Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن آشوری از نمایشگاه با موضوع «ضرب‌المثل‌های هندی در قالب نقاشی» در مرکز فرهنگی علمی نهرو بازدید کرد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محسن آشوری»، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در بمبئی از نمایشگاه نقاشی با موضوع «ضرب‌المثل‌های هندی در قالب نقاشی» در مرکز فرهنگی علمی نهرو بازدید و با خانم نِها پاریک، هنرمند هندی به بحث و تبادل نظر پیرامون اجرای برنامه‌های مشترک پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ابتدای این بازدید خانم «نها پاریک» با اشاره به جایگاه زبان هندی در شبه قاره هند گفت: این نمایشگاه با هدف به تصویر کشیدن ضرب‌المثل‌های هندی برپا شده و اکثر این نقاشی‌ها در کتابچه‌های ویژه کودکان و نوجوانان و با هدف ترویج آموزش ضرب‌المثل‌های زبان هندی به نسل نو آورده شده و قرار است در اختیار آنها قرار گیرد.

 

این هنرمند هندی با اشاره به تأثیرات زبان فارسی در زبان هندی افزود: زبان سانسکریت و فارسی دو زبان قدیمی دنیا محسوب می‌شوند، اما متأسفانه افراد بسیار کمی با  زبان سانسکریت آشنایی دارند و به زبان هندی تکلم می‌کنند. اما برخی از مردم حتی با این زبان هم آشنایی کامل ندارند و به همین خاطر بیشتر از زبان انگلیسی به عنوان زبان جایگزین استفاده می‌کنند.

 

آشوری، وابسته فرهنگی کشورمان در بمبئی اظهار کرد: هنگامی که حکایت و یا ضرب‌المثلی در زبانی به تصویر کشیده می‌شود، افراد بیشتر آن را در ذهن خود می‌سپارند و در مکالمه‌ها و محاوره‌های خود از آن استفاده می‌کنند و این نمایشگاه می‌تواند کمک شایانی به گسترش زبان‌های رسمی و محلی مردمان این سرزمین با فرهنگ کهن کند.

 

وی با اشاره به تأثیرات زبان و ادبیات فارسی در زبان‌های رسمی شبه قاره گفت: زبان فارسی زبانی غنی از لحاظ محتوا و شیرین از لحاظ یادگیری است و این مهم باعث شده تمامی افراد به راحتی بتوانند آن را یاد بگیرند.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی ماه محرم عاشورای حسینی عاشورا مسجد طراز اسلامی فعالیت های مسجدی عزاداری محرم استان بوشهر خبرگزاری شبستان هند ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۱۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت جالب ژنرال هندی از حمله ایران به اسرائیل

تعداد بازدید : 111 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 488 حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل که در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به کنسول گری ایران در سوریه انجام شد، با تحلیل موجی از نظامیان ارشد کشورهای مختلف درباره تبعات نظامی و امنیتی‌اش همراه شده است. در همین راستا ژنرال جی دی بکشی سرلشکر ارتش هند به تحلیل و ارزیابی این حمله پرداخته که با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • طرز پخت ۵۰ کیلو چلو خورشت زبان گاومیش توسط آشپز هندی (فیلم)
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • روایت جالب ژنرال هندی از حمله ایران به اسرائیل
  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است
  • روایت ژنرال هندی از حمله ایران به اسرائیل
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان