Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@19:00:47 GMT

تشریح مصوبات شورای شهر تهران از زبان رئیس

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۹۷۵۳

تشریح مصوبات شورای شهر تهران از زبان رئیس

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران پس از یکصد و شصت و پنجمین جلسه این شورا در تشریح مصوبات امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز به علت برگزاری جلسه با موضوع مصلی تهران کمی با تأخیر به جلسه شورای شهر رسیدم و زمانی که رسیدم همکاران من در حال بررسی لایحه شهرداری درباره سازوکار تبلیغات محیطی بودند که این لایحه به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر تهران در تشریح جلسه صبح امروز با موضوعیت مصلی تهران، گفت: جلسه امروز با حضور شهردار تهران، آقای اسلامی وزیر مسکن، راه و شهرسازی و مدیران مصلی تهران برگزار شد و آخرین وضعیت این پروژه بررسی شد.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه پروژه مصلی تهران یکی از پروژه‌های بزرگ پایتخت است، گفت: اعضای شورای شهر تهران نسبت به تکمیل این پروژه حساسیت زیادی دارند زیرا این پروژه سال‌های زیادی به طول انجامید و هنوز به اتمام نرسیده است.

او با اشاره به معارضان پروژه مصلی تهران، گفت:برخی از مالکان محدوده پروژه مصلی بارها برای حل مشکل تعارض خود مراجعه کردند که تکمیل بخشی از اتوبان مدرس متوقف شده است.

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: در جلسه صبح امروز راهکارهایی ارائه شده و مسئولان وزارت راه و شهرسازی، مصلی تهران و شهرداری تهران قرار بر همکاری مستمر با یکدیگر گذاشتند و تکمیل پروژه مصلی تهران نیاز به منابع دارد زیرا رواق و گنبد مصلی هزینه‌هایی دارد که قرار شد شهرداری با وزارت مسکن، راه و شهرسازی برای تأمین آن هزینه‌ها همکاری کنند.

هاشمی رفسنجانی بیان کرد: مجری طرح تکمیل پروژه مصلی تهران، وزارت راه و شهرسازی است و متولی مصلی مقام معظم رهبری هستند که نمایندگانی جهت نظارت و پیش‌برد این پروژه دارند.

او در پاسخ به این سوال که چرا تعداد تذکر اعضای شورای شهر تهران در جلسات این شورا بیش از ۳ مورد است، گفت: در آئین‌نامه شکل و نحوه تذکر دادن مشخص است و اگر آئین‌نامه را نگاه کنیم اعضای شورای شهر می‌توانند ۳ نطق پیش از دستور داشته باشند که زمان هر نطق ۱۰ دقیقه است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: اعضای شورای شهر تهران به همین دلیل تمایل دارند تا نطق‌های خود را بیشتر به شکل تذکرهای دو تا سه دقیقه‌ای بیان کنند و اگر از لحاظ زمانی نگاه کنید به من حق دهید که بپذیرم اعضای شورای شهر تهران به جای نطق تذکر بدهند.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به چرایی تذکر اعضای شورها به نهادهایی غیر از مدیریت شهری، گفت: دلیل این تذکرها این است که قانون شوراها هنوز درست اجرا نشده و ما با بسیاری از نهادها مانند پلیس، امنیت، ترافیک و مدیریت بحران تداخل داریم.

او در توضیح اهمیت خرید و نصب فیلتر دوده برای اتوبوس‌ها، گفت: در بحث فیلتر دوده دو نظر وجود دارد که یکی از آنها این است که فیلتر جذب دوده هم‌خوانی با موتور اتوبوس ندارد و باعث افزایش مصرف سوخت و کاهش راندمان اتوبوس می‌شود.

بیشتر بخوانید: نصب فیلتر دوده بر روی خودروها مساوی با حذف آلاینده‌ها/ تمام خودروهای گازوئیل سوز ملزم به نصب فیلتر دوده هستند 

رئیس شورای شهر تهران افزود: نظر دوم این است که، برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که فیلتر دوده درست عمل می‌کند و موجب کاهش آلودگی هوا می‌شود و من تا به امروز تستی نکردم که ببینم کدام نظر صحیح است.

هاشمی رفسنجانی گفت: اما باید به این نکته توجه کنیم که باید در بخش حمل‌ونقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی به سمت گازسوز و برقی کردن اتوبوس‌ها پیش برویم.

او درباره حواشی به وجود آمده مبنی‌بر حذف واژه شهید از تابلوهای معابر پایتخت، گفت: شهرداری تهران اطلاعیه‌ای صادر کرد که این اطلاعیه بسیار جامع بود و نظر من نیز همان اطلاعیه است و اگر کسی می‌خواهد نظر من را در این موضوع بداند، اطلاعیه شهرداری تهران را بخواند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۹۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی  در نشست شورای فرهنگ عمومی سمنان همچنین گفت: این شورا باید زنده، فعال، حساس، پرتحرک و پرتلاش باشد و دایم مسائل اساسی فرهنگی را دنبال کند.

امام جمعه سمنان گفت: بازبینی ویژه‌ای برای برنامه شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته در آسیب شناسی، رفع نواقص و تقویت نقاط قوت باید انجام گیرد.

وی همچنین با اشاره به تعداد اتباع در سمنان تاکید کرد که براین اساس باید برنامه ریزی در مباحث فرهنگی مرتبط با این موضوع انجام گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی سمنان از لحاظ خروجی مباحث و مصوبات نسبت به گذشته رشد خوبی داشته اما برای رسیدن به جایگاه واقعی باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز در این نشست با تشکر از حضور مردم در استقبال از آیت‌الله رئیسی، گفت: دور دوم سفر رییس جمهور به این استان به واسطه پیگیری‌ها، تخصیص و هزینه‌کرد مطلوب مصوبات و اعتبارات در دور نخست سفر، با رشد مطلوب همراه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش
  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • اتخاذ بیش از ۵۰ مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • تشریح جزئیات کنگره ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از زبان فرمانده سپاه فتح
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی