Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@12:13:01 GMT

کارگاه "نمایشنامه نویسی خلاق" در همدان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۹۳۶۰

کارگاه 'نمایشنامه نویسی خلاق' در همدان برگزار می شود

کارگاه یک روزه "نمایشنامه نویسی خلاق" با حضور دکتر حسن دولت آبادی، پنجشنبه (۲۸ شهریور) در پلاتو مجتمع ابن سینای همدان برگزار می شود.

«محمدرضا بابا خانیان » با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان در همدان گفت: برای شرکت در کارگاه  "نمایشنامه نویسی خلاق" فراخوانی به شکل استانی از سوی واحد نمایش حوزه هنری همدان منتشر شد که از بین ثبت نام کنندگان،افراد واجدالشرایط به شکل محدود انتخاب می شوند و در کارگاه حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست واحد نمایش حوزه هنری استان همدان به تدریس حسن دولت آبادی در این کارگاه اشاره کرد و افزود: حسن دولت آبادی دارای مدرک کارشناسی بازیگری، ارشد تئاتر و مدرک درجه یک کارگردانی است که نگارش 30 نمایشنامه و تالیف و انتشار 19 نمایشنامه را در کارنامه حرفه ای خود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه در این کارگاه به شیوه های تالیف نمایشنامه به شکل خلاقانه و تخصصی پرداخته می شود تصریح کرد: متاسفانه یکی از خلاء های مهم در تئاتر، کمبود نمایشنامه های پر محتوا و دارای چهارچوب است و از آنجایی که نمایش از عوامل مهم وتاثیرگزار در فرهنگ جامعه می باشد،برگزاری این چنین کارگاه هایی می تواند در رفع این خلاء کمک کند.

 

باباخانیان با اشاره به میزبانی همدان در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اضافه کرد:با توجه به فعالیتطیف گسترده ای از هنرمندانوگروههاینمایشیاستاندرحوزهیتئاترکودک،باید بستر مناسب آموزشی با حضور اساتید برتر کشوری فراهم شود که حوزه هنری همدان در تلاش برای تحقق این امر است.

 

گفتنی است این برنامه با مشارکت حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

 

 

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد عاشورا عاشورای حسینی ماه محرم عزاداری محرم اربعین حسینی نماز ظهر عاشورا استان همدان مسجد طراز اسلامی محرم حسینی کارگاه نمایش نویسی استان همدان حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۹۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • دلش برای «آسید کاظم» پر می‌کشید
  • «هامون» داریوش مهرجویی به تئاتر می‌آید/ زنده نگه‌داشتن یاد بزرگان
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • پینوکیویی که کارآفرین است
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد