Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@06:11:25 GMT

نحوه اجرا و احیای خانه موزه هنر لطفی در کرمان بررسی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۵۴۶۹

نحوه اجرا و احیای خانه موزه هنر لطفی در کرمان بررسی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی در نشست پیگیری احیا و مرمت خانه تاریخی لطفی عنوان کرد: طبق توافقاتی که قبلا انجام شده است، این خانه تاریخی پس از مرمت به عنوان خانه موزه آثار خوشنویسی استاد ملک‌زاده در اختیار قرار خواهد گرفت.

آیت‌اللهی موسوی با بیان اینکه پیمانکار و همه عوامل کار آماده است و بانک رسالت برای تملک و مرمت این بنای تاریخی اعلام آمادگی کرده است، افزود: بانک رسالت طی یک ماه آینده زیر نظر اداره کل میرث فرهنگی، طرح مرمت این بنا را آماده کرده و نظرات اداره کل ارشاد در محتوای طرح اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه‌اندازی خانه موزه‌ها در راستای پایلوت گردشگری هنری استان

محمد علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این نشست گفت: در تفاهمنامه فی مابین استانداری کرمان و معاون وزیر ارشاد، مقرر شد تا چند خانه‌ تاریخی به منظور راه‌اندازی موزه‌های هنر شناسایی و مرمت شوند.

وی افزود: این خانه موزه‌ها به نوعی در راستای پایلوت گردشگری هنری در استان کرمان مطرح شده‌اند و طرح ابتکاری است که اولویت آن با خانه موزه «لطفی» برای نمایش آثار استاد ملک‌زاده گذاشته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه مالکیت این خانه فعلا نامعلوم و نامشخص است، بیان کرد: این ملک از مجموعه‌های مسکن و شهرسازی است و در ابتدا باید مشکل مالکیت آن برطرف شود تا روند کار ادامه یابد.

فریدون فعالی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در این جلسه به تاکید استاندار کرمان بر راه‌اندازی خانه موزه‌ها اشاره داشت و پیشنهاد داد تا خانه‌های تاریخی در اختیار ادارات و نهادها شناسایی شوند تا شرایط مرمت و واگذاری آنها برای موزه‌ها دنبال شود.

وی افزود: ملک‌ها و خانه‌های تاریخی دیگری نیز وجود دارد که واجد شرایط مرمت و تبدیل به فضای گردشگری و فرهنگی بوده و قابلیت واگذاری دارند.

کد خبر 4721449

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کرمان خانه تاریخی ماه محرم قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد عاشورا ایلام شیراز مراسم عزاداری خطبه های نماز جمعه گرگان تاسوعا و عاشورا سانحه تصادف ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۵۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است، گفت: بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک شامل زمان و محدوده اجرا است.

به گزارش مشرق، شهریار افندی‌زاده مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران درباره تغییر در اجرای طرح ترافیک در تهران اظهارداشت: در حال دریافت پیشنهادات و اطلاعات از سوی جامعه دانشگاهی درباره بازنگری در طرح ترافیک هستیم و پس از بررسی این مرحله، موضوع در کمیته‌ای ویژه بررسی نهایی خواهد شد.

وی افزود: حذف حلقه دوم طرح ترافیک یا محدوده زوج و فرد یکی از این مسائل است که بررسی خواهد شد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی خواهد بود و امسال تغییر می‌کند، گفت: تغییر در نرخ طرح ترافیک جدای این موضوع است و تصمیم در این زمینه بر عهده شورای شهر تهران است.

افندی‌زاده گفت: بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک شامل زمان اجرا و مکان اجرا است که محدوده طرح ترافیک هم احتمال کاهش دارد.

گفتنی است؛ محسن هرمزی معاون حمل و نقل شهرداری تهران نیز در این زمینه گفت: در طرح ترافیک جدید مسأله‌ای به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه