Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، مهر داد سالاری امروز سه شنبه در نشست ستاد بازسازی استان کرمانشاه به ارائه وضعیت پیشرفت فیزیکی واحد‌های مناطق زلزله زده استان کرمانشاه پرداخت و اظهار داشت: طی یکماه اخیر شاهد روند کند بازسازی در مناطق زلزله زده بودیم که شاید بدلیل این که در مراحل پایانی کار هستند، این روند مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: در روستا‌ها حدود ۴۱ واحد عملیات بازسازی را شروع کردند، اما در همان مرحله اسکلت بندی کار را رها کردند و این نشان می‌دهد شاید نیازی به این واحد‌ها ندارند، بنابراین این تعداد را از لیست خارج کردیم.

او تاکید کرد: این روند یک ذهنیت نیمه کاره در روستا‌ها را رقم زده است لذا باید این تعداد رصد شوند و وام‌هایی که در این رابطه دریافت کردند نیز تعیین تکلیف شود.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه از وضعیت مستاجران مناطق زلزله زده انتقاد کرد و گفت: این افراد پیش از زلزله نیز واحدی نداشته اند و در حال حاضر حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان به هر یک از این خانوار‌ها کمک شده و باید جای دیگر را برای زندگی اجاره کنند.

سالاری همچنین گفت: افرادی نیز از این فرصت استفاده کردند و بجای یک واحد تعداد بیشتری را ساختند، اما باید بنیاد مسکن کنترل کند که یک واحد را تکمیل و در آن سکنی بگیرند و کانکس‌ها را هرچه سریعتر جمع کنند.

او از اتمام عملیات بازسازی واحد‌های زلزله زده شهری در پایان ۶ ماهه اول امسال خبر داد و گفت: واحد‌های روستایی تکمیل است و واحد‌های مسکونی در شهر سرپلذهاب نیز طبق وعده بنیاد مسکن قرار بود تا پایان سال ۹۸ کار بازسازی را تمام کند، اما با سرعتی که در این راستا هست تا پایان ۶ ماهه اول امسال به اتمام می‌رسد.

سالاری بیان داشت: با توجه به اینکه مسیر راه کربلا از قصر شیرین و سرپلذهاب می‌گذرد وجود مسکن مهر سرپلذهاب و شهرک صنعتی در خروجی قصرشیرین که از زلزله تخریب شد و تا کنون اقدامی برای آن انجام نشده است، چهره نازیبایی دارد که لازم است راهکاری برای بازسازی این ۲ گزینه بکار ببریم.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه خطاب به مدیران کم کار گفت: به مدیرانی که کار نمی‌کنند، اجازه نمی‌دهیم در راس امورات قرار بگیرند.

انتهای  پیام/ز

 

اتمام عملیات بازسازی واحد‌های زلزله زده شهری در پایان ۶ ماهه اول امسال

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زلزله کرمانشاه زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۶۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال

 غفارزاده در جلسه شورای بهره‌برداری شرکت  آب منطقه‌ای که با حضور معاونین و مدیران برگزار شد با اشاره به آخرین وضعیت منابع آب تبریز اظهار کرد: متاسفانه نبود رینگ به دور کلانشهر تبریز تامین آب شرب سال قبل را مشکل‌ کرد در حال حاضر رینگ جنوبی شهر با ۲۶ کیلومتر مسافت به اتمام رسیده و در برنامه داریم تا رینگ شرقی را قطعا تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه علی‌رغم بارش‌های اخیر با توجه به شرایط خشکسالی و عدم تبدیل بارش‌ها به رواناب تنها ۵۲ درصد مخازن سد‌های استان پر شده اضافه کرد: سال گذشته سال بسیار سختی بود و با تداوم شرایط خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها مواجه بودیم اما با مدیریت منابع و مصارف آبی توانستیم این بحران را در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و شرب مدیریت کنیم.

وی با اشاره به برداشت‌های غیرمجاز و گاه مصرف بی‌رویه خاطرنشان کرد: علی‌رغم باور عمومی بارندگی‌های پراکنده روز‌های اخیر اثربخشی ناچیزی بر مخازن سد‌ها داشته که امیدواریم شهروندان با خودداری از مصارف غیرضروری یاریگر کارکنان صنعت آب استان باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • پایان عملیات تعمیرات حساس کوره نم زدایی ردیف سوم گازی پالایشگاه دهم
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال