن ماه ۹۲ و ۸۴ درصد و تا پایان اسفند ماه ۹۰ و ۸۰ درصد است.

وی یادآور شد: این میزان برای واحدهای تولیدی غیردولتی از ابتدای سال ۹۹ به بعد به میزان ۷۰ درصد و واحدهای غیرتولیدی تا ۵۰ درصد خواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی شرایط برخورداری از بخشودگی جرایم را ارائه درخواست بخشودگی در اجرای ماده ۱۹۱ قانون مالیات های مستقیم و پرداخت بدهی قطعی شده دانست.

 یعقوبی نژاد از اجرای طرح بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم‌ قابل بخشش مالیاتی مودیان به عنوان یک فرصت طلایی برای پرداخت اصل مالیات بدون اعمال نظر و وضعیت پرداخت مالیات اشخاص یاد کرد.

وی حمایت از فعالان اقتصادی در سال رونق تولید با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور را از مهم ترین اهداف اعمال این بخشودگی ها دانست و گفت: در سال آینده، به این شیوه شاهد بخشودگی جرایم مالیاتی نخواهیم بود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی از فعالان اقتصادی بویژه فعالان عرصه تولید خواست از این تسهیلات قانونی نهایت استفاده را داشته باشند و افزود: در سال آینده سطح اختیارات ادارات کل امور مالیاتی در خصوص بخشودگی جرایم مالیاتی محدود خواهد شد.  

یعقوبی نژاد خاطرنشان کرد: احراز شرایط خوش حسابی باید با ارائه مستندات کامل همراه باشد بنابراین فعالان اقتصادی با بهره گیری از این فرصت استثنایی می توانند با کسب عنوان خوش‌حسابی، با سهل‌ترین شکل ممکن از بخشودگی جرائم مالیاتی خود برخوردار شوند.

به گزارش ایرنا، شرایط بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش موضوع برخی مواد قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده، طی بخشنامه های مختلف به منظور بهره مندی فعالان اقتصادی اطلاع رسانی شده است.

ط/ ۶۰۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مالیات اصناف خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۷۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سعید رئوفی افزود: اجرای طرح هادی در ۷۹ روستای استان سال گذشته اجرا شد.

وی گفت: امسال هم از برنامه‌های سال گذشته، آسفالت ۷۹ روستا در دست پیگیری است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان اضافه کرد: اکنون طرح هادی در ۵۷۲ روستای استان اجرایی شده و بر این اساس ۷۹ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از مزایای این طرح بهره‌مند هستند که این رقم در کشور ۶۸ درصد است.

به گفته رئوفی ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که مطالعات طرح هادی در تمامی این مناطق انجام شده است.

دیگر خبرها

  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته