Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@22:00:14 GMT

فراخوان جذب هیئت علمی در دانشگاه‌ها آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۸۶۳۲

بیستمین و دومین فـراخـوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیئت علمی دانـشگاه‌ها و مـؤسسات آمـوزش عـالی و پژوهشی کـشور از امروز سه شنبه آغاز شد و تا ششم مهر ماه ادامه دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سالانه دو بار در ماه‌های شهریور و بهمن ماه فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیأت علمی را برای متقاضیان دانشگاه‌ها اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقاضیان جذب هیات علمی از امروز سه شنبه می‌توانند نسبت به ثبت نام و انتخاب سه اولویت در مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نشانی اینترنتی http://www.mjazb.ir/ اقدام کنند.

محمدرضا رضوان طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود که ۸۰۰ نفر برای عضویت در هیات علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات دولتی در شهریور ماه ۹۸ جذب می‌شوند و مؤسسات غیردولتی سقف سهمیه ندارند.
فرآیند رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان در دانشگاه‌ها روز‌های ۱۳ مهر تا ۱۳ دی ماه و بررسی مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و طرح در هیأت مرکزی جذب از ۱۴ دی تا ۲۹ بهمن ماه ۹۸ انجام می‌شود.

پیش از این، اعلام نیاز دانشگاه‌ها برای جذب هیات علمی از ۱۹ مرداد ماه آغاز شده بود که چهارم شهریور ماه به پایان رسید.

نحوه جذب اعضای هیئت علمی
به گزارش ایرنا، منظور از جذب اعضای هیأت علمی، هرگونه استخدام عضو هیأت علمی به صورت قراردادی، پیمانی، طرح سربازی، مأموریت و انتقال است.
پس از اعلام فراخوان عمومی جذب اعضای هیأت علمی که بر اساس فرم‌ها و شرایط مربوطه انجام می‌شود، سامانه جامع جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به ارسال اطلاعات پرونده داوطلبان به دانشگاه‌های محل درخواست آنان اقدام می‌کند و با نظر هیأت اجرایی جذب، افراد واجد شرایط اولیه برای انجام مصاحبه علمی دعوت می‌شوند.
پس از انجام مصاحبه علمی و عمومی و انجام تحقیقات محلی، پرونده‌ها به هیأت اجرایی جذب دانشگاه یا مؤسسه مربوطه، برای بررسی همه مدارک و جمع بندی صلاحیت‌ها ارجاع می‌شود و با رأی اعضای هیأت اجرایی، تشخیص صلاحیتی داوطلب نهایی شده و به اطلاع داوطلب می‌رسد.
در مرحله بعد، دبیرخانه هیأت اجرایی جذب دانشگاه پرونده متقاضیانی را که مورد تأیید اولیه هیأت اجرایی جذب قرار گرفته‌اند، از طریق سامانه جامع جذب به دبیرخانه هیأت مرکزی جذب ارسال می‌کند.
ابلاغ استخدام پیمانی اعضای هیأت علمی پس از تأیید هیأت مرکزی جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی دانشگاه و مؤسسه مربوطه صادر می‌شود.
اگر بازه زمانی رسیدگی پرونده‌ها در دانشگاه بیش از ۹۰ روز و تأیید نهایی در مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیش از ۴۵ روز طول بکشد، این دوره خارج از جدول زمانی تلقی شده و از سوی مراجع بالاتر قابل رسیدگی است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: هیات علمی جذب وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۸۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد

ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» در جلسه ۸۹۷ مورخ هشتم اسفند ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسید که آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی ابلاغ کرد.

براساس اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن ابلاغیه ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، به شرح ذیل است:

وزارت آموزش و پرورش

دانشگاه فرهنگیان

هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی

ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ۴۶۶ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می‌گردد:‌

«ماده واحده - با استناد به بند «ج» ماده ۲ مصوبه سیاست‌ها و ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان (مصوب جلسه ۸۷۹ مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی)، ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان به شرح بند‌های ذیل تعیین می‌شود:

الف- اعضای حقوقی:

وزیر آموزش و پرورش (رییس هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان)

رییس دانشگاه فرهنگیان (نایب رییس و دبیر هیأت مرکزی جذب دانشگاه فرهنگیان)

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یا نماینده تام الاختیار وی

دبیر ستاد نظارت و راهبری تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

رییس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

ب- اعضای حقیقی:

اسدالله اسدی گرمارودی

سعید غیاثی ندوشن

سیدنقی موسوی

فهیمه فرهمندپور

فخرالسادات نصیری

تبصره- مدت زمان عضویت اعضای حقیقی ۴ سال است».

سید ابراهیم رئیسی
رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • همسر ابراهیم رئیسی پُست جدید گرفت+جزئیات
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی