Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@11:52:50 GMT

پیشگیری، درمان و بازتوانی؛ سه کارکرد فریضه نماز

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۰۰۷۵

پیشگیری، درمان و بازتوانی؛ سه کارکرد فریضه نماز

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محمود مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور روز گذشته 25 شهریورماه در دومین نشست سالانه و کارگاه‌های آموزشی ویژه مسئولین دبیرخانه ستاد اقامه نماز و شورای امر به معروف ونهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: نماز می‌تواند فرد را از ارتکاب به گناهان منع کند و حتی می‌تواند نقش درمان‌کننده بسیاری از ناراحتی روحی، دنیوی و اخروی انسان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه نماز خاصیت بازتوانی نیز دارد، عنوان کرد: نماز باعث می‌شود تا ضمن از بین رفتن بدی‌های گذشته، اعمال و حسنات خوبی نیز برای انسان ایجاد شود و در واقع بهترین پل برای ارتباط‎گیری با خدا است.

چالش‌های ترویج فرهنگ انس با نماز

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه سه چالش مهم در حوزه ترویج فرهنگ انس با نماز وجود دارد، ادامه داد: اولین چالش نبود نگاه علمی کامل و جامع مردم به نماز است، زیرا عموم مردم درباره اثرات و برکات نماز اطلاعی ندارند.

مظفر با بیان اینکه باید شناخت و آگاهی کافی در بین مردم در خصوص نماز انجام شود، ادامه داد: خداوند در قرآن یک سوم آیات را به نماز اختصاص داده است و دو سوم روایات نیز در خصوص جایگاه نماز است، بنابراین نماز در بین سایر فرایض الهی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه با بررسی در اکثر نشست‌های پیرامون نماز متوجه شدیم که شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز در بین فعالان فرهنگی و عموم مردم مغفول مانده است، عنوان: بیش از اینکه ترک نماز در جامعه را شاهد باشیم کاهل الصلاه بودن در جامعه به عنوان دغدغه مشهود است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه نماز صبح در بیشتر اوقات ضایع می‌شود، بنابراین وظیفه ماست که مردم را به این موضوع مهم آگاه کنیم، گفت: تصحیح قرائت نماز نیز باید در دستور کار قرار گیرد، زیرا درست نیست فردی در سن هفتاد سالگی و برای سفر حج تازه به فکر تصحیح قرائت نماز بیفتد.

وی ابراز کرد: آشناسازی و آسان‌سازی نماز دو دستور کار در ستاد اقامه نماز است که باید مردم را با نماز بیشتر آشنا کرد و روش‌های اقامه نماز را نیز برای بیماران آموزش داد، همانطور که احکام نماز به بیش از 5000 پرستار آموزش داده شد تا بیماران را در اقامه نماز یاری رسانند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی اجتماعی نماز پزشکی ستاد اقامه نماز قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۰۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است

سرپرست فرمانداری شهرستان سرایان گفت: نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است، بنابراین باید کارکرد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مساجد پررنگ‌تر شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسین خیاط ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد نماز جمعه شهر سرایان به نقش مسجد به عنوان اولین پایگاه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی اسلام که با درایت پیامبر اکرم(ص) معین شد اشاره کرد و اظهار داشت: نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است و باید با برنامه‌ریزی رویکرد این پایگاه نسبت به سایر مباحث پررنگ‌تر شده و حکومت اسلامی را به سمت تمدن اسلامی سوق دهد.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرایان، نماز جمعه را تبیین‌کننده سیاست‌های نظام اسلامی دانست و گفت: اگر نگاه فرهنگی داشته باشیم، حجم زیادی از آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد اما متاسفانه حوزه فرهنگی مظلوم واقع شده و حجم بیشتر اعتبارات به سمت پروژه‌های عمرانی می‌رود.

امام جمعه سرایان نیز در این دیدار، به سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد و از آن به عنوان یکی از مفتضح‌ترین شکست‌های استکبار یاد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مرتضایی‌نیا، وضعیت برگزاری نماز جمعه در سه بخش شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و از وضعیت اعتباری ستاد نماز جمعه ابراز نگرانی کرد و از مسئولان خواستار چاره اندیشی در این زمینه شد.

وی ضمن تقدیر از ستاد نماز جمعه سرایان بیان کرد: جلسه ستاد در حوزه برادران و خواهران به صورت مستمر و هفتگی برگزار و برنامه‌ریزی برای امور فرهنگی انجام می‌شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرایان همچنین در جمع دستگاه‌های فرهنگی شهرستان نیز با اشاره به نامگذاری دهم خرداد ماه به عنوان روز "فرهنگ شهرستان سرایان" گفت: این مناسبت فرصتی مناسب برای بیان ظرفیت و پتانسیل فرهنگ غنی شهرستان در حوزه‌های متخلف از جمله فرهنگی، هنری، گردشگری، کشاورزی، صنایع دستی و هنری است.

خیاط، خواستار اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی با هدف بزرگداشت هر چه بهتر این مناسبت شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرایان نیز در این جلسه گفت: آیین بزرگداشت روز فرهنگ شهرستان سرایان در دهم خرداد ماه برگزار و برنامه‌های متنوع فرهنگی پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است.

وحید فنودی، از برپایی نمایشگاه متشکل از غرفه‌های فرهنگی، هنری، کتاب، صنایع دستی، کشاورزی، مفاخر و مشاهیر، بازی‌های بومی و موسیقی محلی، شعر خوانی، سخنرانی، تجلیل از خدام مساجد به عنوان بخشی از برنامه‌های بزرگداشت روز فرهنگی در این شهرستان نام برد.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد