Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@08:52:50 GMT

محافل قرآنی حافظیه از هفته آینده آغاز می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۱۲۵۷

محافل قرآنی حافظیه از هفته آینده آغاز می‌شوند

احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به صبغه قرآنی این استان گفت: استان فارس دارای سابقه درخشانی و ظرفیت‌های بی‌نظیری در عرصه فعالیت‌های قرآنی و مذهبی است كه وجود آرامگاه خواجه اهل راز یكی از این ظرفیت‌ها محسوب می‌شود.
وی افزود: از آنجا كه حافظ، حافظ كل قرآن است و به همین دلیل به این نام شهرت یافته است، لذا تلاش كردیم تا صبغه قرآنی آرامگاه خواجه اهل راز را تقویت كنیم و در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نداف اظهار كرد: در شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان فارس كه ذیل شورای فرهنگ عمومی استان فعالیت كرده و دارای اعضای مختلفی از دستگاه‌های فرهنگی استان است، برنامه‌ریزی برنامه‌های قرآنی حافظیه را انجام دادیم.
رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس از آغاز برنامه‌های قرآنی حافظیه از هفته آینده خبر داد و افزود: برنامه‌های قرآنی حافظیه را در سه سطح هفتگی، ماهانه و سالانه برنامه‌ریزی كردیم.
وی ادامه داد: در سطح هفتگی، محافل قرآنی به‌صورت هفتگی در حافظیه برگزار می‌شود كه در آن یك جزء قرآن تلاوت شده و بعد از آن اشعاری از حافظ با مضامینی كه اشاره به آیات قرآن دارد انتخاب شده و مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد یعنی آیات و روایت‌هایی كه در اشعار حافظ وجود دارد، تبیین می‌شوند.
نداف بیان كرد:‌ سطح دوم برنامه‌های ماهانه است كه در این برنامه‌ها بیشتر به موضوع قرآن و حافظ پرداخته می‌شود و در آن نشست‌های ادبی با این موضوع اجرا خواهند شد.
رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس گفت: سطح سه برنامه‌ها هم برنامه‌های سالانه است كه بنا داریم مجمع عمومی فعالان قرآنی اعم از حافظان، قاریان، مرتلان و غیره استان را سالی یك بار در آرامگاه حافظ گردهم آوریم كه در آن برنامه‌هایی نظیر اقامه نماز جماعت، تلات مجلسی یكی از اساتید مطرح، ارائه مقاله و سخنرانی درباره ارتباط حافظ و قرآن و غیره اجرا خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فعاليت هاي قرآني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۱۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته جاری‌

ایسنا/قم برنامه مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت از امروز تا جمعه چهاردهم اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد.

نیایش صبحگاهی حرم مطهر بانوی کرامت از شنبه تا سه‌شنبه با قرائت دعای عهد، چهارشنبه شرح زیارت امین الله با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر ظهیری، پنجشنبه قرائت زیارت عاشورا با نوای سید حسین جعفری نژاد و جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد میردامادیان و قرائت دعای ندبه با نوای اسلام میرزایی دنبال خواهد شد.

مراسم قبل از اذان ظهر حرم مطهر بانوی کرامت شنبه و یکشنبه با سخنرانی حجت الاسلام احمد قاسمی، دوشنبه و سه شنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام محسن صبوری و از چهارشنبه تا جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدعلی بخشنده برگزار و هر روز بعد از نماز عصر نیز زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) قرائت می‌شود.

مراسم قبل از اذان مغرب حرم مطهر نیز در قالب برنامه کارشناس محور برگزار می‌شود و شنبه با اجرای حیدری و حضور حجت الاسلام محمدی شاهرودی به عنوان کارشناس مسائل اعتقادی، یکشنبه با اجرای اسماعیلی و حضور حجت الاسلام محمد حسین فلاح زاده به عنوان کارشناس احکام، دوشنبه با اجرای امیدواریان و حضور حجت الاسلام علی اصغر همتیان به عنوان کارشناس سبک زندگی اهل بیت(ع)، سه‌شنبه با اجرای توفیقی و حضور حجت الاسلام محمدرضا اعوانی به عنوان کارشناس نهج البلاغه، چهارشنبه با اجرای حبیبی و حضور حجت الاسلام حسین جوشقانیان به عنوان کارشناس سیره شهدا، پنج شنبه با اجرای اسماعیلی و حضور حجت الاسلام رستم نژاد به عنوان کارشناس تفسیر قران و جمعه با اجرای حیدری و حضور حجت الاسلام محمدصابر جعفری به عنوان کارشناس مهدویت برگزار می شود.

مراسم شب‌های حرم مطهر از شنبه تا جمعه به ترتیب با سخنرانی حجج‌اسلام‌والمسلمین سید علیرضا تراشیون، غلامرضا قاسمیان، محمد حاج ابوالقاسم، سید حسین مؤمنی، حامد کاشانی، بندانی نیشابوری و مرتضی آقاتهرانی برگزار می‌شود و پنج‌شنبه و جمعه آقایان ابوذر بیوکافی و عباس حیدرزاده مداحی خواهند کرد.

 به گزارش ایسنا، پنجشنبه عصر زیارت آل یاسین با نوای حسین اردستانی و پنجشنبه‌شب قرائت دعای کمیل با نوای عباس حیدرزاده قرائت خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • اعلام مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته جاری‌
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد