Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:04:30 GMT

بانک جلبک یک ثروت ملی برای کشور است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۳۱۸۹

بانک جلبک یک ثروت ملی برای کشور است

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی با اشاره به اینکه نخستین بانک ذخایر ژنتیکی اختصاصی جلبک های ایران با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، راه‌اندازی شده است، بیان کرد: این بانک با عنوان بانک جلبک‌های ایران فعالیت می‌کند.

وی افزود: این بانک در نظر دارد با گردآوری سویه‌های خالص بومی و غیر بومی جلبک مرجع مناسبی را برای استفاده پژوهشگران، محققان، کارآفرینان و صنعتگران کشور فراهم آورد و با ایجاد این زیرساخت اساسی جاده علم و عمل را برای مردم هموار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانعی با بیان اینکه بانک ملی جلبک ایران به صورت تخصصی در زمینه جمع‌آوری، نگهداری و بهره‌برداری از گونه‌های مختلف جلبکی اعم از گونه‌های بومی و یا غیر بومی کشور ایران فعالیت دارد، عنوان کرد: پس از شناسایی و جمع‌آوری گونه ها، طرح‌های مختلف تحقیقاتی و توسعه‌ای در زمینه صنایع غذایی، دارویی، آرایشی بهداشتی، انرژی، محیط زیست و آب و فاضلاب به روی آنها انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: پس از تولید محصولات اولیه به تجاری‌سازی و تحقیقات و توسعه بازار طرح‌های نهایی پرداخته و با ارتباط با صنعتگران متبحر به تولید صنعتی و انبوه محصولات می‌پردازیم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت جلبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی

دریافت 22 MB کد خبر 6087342

دیگر خبرها

  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” با طراحی و تولید محصولات جدید
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی
  • پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم