Web Analytics Made Easy - Statcounter

این برنامه در دستور کار است که در نوبت بعدی محدودسازی، حجم قابل سوخت‌گیری توسط کارت جایگاه‌داران از ۳۰ لیتر به ۱۵ لیتر کاهش یابد، اما هنوز زمان اعمال این محدودسازی مشخص نشده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در حالی که بیش از یک‌ماه از زمان آغاز الزامی شدن استفاده از کارت سوخت شخصی می‌گذرد، هنوز تکلیف کارت سوخت وسایل نقلیه‌ای که طبق قانون فرسوده محسوب می‌شوند مشخص نیست، به‌عبارتی طبق قانون مالکان موتورسیکلت‌های با سن بالای ۱۰ سال و اتومبیل‌های با سن بالای ۲۵ سال، نمی‌توانند به‌علت سن بالای وسیله نقلیه و یا به‌عبارتی فرسوده بودن آن، کارت سوخت دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قرار بود با هماهنگی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و پلیس راهور، بررسی‌های مجددی روی نحوه تخصیص کارت سوخت به این قبیل وسایل نقلیه صورت بگیرد که تا امروز نتیجه این بررسی‌ها اعلام نشده است.
* بیش از یک‌میلیون کارت سوخت در ادارات پست معطل مانده است
هم‌اکنون بیش از یک‌میلیون کارت سوخت صادرشده در باجه‌های معطله ادارات پست در انتظار حضور مردم است. متقاضیان کارت سوخت المثنی باید با مراجعه به سایت epolice.ir و انتخاب گزینه "پیگیری صدور کارت سوخت"، از صدور یا عدم صدور کارت سوخت خود و همچنین در صورت صدور، از شماره پیگیری آن برای مراجعه به سایت اداره پست و پیگیری از طریق گزینه "رهگیری مرسوله‌های پستی" و مشخص شدن محل اداره پستی که کارت سوخت آن‌ها در آن اداره وجود دارد، از محل آن مطلع شوند.
* روزی ۴۰ تا ۵۰ هزار کارت سوخت جدید صادر می‌شود
همچنین هم‌اکنون حدود یک میلیون نفر هنوز کارت سوخت ندارند؛ فرآیند صدور کارت با روند صدور ۴۰ تا ۵۰ هزار کارت سوخت در روز ادامه دارد تا حدود یک میلیون نفری که هنوز کارت سوخت برای آن‌ها صادر نشده نیز در آینده نزدیک دارای کارت سوخت شوند.
* نصف‌شدن دوباره حجم قابل سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌داران در دستور کار
در ابتدای شهریورماه شاهد اعمال محدودیت در حجم سوخت‌گیری در هر نوبت با استفاده از کارت سوخت جایگاه‌داران از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر بودیم؛ این برنامه در دستور کار است که در نوبت بعدی محدودسازی، این حجم قابل سوخت‌گیری توسط کارت جایگاه‌داران از ۳۰ لیتر به ۱۵ لیتر کاهش یابد، اما هنوز زمان اعمال این محدودسازی مشخص نشده است.
* تنها ۵ درصد مردم از کارت سوخت شخصی استفاده می‌کنند
تعیین سقف ۳۰ لیتری برای سوخت‌گیری در هر نوبت با کارت جایگاه‌داران در تشویق مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی بی‌تأثیر بوده چرا که به‌گفته وزیر نفت، هم‌اکنون فقط ۵ درصد مردم از کارت سوخت شخصی استفاده می‌کنند. به‌گفته این عضو کابینه دولت، محدودسازی حجم قابل سوخت‌گیری کارت جایگاه‌داران به‌منظور الزام مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی است. منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کارت سوخت جایگاه ها کارت سوخت شخصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۰۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اشاره به شناسایی ۱۹ هزار تخلف اضافه تناژ بالای ۱۰ درصد مجاز در فروردین امسال، از تجهیز کریدور‌های اصلی حمل بار در استان به سامانه هوشمند توزین در حال حرکت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسن جهانیان با اشاره به فعالیت سامانه‌های هوشمند توزین در حال حرکت مازندران گفت: در فروردین بیش از 179 هزار تردد وسایل نقلیه باری و بیش از 19 هزار تخلف اضافه تناژ بالای 10 درصد مجاز شناسایی شده که این میزان  تخلف معادل بیش از 10 درصد تردد وسایل نقلیه سنگین است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راه‌ها و ابنیه، اضافه بار وسایل نقلیه سنگین است تصریح کرد: کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگین که دارای اضافه بار غیرمجاز هستند اهمیت دارد.

جهانیان همچنین افزود: اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران کریدور‌های اصلی حمل بار در استان را به سامانه هوشمند توزین در حال حرکت مجهز کرده است.

وی گفت: مهمترین شاخصه سامانه توزین در حال حرکت WIM کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف آنهاست.

این مسئول بیان کرد: این سامانه با استفاده از سنسور‌های نصب شده در سطح جاده وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ را به صورت هوشمند شناسایی می‌کند و اطلاعات  به صورت برخط به پاسگاه پلیس راه ارسال می‌شود.

جهانیان ادامه داد: در مرحله بعد باسکول‌های ثابت پلیس راه، وسیله نقلیه خاطی را که به طور دقیق وزن شده نسبت به اعمال مقررات اقدام می‌کنند. به این ترتیب به اعمال جریمه یا تخلیه بار و معرفی راننده و شرکت متخلف به کمیسیون رسیدگی به تخلفات ناوگان باری در این اداره کل اقدام می‌شود.

وی به شناسایی تخلف سرعت وسایل نقلیه سنگین و شناسایی وسایل بدون بارنامه و مجوز حمل بار اشاره کرد و یادآور شد: با تشکیل پایگاه آماری جامع حمل و نقل بار در استان  برنامه‌ریزی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث
  • تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین