Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@16:10:53 GMT

جزئیات تلخ مرگ کودک هشت‌ساله

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۳۴۷۱

جزئیات تلخ مرگ کودک هشت‌ساله

ساعت 24-مدیر مجموعه ورزشی آزادی گفت: شیرینی نظم و انضباط ورزشگاه آزادی به علت خطای انسانی به کام همه تلخ شد.

قدرت‌الله سیف، مدیر مجموعه ورزشی آزادی، درباره درگذشت کودک هشت ساله در ورزشگاه آزادی به برنامه تهران ورزشی گفت: به خانواده داغدار تسلیت می‌گویم و برای آنها آرزوی صبر می‌کنم. به هر حال این اتفاق باعث شد شیرینی نظم و انضباط  بعد از دو هفته در ورزشگاه آزادی به کام همه تلخ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از پایان بازی در فاصله‌ای حدود ۵۰ متری از گیت‌ها، پیمانکار نصب داربست‌ها به واسطه خطای انسانی از یکی از تیرهای برق به عنوان ستون استفاده کرده بود و اتصالی باعث شد فرزند یکی از زحمت کشانی که در غرفه‌ها مشغول بود و از این راه کسب روزی حلال برای خانواده‌اش می‌کرد به خاطر دست زدن دچار این حادثه شود.

سیف درباره اینکه گفته می‌شود پیمانکار مربوطه بازداشت شده است، گفت: مسئولان قضایی به همراه ضابطین قضایی در ورزشگاه حاضر شدند، آن پیمانکار احضار و بعد از ارائه اطلاعاتی در این مورد بازداشت شد و این پرونده در حال رسیدگی است.  

مدیر مجموعه ورزشی آزادی درمورد اینکه این داربست‌ها به چه منظور نصب شده‌اند، گفت: در سالن ۱۲ هزار نفری که مسابقات والیبال برگزار می‌شود این داربست‌ها به درخواست نهادهای امنیتی و نیروی انتظامی و توسط فدراسیون والیبال نصب شده که بتوانند نظم بهتری را برقرار کنند.  

او درباره  اینکه گفته می‌شود این حادثه به علت اشکال در گیت‌ها به وقوع پیوسته گفت: گیت‌ها به منظور ورود هستند و این اتفاق بعد از خروج رخ داده است، در حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت از خروج هواداران گذشته بود و هیچ ارتباطی  به گیت‌ها ندارد. فاصله گیت‌ها تا این داربست‌ها در حدود ۵۰ متر است. همانطور که گفتم متاسفانه شیرینی نظم و انضباطی که بعد از دو هفته برقرار شده بود به کام همه ما تلخ شد.  

سیف درباره  حضور خانواده کودک جانباخته در ورزشگاه آزادی گفت: ما تا ساعت ۳ صبح در مجموعه بودیم و خانواده این کودک و  مقامات قضایی نیز در ورزشگاه بودند. خانواده مرحوم از بعضی سایت‌ها که اخبار غیرواقعی را منتشر کرده بودند گله داشتند و  از این سایت‌ها و رسانه‌ها درخواست می‌کنم  که اگر اطلاع‌رسانی می‌کنند براساس واقعیت باشد و اخبار را از مسئولان و مراجع ذی‌ربط بگیرند. متاسفانه اخباری منتشر کرده بودند که حالت خوبی نداشت و بیشتر روی زخم و آسیبی که رسیده بود نمک می‌ریخت. خواهشم این است که برای اطلاع‌رسانی از منابع موثق اخبار را دریافت کنند.  

مدیر مجموعه ورزشی آزادی درمورد اینکه چرا پیمانکار دچار چنین خطایی شده است، گفت: ما در مجموعه چند پیمانکار داریم، پیمانکار برق جدا است و پیمانکار داربست هم جدا. این پیمانکار با صحبتی که با دوستان قضایی داشتند از جانب کسی که متولی داربست است دچار خطا شده بود. این موضوع پیگیری می‌شود و ما هم همکاری با مراجع ذی‌ربط را وظیفه خودمان می‌دانیم.  

سیف درباره اینکه گفته می‌شود سیم‌های برق پوسیده هستند، گفت: از عمر ورزشگاه آزادی ۵۰-۴۰ سال می‌گذرد، بخش‌هایی از آن بازسازی شده است. به هر حال  در داخل ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری ۴ جایگاه بازسازی شده و آن‌هایی که تخصص دارند می‌گویند ۵۰-۴۰ سال به عمر این سازه اضافه شده است، اما نیاز است که بازسازی در همه جای آن انجام شود. صحبت درمورد بازسازی در تخصص من نیست، چند کارشناس شب گذشته در ورزشگاه حضور داشتند و مسائلی را یادداشت کردند. انشاءالله این پیگیری‌ها باعث شود دیگر چنین  اتفاقاتی را شاهد نباشیم.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۳۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل میر عظیمی بعد از ظهر یک شنبه در نشست با فرماندار رشت به تشریح اهداف و برنامه‌های این مجموعه پرداخت و اظهار کرد: خدمات رسانی کانون پرورش فکری در بستر بیش از ۶۰ عنوان فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی انجام می‌شود.

میرعظیمی در ادامه به نیروهای انسانی کانون اشاره و با متعهد و توانمند توصیف‌کردن آنان افزود: موفقیت مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری این نهاد در رقابت‌های بین المللی، کشوری و استانی، بیان‌گر این توانمندی‌ها است.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه که تربیت نسلی هنرمند، مؤمن و در تراز انقلاب، نیازمند تلاش هم زمان فعالان فرهنگی و توجه مسؤولان و تصمیم‌گیران است، اضافه کرد: برای پیشبرد اهداف، حمایت‌های بی‌دریغ معنوی و اختصاص منابع مالی مناسب ضرورت دارد.

وی با ناکافی خواندن منابع مالی تخصیص یافته به مراکز فرهنگی هنری ۶ گانه کانون رشت طی ۲ سال گذشته گفت: ابعاد فعالیت‌های کانون پرورش فکری بر لزوم حمایت هر چه بیشتر از این مجموعه تاکید دارد.

میرعظیمی در ادامه صحبت‌های خود به برخی فعالیت‌های کانون در مراکز فرهنگی هنری و در سطح شهرستان اشاره و از حضور مؤثر این مجموعه در نمایشگاه هفته دفاع‌مقدس و حضور مستمر همکاران کانون در نمایشگاه «شهر باران، شهر قرآن» در ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۳ سخن‌به‌میان‌آورد.

وی افزود: معرفی کانون استان گیلان به عنوان دبیر کمیته کودک و نوجوان کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید استان گیلان و گشایش دبیرخانه این این کمیته در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ شهرستان رشت، بخشی از فعالیت‌های مؤثر کانون در عرصه فرهنگ به‌شمارمی رود.

میرعظیمی نقش کانون را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مقابله با تهدیدهای فضای مجازی متوجه نسل کودک و نوجوان با اهمیت خواند و ضمن تشریح برنامه‌های این مجموعه برای همراه سازی خانواده‌ها با فعالیت‌های مربیان کانون ادامه‌داد: برای توفیق فرهنگی، ورود خانواده‌ها به این عرصه ضروری است.

مدیرکل کانون استان گیلان هم‌چنین، از برپایی کارگاه‌های فرزندپروری و مهارت‌آموزی در مراکز فرهنگی هنری کانون صحبت‌کرد و این فعالیت‌ها را بخشی از حرکت‌های تأثیرگذار کانون در توان‌مندسازی نسل کودک و نوجوان دانست.

وی بر لزوم حمایت مسؤولان از تکمیل ساختمان در حال احداث کانون شهرستان خمام و از راه‌اندازی مرکز فرهنگی هنری کانون در مسکن مهر شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: در پایان از فرماندار برای بازدید از مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دعوت کرد.

کد خبر 6097391

دیگر خبرها

  • فیلم| صدام حسین در ورزشگاه آزادی | خشم کاربران از اقدام تماشاگر
  • ببینید | تصاویر تازه از عملیات جستجوی کودک ٥ ساله غرق‌شده در رودخانه خرسان
  • فیلم| جست‌وجوها برای یافتن کودک پنج ساله چهارمحالی ادامه دارد
  • فیلمی شوکه‌کننده از حضور بدل صدام حسین در ورزشگاه آزادی! + ویدئو
  • کودک ۶ ساله اصفهانی در کانال آب غرق شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • اسوههای زندگی را با این کتاب بشناسیم
  • غرق شدن کودک کامفیروزی در رودخانه کر
  • تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی آغاز شد