Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس مزیکی اظهار داشت: یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از شاغلان حوزه پزشکی در سامانه اداره‌کل امور مالیاتی استان مرکزی پرونده دارند که تطابق آماری موجود با همکاری سازمان نظام پزشکی استان در دست انجام است.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی افزود: پزشکان می‌توانند با صرف فقط ۱۵ دقیقه وقت نسبت به ثبت‌نام دریافت کارتخوان اقدام کنند و اداره‌کل امورمالیاتی استان نیز آمادگی همکاری را به‌صورت فردی و گروهی برای خدمات‌رسانی به این قشر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مزیکی گفت:  بر اساس آخرین آمار منتشر شده، ۲۰ درصد پزشکان کشور برای دریافت کارتخوان ثبت‌نام کرده‌اند و استان مرکزی با همت و همکاری جامعه پزشکی در زمره پنج استان برتر در این موضوع است.

وی بیان کرد: با توجه به بند (ی) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ صاحبان مشاغل پزشکی مکلف هستند برای شفافیت و ثبت درآمدهای خود از کارتخوان استفاده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی خاطرنشان کرد: دریافت کارتخوان توسط پزشکان بر اساس نیاز جامعه و خواست مردم برای تسهیل در پرداخت‌ها و دریافت خدمات پزشکی، شفافیت و ثبت مالیات پزشکان انجام می‌شود.

مزیکی افزود: مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال جاری، سازمان مالیاتی را موظف کرده که از ابتدای امسال زیرساخت مورد نیاز برای دریافت کارتخوان توسط پزشکان را فراهم کند و باید تا مرداد ماه رفع نواقص مراحل اجرایی صورت گرفته و همه چیز برای دریافت کارتخوان توسط پزشکان و مشاغل پزشکی فراهم شده باشد.

وی عنوان کرد: سازمان‌های نظام پزشکی و امور مالیاتی همکاری تنگاتنگی دارند اما شمار قابل توجهی از پزشکان تاکنون به سامانه این سازمان برای دریافت کارتخوان مراجعه نکرده‌اند.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی توضیح داد: با توجه به تمدید فرصت ثبت‌نام پزشکان برای دریافت کارتخوان نیاز است که این قشر از فرصت پیش رو بهره ببرند چرا که این مهلت دوباره تمدید نمی‌شود.

مزیکی بیان کرد: سازمان امور مالیاتی بر اساس قانون تا پایان شهریور ماه موظف است به گروه‌های دیگر برای دریافت کارتخوان خدمات بدهد و این گروه‌ها نیز باید از ابتدای سال آینده نسبت به استفاده از کارتخوان اقدام کنند.

وی گفت: نمایندگان مجلس به‌دلیل نیاز مردم به خدمات پزشکان و فرهنگ‌سازی در استفاده از کارتخوان در جامعه با بهره‌گیری از افراد فرهیخته، پزشکان را در اولویت اجرای این طرح قرار داده‌اند.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی توضیح داد: عدم اجرای تکالیف برقراری کارتخوان توسط گروه‌ها و افراد تبعاتی دارد و قانون برای این افراد مجازات‌هایی در نظر گرفته است. اطلاعات گروه‌ها و افراد در اختیار سازمان امور مالیاتی است و به فعالیت‌ها و اطلاعات کتمان شده ۳۰ درصد جریمه تعلق می گیرد که  قابل بخشش نیست.

وی ادامه داد: به موجب ماده ۱۶۹ قانون ۲ درصد معاملات اعلام نشده جریمه برای خاطیان اعمال می‌شود و عدم اجرای مقررات ماده ۱۶۹ در ماده ۲۷۴ قانون مالیاتی مستقیم نیز به نوع جرم تلقی می‌شود.

کد خبر 4720889

منبع: مهر

کلیدواژه: پزشکان مالیات سازمان امور مالیاتی ماه محرم قزوین بوشهر اربعین حسینی شهرکرد عاشورا شیراز ایلام مراسم عزاداری خطبه های نماز جمعه گرگان تاسوعا و عاشورا سانحه تصادف ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۹۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، در این گزارش شهروندان از صف‌های طولانی برای گرفتن نوبت، کمبود نیرو برای پذیرش و همچنین کمبود پزشک متخصص گلایه‌مند بودند.
مدیر درمانگاه چشم پزشکی پوستچی هم با بیان اینکه اقدامات زیادی در شش ماه گذشته در این درمانگاه انجام داده ایم گفت: کمبود فضای فیزیکی باعث شده تا نتوانیم خدمات بهتری را به شهروندان ارائه دهیم.
پناهی گفت: روز انه بیش از هزار و ۳۰۰ نفر بیمار به این مرکز مراجعه می‌کنند که دانشگاه علوم پزشکی با اداره اوقات در حال ساخت بیمارستان بزرگ چشم پزشکی هستند.
وی همچنین از شهروندان خواست برای دریافت نوبت حضوری مراجعه نکنند و به صورت اینترنتی از سایت  nobat .sums.ac.ir   وقت مورد نظر خود را دریافت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • ‏جزییات پرداخت ارز حجاج/ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • پشت پرده مسمومیت الکلی پزشکان در شیراز
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز