Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@22:40:10 GMT

۲۰ اثر تاریخی استان فارس در فهرست آثار ملی ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۱۳۷۷

۲۰ اثر تاریخی استان فارس در فهرست آثار ملی ثبت شد

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس از ثبت کوشک فرعی باغ گلشن  «مرکز شیرازشناسی» به همراه ۲۰ اثر دیگر در فهرست آثار ملی خبر داد. ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس مصیب امیری اظهار داشت: پرونده 21 اثر تاریخی غیر منقول استان در کمیته ثبت وزارت میراث فرهنگی تائید و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان خبر فوق در تشریح یکی از پرونده‌های مهم مربوط به کوشک فرعی باغ گلشن بیان کرد: در گذشته باغ عفیف‌آباد که زمانی به باغ گلشن معروف بوده است دارای دو کوشک اصلی و فرعی بوده است و بعدها این باغ تفکیک و کوشک اصلی در میانه باغ عفیف‌آباد و کوشک فرعی در میانه پارک بعثت قرار می‌گیرد.

4 اثر طبیعی کهگیلویه و بویراحمد ثبت ملی شدآبشار پلکانی«شوله‌لر دره‌ سی» گرمی به ثبت ملی رسیدکرمانشاه| هرسین به عنوان شهر ملی گلیم ثبت ملی شد

امیری ادامه داد: باغ عفیف‌آباد با هویتی باغی تاریخی در تاریخ 1351 در فهرست آثار ملی به ثبت می‌رسد و کوشک فرعی نیز در پارکی که در سال 1385 توسط معمار مدرن "مهرداد ایروانیان" طراحی و اجرا می‌شود، در میانه پارک بعثت هویتی مستقل می‌یابد و امروزه با تغییر کاربری تبدیل به مرکز شیراز شناسی شده است.

وی گفت: در جلسه کمیته ثبت مورخ 24 شهریور امسال علاوه بر کوشک فرعی باغ گلشن شیراز، حمام گشنکان شیراز ، آسیاب آرین شیراز، خانه علیپور گراش، چهار انبار ارد گراش، تاسیسات آبی پسکل لار، برکه حاج علی اکبری لار ، برکه عبداله خانی لار، آب انبار زبکو خشت لامرد، تپه  جو انبویه لامرد،  تل قلعه ترمان لامرد، تل ارزنه مرودشت، تل قربانلک مرودشت، دخمک‌های دره مال 1و2 مرودشت، تل سفید الف و ب مرودشت، تل هزار منی مرودشت، تل ملا خواست ممسنی، محوطه  دارکان فسا، دخمه تنگ خزینه ارسنجان، نقوش صخره‌ای تنگ تیهویی جهرم نیز در فهرست میراث ملی قرار گرفتند.

انتهای پیام/  ع

R41382/P1494/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۱۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در سطح استان پهناور اصفهان تعطیل است.

امیر کرم زاده ادامه داد: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.

استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی و ۱۵ اثر آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

۸۰ موزه و بنای تاریخی با قابلیت بازدید در سراسر اصفهان تحت نظارت و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان هستند.

دیگر خبرها

  • رونمایی از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک سمنان
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • آبگرفتگی و نبود سیستم دفع آب‌های سطحی در برخی از معابر مرودشت + فیلم
  • تعطیلی اماکن تاریخی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • مرگ خاموش تخت جمشید و بیستون
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی