Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@20:53:19 GMT

فراخوان جذب هیئت علمی در دانشگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۸۹۲۵

بیستمین و دومین فـراخـوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیئت علمی دانـشگاه‌ها و مـؤسسات آمـوزش عـالی و پژوهشی کـشور از امروز سه شنبه آغاز شد و تا ششم مهر ماه ادامه دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سالانه دو بار در ماه‌های شهریور و بهمن ماه فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیأت علمی را برای متقاضیان دانشگاه‌ها اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقاضیان جذب هیات علمی از امروز سه شنبه می‌توانند نسبت به ثبت نام و انتخاب سه اولویت در مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نشانی اینترنتی http://www.mjazb.ir/ اقدام کنند.

محمدرضا رضوان طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود که ۸۰۰ نفر برای عضویت در هیات علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات دولتی در شهریور ماه ۹۸ جذب می‌شوند و مؤسسات غیردولتی سقف سهمیه ندارند.
فرآیند رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان در دانشگاه‌ها روز‌های ۱۳ مهر تا ۱۳ دی ماه و بررسی مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و طرح در هیأت مرکزی جذب از ۱۴ دی تا ۲۹ بهمن ماه ۹۸ انجام می‌شود.

پیش از این، اعلام نیاز دانشگاه‌ها برای جذب هیات علمی از ۱۹ مرداد ماه آغاز شده بود که چهارم شهریور ماه به پایان رسید.

نحوه جذب اعضای هیئت علمی
به گزارش ایرنا، منظور از جذب اعضای هیأت علمی، هرگونه استخدام عضو هیأت علمی به صورت قراردادی، پیمانی، طرح سربازی، مأموریت و انتقال است.
پس از اعلام فراخوان عمومی جذب اعضای هیأت علمی که بر اساس فرم‌ها و شرایط مربوطه انجام می‌شود، سامانه جامع جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به ارسال اطلاعات پرونده داوطلبان به دانشگاه‌های محل درخواست آنان اقدام می‌کند و با نظر هیأت اجرایی جذب، افراد واجد شرایط اولیه برای انجام مصاحبه علمی دعوت می‌شوند.
پس از انجام مصاحبه علمی و عمومی و انجام تحقیقات محلی، پرونده‌ها به هیأت اجرایی جذب دانشگاه یا مؤسسه مربوطه، برای بررسی همه مدارک و جمع بندی صلاحیت‌ها ارجاع می‌شود و با رأی اعضای هیأت اجرایی، تشخیص صلاحیتی داوطلب نهایی شده و به اطلاع داوطلب می‌رسد.
در مرحله بعد، دبیرخانه هیأت اجرایی جذب دانشگاه پرونده متقاضیانی را که مورد تأیید اولیه هیأت اجرایی جذب قرار گرفته‌اند، از طریق سامانه جامع جذب به دبیرخانه هیأت مرکزی جذب ارسال می‌کند.
ابلاغ استخدام پیمانی اعضای هیأت علمی پس از تأیید هیأت مرکزی جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی دانشگاه و مؤسسه مربوطه صادر می‌شود.
اگر بازه زمانی رسیدگی پرونده‌ها در دانشگاه بیش از ۹۰ روز و تأیید نهایی در مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیش از ۴۵ روز طول بکشد، این دوره خارج از جدول زمانی تلقی شده و از سوی مراجع بالاتر قابل رسیدگی است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: هیات علمی جذب وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۸۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکزملی مغز توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر تهران ایجاد و راه اندازی می‌شود.

این مرکز با هدف توسعه کمی وکیفی پژوهش‌های بینرشته‌ای بالینی، گسترش خدمات و فناوری‌های نوین و توانمندسازی نیروی انسانی درزمینه علوم شناختی و اعصاب، مراحل احداث خود را در  مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر تهران، طی می‌کند.

مرکز ملی مغز به عنوان یک مرکز پژوهشی، آموزشی، درمانی، توانبخشی، ترجمان دانش و تولید فناوری‌های نوین در زمینه اختلالات عصبی و سلامت مغز به‌صورت کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و کادر علمی وآموزشی مرتبط با مطالعات بالینی و پایه مغز و اعصاب و حوزه‌های مرتبط در دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد و فعالیت خواهد داشت.

مرکز ملی مغز ماهیت اصلی آن عملی کردن دیدگاه همکاری‌های علمی و تحقیقات بینرشته‌ای و نزدیک کردن فضای علوم پایه و بالینی می‌باشد. این مرکز به عنوان یک واحد مستقل با تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی همکاری‌های علمی و فناورانه خواهد داشت و برای قسمت درمان با بیمارستان چندتخصصی متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر در تعامل خواهد بود.

مراحل اجرایی ایجاد مرکز ملی مغز هم اکنون با ۳۰ درصد پیشرفت عمرانی طرح و تشکیل هسته‌های تخصصی با حضور متخصصان بینرشته‌ای، تفاهم همکاری با شرکت‌های فعال درحوزه نوروتکنولوژی و مراکز علمی از جمله آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز و همکاری با انجمن جهانی آلزایمر و شروع اجرای پروژه پیشگیری از اُفت عملکرد‌های شناختی سالمندان در ایران دردست اقدام است.

هم‌زمان با اجرای این برنامه، دو فراخوان در حوزه توسعه نوروتکنولوژی برگزار و کتاب کار «ذهن فعال در سالمندی» نیز انتشار یافته است و تلاش‌هایی نیز برای همکاری در برگزاری مدرسه علوم اعصاب اجتماعی، تدوین پروپوزال دیتا بانک جامع عصبی ایرانیان در مرحله ثبت، تاسیس آزمایشگاه فوتوبایوماجولیشن و درد نیز انجام شده است.

در راستای اجرای این طرح ملی شماری از پزشکان پژوهشگر جذب و همکاری با اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و فنی نیز انجام شده و ۲۰ پروژه تحقیقات کاربردی درحوزه‌های اولویتدار، فعالیت کمیته عصب روانپزشکی دستیاران روانپزشکی و تدوین برنامه کمیته دستیاری نورولوژی؛ راه‌اندازی پروژه نوراکس در قالب دوره‌های تربیت پژوهشگر و فناور و همچنین راه‌اندازی وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی مرکز از دیگر اقدامات در راستای ایجاد مرکز ملی مغز نیز صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی تولیدات فاخر علمی است
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • توضیح دانشگاه تهران درباره پست جدید همسر ابراهیم رئیسی
  • اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها محور اصلی تعلیم و تربیت اجتماعی هستند
  • توضیح دانشگاه تهران درباره انتخاب همسر ابراهیم رئیسی به‌عنوان عضو هیات جذب دانشکده علوم خانواده
  • واکنش دانشگاه تهران به حواشی برخی انتصابات در دانشکده خانواده
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت