Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظفرمند با تأکید براینکه با اجرای آزمون وسع اعتبارات بخش سلامت به سمت عدالت سوق می‌یابد و هدف کاهش چتر پوشش بیمه‌ای نیست، گفت: مهلت مراجعه به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران جهت تعیین تکلیف بیمه، ۶ ماه اطلاع‌رسانی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «رسول ظفرمند» امروز (26 شهریورماه) در جلسه شورای اطلاع‌رسانی اداره کل بیمه سلامت استان مازندران با موضوع بررسی اطلاع‌رسانی طرح‌های نوین الکترونیکی سازمان بیمه سلامت، آخرین پرداخت به مؤسسات طرف قرارداد و فراهم آوردن زمینه مشارکت اقشار مختلف جامعه در آزمون وسع بیمه‌شدگان اظهار کرد: برگزاری آزمون وسع می‌تواند به برقراری عدالت در سلامت کمک کند و وضعیت توانایی مالی بیمه‌شدگان را شفاف سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران با اشاره به بند الف ماده 70 برنامه ششم توسعه در خصوص بحث بیمه اجباری همه افراد جامعه، افزود: رسانه‌ها بهترین و کارآمدترین ابزار برای مشارکت همگانی مردم برای شرکت در این طرح است.

 

وی بابیان اینکه مطابق قانون همه افراد جامعه باید تحت پوشش بیمه باشند، تصریح کرد: همه افراد فاقد بیمه باید برای تعیین تکلیف و برخورداری از بیمه اقدام کنند و اگر افراد ازنظر منابع درآمدی و مالی زیر ۴۰ درصد حداقل حقوق قانون کار درآمد داشته باشد، 100 درصد حق بیمه آن از سوی دولت پرداخت می‌شود.

 

ظفرمند افزود: همچنین افرادی که بین ۴۰ - ۱۰۰ درصد حداقل حقوق اداره کار درآمد داشته باشند، ۵۰ درصد حق بیمه آن از سوی دولت پرداخت می‌شود.

 

 وی بابیان اینکه در حال حاضر حق بیمه بالای ۷۰ - ۸۰ درصد بیمه‌شدگان سلامت توسط دولت پرداخت می‌شود، اظهار کرد: مهلت مراجعه به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران جهت تعیین تکلیف بیمه برای اشخاص مختلف جامعه، 6 ماه اطلاع‌رسانی شده است.

 

ظفرمند بابیان اینکه میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه بر اساس نتایج ارزیابی وسع مشخص می‌شود و اگر نتایج این ارزیابی نشان داد که توانایی مالی مناسبی دارند، در تأمین بخشی از حق بیمه  مشارکت می‌کنند، ادامه داد:  میزان مشارکت بیمه‌شدگان بعد  از انجام ارزیابی وسع  از صفرتا ١٠٠درصد حق بیمه متفاوت خواهد بود. در حال حاضر دولت به پرداخت حق بیمه کمک می‌کند و زمانی که ارزیابی  وسع نیز انجام شود این کمک متناسب با نتایج ارزیابی ادامه خواهد داشت.

 

وی خاطرنشان شد: اگر افراد نسبت به تعیین و تکلیف وضعیت خود از طریق آزمون وسع اقدام نکنند باید حق بیمه خود را کامل پرداخت کنند.

 

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با تأکید براینکه با اجرای آزمون وسع اعتبارات بخش سلامت به سمت عدالت سوق می‌یابد، گفت: هدف از اجرای این مصوبه قانونی کاهش چتر پوشش بیمه‌ای نیست.

 

ظفرمند بابیان اینکه معطلی و تعطیلی در ارائه خدمت و صیانت از حقوق مردم نداریم، تصریح کرد: نزدیک به سه‌دهم درصد جمعیت پوشش بیمه سلامت را بیماران خاص تشکیل می‌دهند و بالای ۱۰ درصد هزینه‌ها مخصوص این بیماران است و سالانه ۷۰ میلیارد تومان از بودجه 700 میلیارد تومانی بیمه سلامت صرف این بیماران می‌شود.

 

مدیرکل بیمه سلامت مازندران به پروژه‌های نوین و الکترونیکی سلامت در استان اشاره کرد و گفت: در فصل استحقاق سنجی، حدود ۸۰ هزار نفر که چند بیمه‌ای بودند تعیین تکلیف شدند.

 

ظفرمند بابیان اینکه در ارسال و رسیدگی الکترونیکی اسناد بیمارستانی جزو شش استان پایلوت و استان اول کشورهستیم، افزود: خوشبختانه به همت دانشگاه های علوم پزشکی ۹۹ درصد اسناد بیمارستانی در تیرماه به‌صورت الکترونیکی ارسال و رسیدگی شده و هزینه‌ها قابل پرداخت است.

 

وی به مشارکت 70 پزشک استان مازندران در بحث نسخه‌نویسی الکترونیک اشاره کرد و افزود: تمامی این پزشکان ظرف یک هفته تا 10 روز حق‌الزحمه خود را دریافت کردند.

 

ظفرمند بابیان اینکه نسخه‌پیچی الکترونیک از مهرماه سال جاری آغاز می‌شود، اذعان کرد: در بحث ارجاع الکترونیک منتظر تأیید نهایی وزارت بهداشت و تعیین نرم‌افزار منتخب هستیم.

 

وی در خاتمه اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی طرح پزشک خانواده شهری که به‌عنوان پایلوت در مازندران در حال اجراست جهت آشتی و بهره‌گیری بیش‌ازپیش مردم از این طرح را از اصحاب رسانه استان مازندران مطالبه کرد.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی ماه محرم عزاداری محرم مسجد طراز اسلامی عاشورا کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد استان همدان اصفهان نسخه نویسی الکترونیکی طرح آزمون وسع مدیرکل بیمه سلامت مازندران پزشک خانواده عدالت درمانی بیماران خاص اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۴۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو

حسین رنجبران در گفت وگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت پرداختی به داروخانه ها گفت: سازمان بیمه سلامت با ۱۳ هزار و ۵۰۰ داروخانه طرف قرارداد است، این سازمان مطالبات داروخانه ها را تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت نموده است، در قالب مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی پرداختی تا دی ماه سال گذشته توسط سازمان هدفمندی انجام شد و تنها دو ماه باقی مانده است که سازمان برنامه و بودجه طی چند روز گذشته این منابع را به سازمان های بیمه گر تخصیص داد، لذا درتلاش هستیم مطالبات دو ماهه باقی مانده از سال گذشته طی چند روز آینده با همکاری سازمان هدفمندی پرداخت شود.

وی افزود: خوشبختانه اقدامات لازم برای پرداخت مطالبات فروردین ماه سال جاری سهم سازمان نیز در حال انجام است.

رنجبران در خصوص پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی، تصریح کرد: از تیرماه سال گذشته سازمان هدفمندی پرداختی ها را انجام می دهد، این در حالی است که تا قبل از آن سازمان های بیمه گر به مدت یک سال این کار را انجام می دادند؛.خوشبختانه سازمان بیمه سلامت، یک سال در پرداخت منظم ما به التفاوت نرخ ارز ترجیحی با سازمان برنامه و بودجه همکاری مناسب داشت و همواره داروسازان، تقدیر وتشکر در پرداختی منظم در آن مقطع از دولت و سازمان برنامه و بودجه و سازمان بیمه سلامت داشته اند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر پرداخت ما به التفاوت نرخ ارز ترجیحی بر عهده چند مجموعه بوده و مشکلاتی برای داروسازان و شرکت های دارویی ایجاد شده است، لذا پیشنهاد می شود اگر این مساله به روال گذشته برگشته و با نظارت دقیق سازمان برنامه و بودجه باشد؛ می توان از ایجاد مشکل برای پزشکان داروساز، جلوگیری و رضایتمندی بیمه شدگان در دریافت خدمات را افزایش داد.

کد خبر 6092736 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی
  • گزارشی از آخرین تمرین تیم فوتبال ذوب‌آهن برای مصاف با نساجی با حضور اصحاب‌رسانه
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد