Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@21:48:28 GMT

ساماندهی بیش از ۵ میلیون پناهنده در کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۰۰۱۲

ساماندهی بیش از ۵ میلیون پناهنده در کشور

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گردهمایی مشارکت بخش خصوصی و‌ مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها برای معیشت پناهدگان و جامعه میزبان در جمهوری اسلامی صبح امروز در سالن رودکی برج میلاد برگزار شد.

مهدی محمودی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در این همایش با اشاره به خدمات جمهوری اسلامی به پناهندگان اظهار کرد: بیش از ۴۰ سال است که جمهوری اسلامی ایران با توجه به شرایط موجود در کشور افغانستان، میزبان پناهندگان بوده است  و در مقاطعی بیش از ۵ میلیون پناهنده در کشور ساماندهی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

اتباع افغانستانی را از کشور بیرون نخواهیم کرد ادامه ثبت‌نام طرح بیمه سلامت پناهندگان از طریق دفاتر پیشخوان دولت

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: بخشی از مهاجران به صورت غیرقانونی و بخشی به صورت قانونی وارد کشور شده‌اند.

او با بیان اینکه در هر جایی از دنیا دولت‌ها به تنهایی توانایی ساماندهی پناهندگان را ندارند، ادامه داد: کشور ما پناهندگان زیادی دارد و این امر موضوع ساماندهی را با مشکل مواجه می‌کند.

محمودی تصریح کرد: در حادثه سیل فروردین امسال، دولت به صورت مستقیم اعلام کمک نکرد، ولی سازمان‌های مردم نهاد و بین‌المللی کمک‌های شایانی انجام دادند. شرایط اقتصادی با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا سخت شده است و پناهندگان نیز متاثر از تحریم‌ها شدند.

او با بیان اینکه در حوزه اشتغالزایی پناهندگان نیازمند اعتبارات مشخصی هستند، گفت: امیدواریم دولت افغانستان به نوعی برنامه‌ریزی کند که بازگشت داوطلبانه صرفا شعار نباشد، بلکه عملیاتی شود. همه باید تلاش کنند که شرایط در این کشور مساعد شود و آنها به کشور خود بازگردند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور تصریح کرد: در مسائل آموزشی پناهندگان طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، برآورد می‌شوند و تا کنون حدود ۵۰۰ هزار نفر در مراکز آموزشی ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۰۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف شعبانی با بیان اینکه به کارگیری اتباع خارجی در همدان ممنوع است، افزود: سال گذشته ۵۰۰ اشتغال غیرقانونی با ۹۰ میلیارد ریال جریمه کشف و به مراجع قضائی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه همدان استان ممنوعه در بکارگیری کارگران اتباع خارجی است، گفت: در حال حاضر حدوداً ۷۰ شاغل اتباع خارجی به منظور انتقال تکنولوژی و دانش در استان به طور قانونی مشغول هستند.

کد خبر 6087195

دیگر خبرها

  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • جلسه ساماندهی و طرد اتباع غیر مجاز در سمنان
  • از تصاویر تظاهرات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه اسرائیل تا حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی