Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@06:16:58 GMT

پاسداشت دفاع مقدس با هنر جدید

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۸۹۴۱

پاسداشت دفاع مقدس با هنر جدید

نمایشگاه «پیدا و پنهان» همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس روز یکشنبه (۳۱ شهریورماه) ساعت ۱۵ در مجموعه نگاه‌خانه گالری ابوالفضل عالی در حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، نمایشگاه «پیدا و پنهان» شامل آثاری در حوزه هنر جدید از جمله هنر مفهومی شامل چیدمان، ویدئوآرت و اینستالیشن‌هایی با ارتباط دو سویه بین اثر هنری و مخاطب با موضوع دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نمایشگاه هنرمندان تلاش کرده‌اند تا در آثارشان دنیای ممکن را پیش‌روی مخاطب قرار دهند و بعضی از این آثار با حضور مخاطبان و مشارکت آنان کامل‌تر شده و تداوم پیدا می‌کند.

آثار اجرا شده در این نمایشگاه به سه گروه از جامعه مخاطبان توجه دارد؛ گروه نخست افرادی که دفاع مقدس و جنگ را از نزدیک تجربه و لمس کرده‌اند و این آثار برایشان مرور خاطرات است. گروه دوم افرادی که از جنگ خاطره‌ای محو دارند و کودکی‌شان در میان ترس و اضطراب و خبرهای ناگوار جنگ سپری شده است و البته حس غرورآفرین از پیروزی جنگ در خاطرشان است. و گروه سوم متولدین سال‌های بعد از جنگ که تجربه نزدیکی از این حماسه ندارند.

این نمایشگاه شامل ۱۹ پرتره از فرماندهان شهید دفاع مقدس است که توسط محمد اسدی جوزانی با تکنیک آبرنگ خلق شده‌اند.

روز نخست نمایشگاه با حضور هنرمندانی از مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری آثار هنری به صورت یادبود خلق شده و تقدیم میهمانان و بازدیدکنندگان می‌شود.

آیین گشایش نمایشگاه «پیدا و پنهان» روز یکشنبه (۳۱ شهریورماه) ساعت ۱۵ در مجموعه نگاه‌خانه، گالری ابوالفضل عالی، فضای همکف و محوطه حوزه هنری برگزار می‌شود.

سیدعبدالله حاجی‌سیدحسن، ابوالفضل خسروی، امیر دستمردی، محمد فراهانی، مرتضی احمدوند، حسین سیاهپوش، حسین حبیبی، محمد اسدی جوزانی و مهدی فرخی هنرمندانی هستند که برگزاری این نمایشگاه را بر عهده دارند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نمایشگاه هنري هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۸۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب

«موسیو کمال» داستانی است از زندگی جوانی فرانسوی به نام ژروم است. او بعد از مسلمان شدن در جنگ تحمیلی ایران شرکت می‌کند.

به گزارش مشرق، بهزاد دانشگر با کتاب «موسیو کمال» به نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران می‌آید. این کتاب داستانی است از زندگی جوانی فرانسوی به نام ژروم. او بعد از مسلمان شدن برای تقویت باورهای دینی خود به ایران سفر می‌کند، در قم درس طلبگی می‌خواند و در آخرین روزهای جنگ تحمیلی به آرزوی دیرینش می‌رسد و می‌شود تنها شهید اروپایی دفاع مقدس.

در بخشی از این کتاب می‌خوانید:

«گفت: مادرت برات بمیره! پس تو چرا هیچ زنی دنبال تابوتت نیست قربونت برم؟!» یکدفعه انگار همه ساکت شدند. نفس نمی‌کشیدیم انگار. به خودمان آمدیم. همه‌مان مرد بودیم. یک تعدادی سیاه آفریقایی. یک تعدادی با جثه‌های ریز مالزیایی. چندتایی سرخ و سفیدِ ترک. بقیه هم ایرانی؛ اما همه مَرد. بعد یکی از بین جمعیت در آمد گفت: مادرش مرده خانوم. اگه نمرده بود هم، نمی‌تونست بیاد بالا سر بچه‌ش. همه کس‌وکارش فرانسه‌ن. زن زیر لب ذکری گفت و بعد گفت: پس برید اون‌طرف تا من بیام به‌جای مادرش براش گریه کنم.»

«ژروم ایمانوئل» معروف به «کمال کورسل» ۹ آوریل ۱۹۶۴ در پاریس از مادری فرانسوی و پدری تونسی چشم به جهان گشود. پدرش با نام محمد از مهاجرین تونسی بود که برای کار به فرانسه آمده و در همانجا ماندگار شده بود. ژروم به تبعیت از مادرش آیین مسیحیت را برگزیده بود. وی در دوران نوجوانی سفری به تونس داشت و در آنجا با اسلام آشنا شد و در سن ۱۷ سالگی به دین مبین اسلام و مذهب اهل تسنن گرایش یافت.

شهید کورسل، مسیر طولانی از پاریس تا مرصاد، از مسیحیت تا تشیّع، از زندگی در قلب اروپا تا شهادت در جنگ میان ایران اسلامی و همه دنیای کفر را در هفت سال طی کرد و نامش به عنوان تنها شهید اروپایی دفاع مقدس ثبت شد.. مزار مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای علی‌بن‌جعفر (ع) قم، قطعه ۱۸ ردیف دوم قرار دارد.

دیگر خبرها

  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود