Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@09:00:49 GMT

عکاسی «ناسا» از گمشده هندی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۹۱۸۵

عکاسی «ناسا» از گمشده هندی‌ها

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  کاوشگر ماه ناسا به جستجوی مکان گمشده فرودگر کشور هند در ماه کمک می‌کند.

حدود ۱۰ روز پیش، فرودگر ویکرام از فضاپیمای خود Chandrayaan-۲ جدا شد و قرار بود طی چند روز در قطب جنوب ماه فرود آید تا به کشف نشانه‌های آب بپردازد.

بیشتربخوانید: تسخیر ماه توسط روسیه

در همین حین سازمان فضایی هند ارتباط خود را با فرودگر ویکرام از دست داد و چند روز بعد مشخص شد که این فرودگر با شدت زیادی به سطح ماه برخورد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس تازه‌ترین اخباری که منتشر شده، مدارگرد شناسایی ماه ناسا (LRO) روز سه شنبه در محل فرود ویکرام در نزدیکی قطب جنوب ماه پرواز خواهد کرد تا نخستین تصویر از محل فرود ویکرام به دست آید.

دوربین موجود در مدارگرد شناسایی ناسا قادر است تا با وضوح فوق العاده‌ای سطح ماه را به تصویر بکشد.

تا به امروز تنها سه کشور روسیه، ایالات متحده و چین موفق شده‌اند یک کاوشگر را به راحتی بر روی ماه فرود آورند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۹۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای مرگ دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه رفسنجان چه بود؟

با گزارش ماجرای ناپدیدشدن دانشجوی جوان به پلیس که به‌گفته دوستانش فردی باهوش و نخبه بود، تحقیقات برای یافتن ردی از وی آغاز شد تا اینکه صبح دوشنبه یکی از دشت‌بانان در پای کوه‌های سرچشمه، چشمش به خودرویی افتاد که در دامنه کوه رها شده بود. هیچ‌کس در اطراف خودرو نبود و در‌های آن باز بود و همین باعث شد که مرد دشت‌بان با کلانتری ۱۴سرچشمه تماس بگیرد و ماجرا را اطلاع دهد.

به گزارش همشهری،  علیرضا محمدی، دادستان رفسنجان گفت: با حضور مأموران پلیس در محل معلوم شد که خودروی مورد نظر متعلق به دانشجوی گمشده است. به این ترتیب تیمی از مأموران پلیس آگاهی، گروه امدادی جمعیت هلال احمر و عوامل گشت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان راهی آنجا شدند و به جست‌وجو برای پیدا کردن جوان گمشده پرداختند. آن‌ها در جریان جست‌وجوهایشان در این منطقه از هلی‌شات استفاده کردند و در نهایت متوجه جسدی شدند که در ارتفاعات سرچشمه رها شده بود.

وی ادامه داد: وقتی مأموران به محل رهاشدن جسد رفتند، معلوم شد که قربانی همان دانشجوی جوان است و با حضور بازپرس ویژه قتل و کارآگاهان جنایی در محل حادثه، تحقیقات ادامه یافت و در حال حاضر ۲ مظنون تحت پیگرد قضایی قرار گرفته‌اند و به محض روشن شدن نتیجه پرونده، موارد به شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!
  • سرنوشت بچه گمشده محله مولوی تهران چه شد؟
  • لندر جان سخت ژاپن برای سومین بار روی ماه بیدار شد
  • فرود دلهره‌آور بوئینگ ۷۴۷ در فرودگاه (فیلم)
  • (ویدئو) فرود دلهره‌آور بوئینگ ۷۴۷ در فرودگاه
  • ماجرای مرگ دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه رفسنجان چه بود؟
  • عکاسی باورنکردنی از سر شاپرک (عکس)
  • بزرگ‌ترین گنج گمشده ایران کجاست؟
  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به‌ مدت ۲ شبانه‌ روز در تهران!