Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@22:27:11 GMT

روحانیان بیانیه گام دوم انقلاب را به فرهنگ تبدیل کنند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۸۹۵۳

روحانیان بیانیه گام دوم انقلاب را به فرهنگ تبدیل کنند

حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین ابوالقاسم ولی‌زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: اهمیت بیانیه گام دوم این است که از سوی مقام معظم رهبری و در آستانه چهل سالگی انقلاب با وجود تبلیغ دشمنان مبنی بر اینکه انقلاب به چهل سالگی نخواهد رسید، صادر شد.

وی افزود: از دلایل اهمیت آن مخاطب قرار دادن جوانان تحصیل‌کرده، آینده‌ساز و تأثیرگذار و نگاه خوش‌بینانه رهبری به آینده در این بیانیه است، جوانان و مردم به‌دلیل مشکلات اقتصادی و مفاسد موجود در جامعه که در فضای مجازی انعکاس یافته، دچار یاس و ناامیدی شده‌اند و این نگاه به آینده نور امید در دل‌ها زنده کرده و نگاه عالمانه و منصفانه رهبری به تمام ابعاد جامعه در این بیانه مشهود بوده و اشاره به نقاط ضعف و قوت بیانگر اهمیت آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اجرایی‌کردن بیانیه گام دوم برعهده جوانان بوده و جوانان روحانی نیز دارای تحصیلات و آشنا به علوم دینی بوده و یکی از نقش‌های روحانیت تبدیل بیانیه به جنبش، خواسته عمومی و فرهنگ بوده و باید این موضوع را گسترش داده و زوایای پنهان را برای مردم آشکار کنند تا به خواسته عمومی تبدیل شود.

ولیزاده افزود: مسئولان و حکومت کشور اسلامی باید زمینه حضور جوانان در عرصه‌های حکومتی را ایجاد نموده و مسئولیت‌هایی تحت‌نظر پیشکسوتان به آنان بدهند، در اوایل انقلاب جوانان حضور فعالی در صحنه داشتند و به درجه رفیع شهادت نائل شده و یکی از راهکارها میدان دادن به جوانان مومن، انقلابی و تحصیل‌کرده است.

وی بیان کرد: مسئولان باید به این بیانیه با دید سند بالادستی نظاره کرده و در همه سیاست و فعالیت‌ها از آن استفاده کنند و سند به‌عنوان یک منشور عملیاتی در تمامی نهادها مورداستفاده قرار گیرد و جوانان با درک شرایط کشور تلاش علمی و معنوی خود را افزایش داده و اگر خواهان تمدن‌سازی و دست‌یابی به اهداف و رویکردهای بیانیه گام دوم رهبری هستیم، نیاز است تا تلاش جوانان و امید به آینده در آنها افزایش یافته و حکومت نیز زمینه موردنیاز را ایجاد کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه افزود: طبق بیانیه گام دوم، تولید انبوه و باکیفیت، مصرف به اندازه و بدون اسراف و قطع وابستگی اقتصادی به نفت از جمله اصلاحات اقتصادی است که باید صورت گیرد و زمانی برای آغاز و اتمام آن مشخص شود و اقتصاد باید دانش‌بنیان، مولد و مردمی شده و با مفسدان اقتصادی مبارزه گردد و اگر اصلاحات اقتصادی چنین تعبیر شود، موثر خواهد بود.

وی گفت: مقام معظم رهبری به بحث استقلال ملی بسیار تاکید نموده و ملت و حکومت باید از تحمیل قدرت‌های سلطه‌گر آزاد باشند و نباید در سیاست‌ها به نگاه‌های خصمانه دشمنان توجه شود و استقلال ملی باید در تمامی زمینه‌ها اعمال شود که تاثیر بسیار فراوانی در تحقق اهداف این بیانیه دارد.

ولی‌زاده ادامه داد: فضای مجازی یک شمشیر دولبه است و نمی‌توان به‌صورت مطلق آن را بد یا خوب دانست، بلکه فرصتی برای کار و تلاش بوده و به کاربران و نوع کاربرد فضا، خوب یا بد بودن آن بستگی دارد و برای افراد و جوانان تحصیل‌کرده فرصتی برای گسترش و معرفی اهداف و نکته نظرات بیانیه گام دوم، مردمی‌کردن اقتصاد، آشکار و افشاکردن سواستفاده‌ها، مفاسد و خلاف‌ها، نظارت و کنترل مردمی از طریق فضای مجازی فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: گام اول انقلاب اسلامی این بود که رژیم ستم شاهی را به رژیم مردمی و اسلامی تبدیل گردید و نظام جدید ایجاد شد که این نظام نیاز به خودسازی دارد تا نواقص خود را یافته و درصدد رفع آن برآید، بنابراین مضمون اصلی و مرکزی بیانیه گام دوم اشاره به خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی دارد و به آرمان‌هایی همچون آزادی، اخلاق، عدالت، استقلال، عقلانیت، برادری و برابری که مطابق فطرت انسان است که انقلاب برای نگه‌داشتن آن استقامت ورزیده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه گفت: در گام دوم مقام معظم رهبری به تغییرات و نقاط قوت اشاره فرموده و وضعیت چهل سال بعد را با چهل سال قبل مقایسه کرده‌اند و اکنون چالش و دغدغه دشمن تغییر کرده و پیش از این درصدد ممانعت از ورود تسهیلات و امکانات به کشور بود، ولی اکنون در تفکر این است که چگونه می‌تواند مانع از صادرات ایران گردد که این موضوع بیانگر پیشرفت و موفقیت کشور است.

وی افزود: مقام معظم رهبری به تولید و جهاد علمی و اشاعه سبک زندگی اسلامی - ایرانی نیز توصیه کردند، زیرا دانایی، توانایی را به همراه داشته و به معنویت و اخلاق جوانان نیز تاکید کردند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن بیانیه گام دوم انقلاب جوانان انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۸۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: تمام محصولات فرهنگی مرتبط با کنگره سه هزار شهید استان طی برگزاری یک نمایشگاه در محضر مقام معظم رهبری به نمایش در می‌آید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سردار منصور شوقانی امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست شورای سیاست‌گذاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان اظهار کرد: تمام محصولات فرهنگی مرتبط با این کنگره طی برگزاری یک نمایشگاه در محضر مقام معظم رهبری به نمایش در می‌آید.

وی افزود: پیشنهاد ما در بحث زمان برگزاری کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان سمنان، دهه اول اردیبهشت سال ۱۴۰۴ است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان خاطرنشان کرد: تهیه و تولید فیلم سینمایی ویژه زندگی شهید محمود اخلاقی با ویژگی توجه به ظرفیت بالای شهدای والامقام سطح استان سمنان مدنظر است.

شوقانی تصریح کرد: توجه ویژه به عملیات مرصاد، از دیگر موارد و مباحثی است که در قالب برگزاری کنگره ۳ هزار شهید استان باید در دستور کار باشد.

کد خبر 748454

دیگر خبرها

  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • بیش از ۵۰ مربی و معلم خوزستانی با رهبری دیدار می‌کنند
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است