Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:56:20 GMT

پویش مشق احسان به یاری تولیدکنندگان نوشت‌افزار شتافت

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۰۸۶۸

پویش مشق احسان به یاری تولیدکنندگان نوشت‌افزار شتافت

«امیرحسین مدنی» روز سه شنبه در مراسم افتتاح همزمان ۱۲۰ مدرسه، با اشاره به گران شدن نوشت افزار اظهار کرد: در سال جاری قیمت نوشت افزار نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. در پویش «مشق احسان» توانستیم مشارکت ۱۵۰ هزار نفر را جلب کنیم که دو میلیارد تومان جمع‌آوری شد.

مدنی درباره ارسال لوازم التحریر به مناطق محروم کشور هم گفت: ۲۵۰ هزار بسته نوشت افزار ایرانی ـ اسلامی  از ۱۰۰ تولید کننده داخلی خریداری شده و ۲۱۰ شغل جدید ایجاد کرده و تولیدکنندگان نیمه تعطیل را از تعطیلی نجات داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا در نظر داریم چنین مشاغلی تعطیل نشود و با حمایت از تولید داخلی به دنبال افزایش اشتغال در این حوزه هستیم.

مدیرعامل بنیاد احسان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه با مشارکت مردم تعداد بسته‌های نوشت افزار به ۵۰۰ هزار  برسد، تصریح کرد: این اقدام از اول مرداد تا ۱۵ مهر ماه ادامه دارد و بیش از ۵ هزار جهادگر در پنج استان کشور از جمله تهران، خراسان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان نسبت به جمع‌آوری نوشت افزار ایرانی اقدام می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: این بسته‌ها به مناطق محروم کشور تعلق دارد و شهروندان می‌توانند از طریق سامانه «دنیای احسان» ثبت نام و در جمع‌آوری و توزیع بسته‌ها مشارکت‌ کنند و ذکر نام محل توزیع بسته های لوازم التحریر الزامی است. کد ملی دانش‌آموزی که لوازم التحریر دریافت کرده باید برای بنیاد احسان ارسال شود.

مدنی تصریح کرد: همچنین قرار است از سوی رهبر معظم انقلاب ۴ هزار بسته لوازم التحریر به فرزندان شهدای مدافعان حرم تقدیم شود.

به گفته مدنی، مردم می‌توانند کمک های خود را در قالب لوازم التحریر از طریق سامانه #۱۵۳۰۴۰ و  مراجعه به ادارات پست  به صورت رایگان کمک‌های خود را به «مشق احسان» اهدا کنند.

کاروان سلامت اربعین تشکیل می شود

مدنی افزود: راه‌اندازی پاراکلینیک، مراکزی برای درمان شنوایی و شنوایی‌سنجی، راه‌اندازی سامانه سیار دندانپزشکی، از دیگر اقداماتی است که از سوی بنیاد برکت انجام شده است؛ به طوری که سامانه سیار دندانپزشکی ۲۰۰ هزار ویزیت انجام داده‌ است. در اربعین امسال هم، کاروان سلامت اربعین تشکیل می‌شود و قصد داریم ۲۰۰۰ زائر اولی را در اربعین به عتبات عالیات اعزام کنیم.

وی ادامه داد: همچنین ۳۰۰ «خانه ورزش احسان» در مناطق محروم شکل گرفته و در حوزه اجتماعی نیز در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اتفاقات خوبی رخ داده است.

با بیان اینکه بنیاد احسان در حوزه های مختلفی پویش هایی را راه اندازی کرده است، گفت: این پویش ها در حوزه‌های مختلفی از جمله درمان‌ زوج‌های نابارور، بیماران سرطانی، شنوایی‌سنجی و ... راه اندازی شده اند. همچنین بنیاد احسان در بحث سلامت الکترونیک در ۱۰ استان اقدامات لازم را انجام داده که این فعالیت ها منجر به تحول در حوزه سلامت می شود.

مدیرعامل بنیاد احسان با اشاره به اینکه در سامانه «احسان» ۱۹۰۰ گروه جهادی و خیریه ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: قصد داریم در این سامانه بر اساس فعالیت و عملکرد گروه‌های جهادی، آنها را رتبه‌بندی کنیم تا در اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) از ظرفیت آن ها استفاده کنیم. 

مراسم افتتاح هم زمان ۱۲۰ مدرسه امروز با حضور مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در مجموعه چهل سرای مصلی تهران برگزار شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره نوشت افزار ایرانی پویش مشق احسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب آمازون در حوزه بسته‌بندی به کمک هوش مصنوعی

ایتنا - شرکت آمازون می‌گوید با استفاده از هوش مصنوعی در بسته‌بندی محصولات، توانسته است ضایعات ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
آمازون در سال ۲۰۱۹ برای کاهش ضایعات بسته بندی مدلی هوشمند مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی را راه‌اندازی کرد.

این سیستم که «موتور تصمیم‌گیری بسته‌بندی» نام دارد، از داده‌های متنی، تصویری و بازخورد کاربران برای پیش‌بینی بهترین گزینه بسته‌بندی برای هر محصول استفاده می‌کند.

در عرض پنج سال، این ابزار هوشمند توانسته حداقل ۵۰۰ هزار تن از ضایعات بسته‌بندی در آمازون را کاهش دهد که معادل وزن ۷۷۵۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ است.

کایلا فنتون، مدیر ارشد تیم نوآوری بسته بندی آمازون می گوید: این فناوری قابلیت تصمیم گیری در مقیاس بزرگ را به ما می دهد و نمونه ای از همگرایی پایداری و تجارت است.

محققان آمازون با استفاده از تکنیک‌های پردازش داده، تصاویر ثبت شده از محصولات در انبار و بازخورد کاربران، توانستند عملکرد سیستم را تا ۳۰ درصد بهبود بخشند.

 

در حال حاضر، این مدل در آمریکای شمالی و اروپا مورد استفاده قرار می گیرد و آمازون برنامه گسترش آن به سایر مناطق از جمله هند، استرالیا و ژاپن را دارد.

بهینه‌سازی بسته بندی علاوه بر کاهش ضایعات، سودمندی های دیگری نیز برای آمازون داشته است. این شرکت اعلام کرده از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲، بیش از ۲ میلیون تن در بسته بندی صرفه جویی کرده است.

کارشناسان بر این باورند که هرگونه کاهش ضایعات بسته بندی برای محیط زیست مثبت است. رافائل اوراس، استاد دانشگاه ایالتی میشیگان می گوید: "فرصت بزرگی برای صنعت وجود دارد تا از هوش مصنوعی برای کاهش این ضایعات استفاده کند. البته انگیزه آمازون فراتر از پایداری محیط زیستی و کاهش هزینه های متغیر نیز هست."

علاوه بر آمازون، قوانین و مقررات جدید نیز ممکن است صنایع را به استفاده از بسته بندی های پایدارتر سوق دهد.

در اروپا، آمازون شروع به جایگزینی بسته بندی های پلاستیکی با مواد کاغذی و مقوا کرده است. هرچند برای پیشرفت های واقعی در زمینه پایداری، همکاری تمام زنجیره تامین ضروری است.

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای قاچاق
  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • روز جهانی لوازم التحریر ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر World Stationery Day
  • بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود
  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • انقلاب آمازون در حوزه بسته‌بندی به کمک هوش مصنوعی