Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، کمبود مواد اولیه، کارخانه‌های بسیاری را  مجبور به کاهش سطح تولید کرده یا آنها را به مرز تعطیلیِ اجباری کشانده است. کارخانه «رینگ اسپرت نی‌ریز» هم یکی از همین واحدهای تولیدی است که نیازمند مواد اولیه وارداتی از کشور آلمان است.

کارگران این کارخانه می‌گویند: در هفته‌های گذشته ابتدا حجم تولید کاهش یافت و در نهایت کارگران تعدیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته‌ی آنها، حدود ۲۰۰ کارگر این کارخانه تعدیل شده‌اند؛ این در حالیست که این کارخانه از معدود واحدهای صنعتی منطقه است و خانواده‌های بسیاری از این واحد امرار معاش می‌کنند.

 اصغر مسعودی (نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی) در ارتباط با شرایط این واحد تولیدی گفته است: نوسانات ارزی موجب تعدیل ۲۰۰ نفر از کارگران کارخانه رینگ اسپرت نی‌ریز شد، سرمایه‌گذاران این کارخانه تاکنون تسهیلاتی دریافت نکردند و خود به تنهایی کارخانه را اداره می‌کنند بنابراین در صورتی که مواد اولیه در اختیار این کارخانه قرار گیرد نه تنها می‌توانند ظرفیت تولید را افزایش دهد بلکه زمینه اشتغالزایی بیشتر نیز فراهم می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: علیرغم تذکرات بسیار به وزارت صنعت، معدن و تجارت و ارسال نامه‌های متعدد، تامین مواد اولیه موردنیاز رینگ اسپرت نور نی‌ریز مورد بی‌توجهی این وزارتخانه قرار گرفته است. حدود ۵۰۰ کارگر در این کارخانه مشغول به کار بودند که به دلیل نبود مواد اولیه ۲۰۰ نفر از آنها تعدیل شدند، حال آنکه می‌توان با حمایت از این واحدهای تولیدی زمینه داخلی‌سازی را فراهم کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران استان فارس بیکاری کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۸۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد

سرپرست سازمان خصوصی سازی با اشاره به روز جهانی کار و کارگر از آزادسازی وثیقه و به نام شدن سهام ترجیحی متعلق به ۶۴۱۶۱ تن از کارگران خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ابراهیم بازیان با تبریک روز جهانی کار و کارگر و هفته کار و کارگر گفت: تعداد 5،221،627،710 سهم متعلق به 64،161 نفر در 154 شرکت که در سالهای قبل واگذار شده بود؛ از وثیقه آزاد و سهام به نام کارگران منتقل شده است.

واگذاری 305،893،562 سهم دولت به 3008 کارگر از ابتدای دولت سیزدهم

سرپرست سازمان خصوصی سازی ادامه داد: با توجه به سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی مبنی بر گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی ، تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و بهبود درآمد خانوار و در اجرای تبصره (3) ماده «20» قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد 305،893،562 سهم دولت در 10 شرکت مشمول واگذاری به 3008 نفر از کارکنان و کارگران شاغل و بازنشسته به عنوان سهام ترجیحی واگذار شده است.

بازیان در همین زمینه افزود: مطابق مقررات، واگذاری سهام ترجیحی به صورت صد در صد اقساط با مدت 10 سال صورت می­گیرد و بهای سهام واگذار شده از محل سود سهام مورد واگذاری پرداخت می شود.

ارائه تخفیف قیمتی در واگذاری سهام ترجیحی به کارگران

وی در بخش دیگری از سخنان خود، از برنامه دولت برای حمایت از کارگران خبر داد و گفت: دولت در نظر دارد با هدف حمایت از کارگران؛ قیمت سهام ترجیحی شرکتهای قابل واگذاری را با اعمال تخفیف به آنان واگذار نماید.

بازیان در همین زمینه اضافه کرد: کلیات این پیشنهاد به تصویب هیأت واگذاری رسیده و پس از تصویب جزئیات و طی مراحل قانونی، در واگذاری سهام ترجیحی مبنای عمل قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان خصوصی سازی از یک تصمیم دیگر هیات واگذاری خبر داد و خاطرنشان کرد: به موجب تصمیم دیگر هیئت واگذاری؛ سهام ترجیحی مستقل از سهام بلوکی به کارکنان واگذار خواهد شد و بر این اساس کارکنان شرکت مشمول واگذاری؛ صرفنظر از فروش یا عدم فروش سهام بلوکی؛ قبل از خرید سهام توسط بخش خصوصی، سهامدار شرکت محل اشتغال خود خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند
  • اعتراض صنفی کارگران کاغذسازی پارس خاتمه یافت و پیمانکار حذف شد
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • ابرل: از پاسخ منفی رانگنیک سورپرایز شدیم/ بیکار ننشسته‌ایم!
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • (ویدئو) فیلمی از یک کارگر باربری شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد