Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:30:25 GMT

طرح تعادل بخشی دشت اشتهارد تصویب شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۹۷۶۶

طرح تعادل بخشی دشت اشتهارد تصویب شد

فرماندار اشتهارد در این نشست گفت: دشت اشتهارد شامل شهرستان اشتهارد و قسمتی از استان قزوین است که به شدت سطح منابع آبی آن  رو به کاهش بوده و به همین دلیل تحت پوشش برنامه مطالعاتی قرار گرفته است.

محمد کردی افزود: در این زمینه سه اولویت  شامل مدیریت چاه‌های غیرمجاز، هوشمندسازی و بهینه سازی چاه های آب قانونی در این منطقه دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: کلیات طرح تعادل بخشی و احیاء دشت اشتهارد تایید و مقرر شد تا کارگروه تخصصی شامل فرمانداری اشتهارد، آب منطقه‌ای البرز، جهادکشاورزی، صنعت و معدن و مدیران شهرک های صنعتی  برای پیگیری و اولویت بندی اجرای طرح تشکیل شود.

 کردی بیان داشت: رشد جمعیت و افزایش نیاز آبی در بخش  مصارف شرب، کشاورزی و صنعت و عدم امکان تامین ماندگار این نیاز ازطریق منابع آب سطحی سبب تمرکز برداشت بر منابع آب های زیر زمینی شده است.

فرماندار اشتهارد گفت:  طبق بررسیها  نیاز آب شرب برای منطقه شهری اشتهارد  از سال پایه (۹۵) تا افق طرح در سال (۱۴۱۰ ) حدود ۴۲.۷ میلیون متر مکعب است و مجموع نیاز آب شرب روستایی منطقه تا افق طرح بیش از ۴.۴۴ میلیون متر مکعب  است.

 نیاز آب صنعت شهرستان اشتهارد تا افق ۱۴۱۰ حدود ۲۱۸ میلیون متر مکعب خواهد بود.

فرماندار اشتهارد افزود: در نتیجه حجم آبخوان آبرفتی مورد نیاز برای تامین این آب با در نظر گرفتن متوسط ضریب ذخیره حدود ۵.۵ درصد برای آبخوان دشت اشتهارد بیش از چهار میلیارد و ۸۲ میلیون متر مکعب می‌باشد.
کردی بیان داشت: در این دشت بهترین آب‌ها از نظر مصرف شرب، دارای کیفیت خوب و به نسبت مناسب(نامطلوب) است.

شهرستان ۳۵ هزارنفری اشتهارد در ۷۰ کیلومتری جنوب غربی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

۸۰۲۹/ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد منابع آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۹۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ میلیون متر مکعب آب طی چند روز اخیر پشت سد کوثر ذخیره شد

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر خدری ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در بارندگی‌های اخیر بیش از ۲۹ میلیون متر مکعب آب از سد کوثر رها سازی شد و در مجموع ۳۸۴ میلیون متر مکعب آب در سال آبی جاری از سد کوثر گچساران برای مصارف مختلف رها ساری شده است.

وی بیان داشت: میزان ورودی آب سد کوثر در گچساران در سال آبی جاری ۴۴۰ میلیون متر مکعب است.

خدری تصریح کرد: سد کوثر یک سد مهم و استراتژیک است که آب بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کشور را تأمین می‌کند و در تابستان سال جاری، برای تأمین آب پایدار شرب، کشاورزی، صنعت و زیست محیطی هیچ گونه مشکلی نخواهیم داشت.

وی افزود: سد کوثر گچساران سرریز شده و دبی آب رهاسازی شده سد کوثر از ۳۰ به ۱۰۰ مترمکعب در ثانیه در چند روز گذشته افزایش یافته و این اقدام در راستای مدیریت و مهار سیلاب‌های لحظه‌ای انجام شده است.

خدری بیان داشت: حجم ذخیره آب سد کوثر اکنون ۵۴۷ میلیون متر مکعب و میزان ورودی آب به این سد هم اکنون ۶۹ متر مکعب بر ثانیه و دبی رها سازی این سد نیز به ۱۰۰ متر مکعب بر ثانیه رسیده است.

کد خبر 6097223

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • موانع فرزندآوری باید رفع شود/ زوج‌های جوان و مجرد‌ها باید در مسیر رونق بخشی به خانواده قرار بگیرند
  • سد کوثر گچساران پر شد
  • فیزیک ثابت کرد که «دشمنِ دشمنِ شما واقعاً دوست شماست»
  • دشمن دشمن شما، واقعا دوست شما است؟
  • ۳۰ میلیون متر مکعب آب طی چند روز اخیر پشت سد کوثر ذخیره شد
  • سد کوثر پر شد
  • ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز رهاسازی می‌شود
  • حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل