Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@03:26:56 GMT

روش‌های جدید آمریکا برای قاچاق نفت سوریه

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۵۰۴۵

روش‌های جدید آمریکا برای قاچاق نفت سوریه

طبق گزارش‌های یک نویسنده روسی، آمریکا دور جدیدی از حمایت‌های خود را در راستای قاچاق نفت سوریه به روش‌ها و کانال‌های مختلف آغاز کرده است. ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری کاتیهون آنتوآن لاروف نویسنده روسی در اوستیا روسیه مقاله ای درباره حمایت ایالات متحده از قاچاق نفت از سوریه از طریق کانال های دیگر نوشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله آمده است که در صحرای سوریه و وادی‌الفرات ٬ قاچاق نفت سوریه دوباره درحال افزایش است. این اتفاق پس از شکست داعش رخ داد و درحال حاضر اهالی مناطق تحت سیطره دولت از کمبود شدید منابع انرژی رنج می‌برند. طلای سیاه سوریه بار دیگر از منطقه تحت اشغال آمریکا به خارج قاچاق می‌شود.

پیش از این٬دلارهای نفتی بودجه‌های نظامی و تبلیغاتی تروریست‌ها را تامین می‌کرد و درحال حاضر میدان‌های نفتی٬ سلاح گروه‌های مخالف دولت و ثروت شخصی سرکردگان آنها را فراهم می‌آورد.

درهمین راستا ژنرال سرگئی رودکووی ، رئیس اداره عملیات عمومی ستاد کل نیروهای مسلح روسیه تصریح کرد که روز 29 جولای شرکت‌های نظامی خصوصی آمریکا که عناصر آن بیش از 3.5 هزار نفر است٬ تاسیسات نفتی سوریه را تحت پوشش ائتلاف هوایی غارت می‌کردند.

امروز قاچاق نفت سوریه به صورت پنهانی صورت می‌گیرد. گفته می‌شود که نفت این کشور از مناطقی که تحت سیطره دولت نیستند با ماشین‌های شخصی به ترکیه منتقل می‌شود. باید اشاره کنیم که پس از پاک‌سازی مناطق مرزی از لوث وجود تکفیری‌های داعش٬ قاچاق به عراق به ویژه منطقه کرکوک شدت گرفت. در این منطقه قانونی کردن قاچاق نفت سوریه تحت پوشش عراق به آسانی صورت می‌گیرد.

تحریم انرژی سوریه٬ یک استراتژی متعمدانه از سوی آمریکا و هم‌پیمانان آن به منظور اعمال فشار بر این کشور است. آمریکایی ها علاوه بر رصد نفتکش ها٬ به طور فعال سعی در جلوگیری از قاچاق نفت داخل سوریه و یا انتقال آن از مناطق تحت سیطره نیروهای دموکراتیک سوریه به سواحل تحت سیطره دولت دارند.

روشن است که این مسئله٬ ایجاد یک زندگی مسالمت‌آمیز را در سوریه تسهیل نمی‌کند. یک‌چهارم زمین‌های سوریه و نیز بخش بزرگی از منابع نفتی آن همچنان تحت سیطره نیروهای تحت حمایت آمریکا است.

درحقیقت٬ این بخش‌ها تبدیل به مناطق حفاظت شده نظامی و یا صرفا یک منطقه تحت اشغال آمریکا شده‌اند. براساس قوانین بین‌المللی٬ این به معنای آن است که ایالات‌متحده مسئول همه اتفاقات این منطقه از جمله استخراج غیرقانونی و قاچاق منابع انرژی از این کشور است.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "سوریه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار سوریه اخبار آمریکا اخبار سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۵۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل برنامه‌ حمله به رفح را به آمریکا گزارش داد

یک رسانه آمریکایی گزارش داد اسرائیل طی روزهای گذشته برنامه‌های خود در خصوص تخلیه غیرنظامیان از رفح قبل از عملیات احتمالی در این منطقه را با آمریکا در میان گذاشت.

به گزارش مشرق، خبرگزاری آسوشیتدپرس با گزارش این خبر به نقل از منابع آگاه مدعی شد که دیدگاه واشنگتن مبنی بر اینکه انجام چنین عملیاتی جان بسیاری از افراد غیرنظامی را در معرض خطر قرار می‌دهد تغییر نکرده است.

آمریکا علی‌رغم ابراز مخالفت‌های رسانه‌ای با اقدامات اسرائیل در جنگ غزه تا کنون اصلی‌ترین حامی این رژیم در این جنگ و یکی از عوامل کش‌دار شدن درگیری‌ها بوده است.

نزدیک به ۱.۵ میلیون نفر فلسطینی در شهر رفح واقع‌ در جنوبی‌ترین نقطه غزه پناه گرفته‌اند. در صورت آغاز عملیات اسرائیل در این منطقه، آوارگان فلسطینی جایی برای رفتن ندارند.

آژانس امدادرسانی سازمان ملل متحد روز جمعه گفت چنانچه اسرائیل طرح خود برای حمله به رفح را پیش ببرد صدها هزار نفر در معرض خطر مرگ قرار خواهند داشت.

مقام‌های مورد استناد آسوشیتدپرس گفته‌اند که طرح تخلیه غیرنظامیان که اسرائیل آن را با آمریکا به اشتراک گذاشته هنوز نهایی نشده و هر دو طرف بر سر ضرورت ادامه رایزنی‌ها توافق کرده‌اند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟
  • ۳ مساله تاثیر گذار بر تحولات منطقه
  • اسرائیل برنامه‌ حمله به رفح را به آمریکا گزارش داد
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق