Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسن نیوز: محمدامین حیات مقدم پژوهشگر سیاسی گفت: بسیاری از مشکلات به سادگی و با داشتن کمی انصاف و تقوا از سوی افراد خاص قابل حل است. گرانفروشی و یا کم فروشی در اسلام نهی شده است و در ایران نیز نباید وجود داشته باشد ولی...

محمدامین حیات مقدم پژوهشگر سیاسی گفت:

بسیاری از مشکلات به سادگی و با داشتن کمی انصاف و تقوا از سوی افراد خاص قابل حل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرانفروشی و یا کم فروشی در اسلام نهی شده است و در ایران نیز نباید وجود داشته باشد ولی متاسفانه در شرایط کنونی به وفور یافت میشود.

اگر در کشور و یا جامعه تقوا و فرهنگ مناسب وجود داشته باشد ما شاهد پیشرفت نیز خواهیم بود.

اگر هر کس به وظیفه خود به نحو احسن عمل نکند پس اقتصاد شکوفا وجود نخواهد داشت.

قانون باید بر اساس کرامت انسانی نوشته شود و باید طوری باشد که هر کس هرچه را برای خود میپسندد برای دیگری و یا جامعه نیز روا دارد این جمله و تامل در مورد آن پیچیده و سخت است ولی باید تلاش کرد .

در نهج الفصاحه حکمت هشتاد و هفت آمده که پیامبر اکرم فرموده بود:احب للناس ما تحب لنفسک .یعنی آنچه برای خود میخواهی برای مردم بخواه .

این جمله فوق العاده مهم و اساسی است و بسیار هم پیچیده است و مردم و کارمندان و مدیران هر روز در تمامی تصمیم گیری های خود باید به این نکته توجه داشته باشند.

ماکیاولیسم کارایی ندارد و به هرج ومرج ختم میشود .ماکیاولیسم و خودخواهی و بی اخلاقی ناشی از این طرز تفکر مانع پیشرفت جوامع میشود .

برای مثال در زمینه اقتصاد طرز تفکر ماکیاولیسم را اگر بخواهیم بسط دهیم به اختلاس و گرانفروشی برمیخوریم البته برخی اعتقاد دارند نیکولو ماکیاولی نظرات خود را بیشتر حول و حوش سیاست کرده بود و کتاب شهریار او نیز به همین دلیل به نگارش درآمده بود.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: ماکیاولیسم گرانفروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۶۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ حجت الاسلامی علیی مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اردبیل با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران، این نهاد ارزشی را برگرفته از نهضت عاشورا و پرچمدار جهاد تبیین دانست و افزود: امروز سپاه پاسداران در خنثی کردن توطئه‌های شناختی دشمنان در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد.
وی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل عملیات تنبیهی وعده صادق را نمونه‌ای از ابتکار و توانمندی سپاه در مقابله با دشمنان دانست و گفت: با این عملیات دنیا به عظمت و توانمندی سپاه پی برد و دشمنان هم در برابر این قدرت و توانمندی، چاره‌ای جز عقب نشینی نیافتند. 

حجت الاسلام علیی افزود: جامعه بزرگ بسیج در برابر استکبار جهانی ایستاده و رمز این مقاومت همانا اعتقاد به مکتب اهل بیت و پیروی از ولایت فقیه است. 
وی با اشاره به هفته عقیدتی سیاسی بر ضرورت تقویت ایمان و باور‌های دینی نیرو‌های سپاهی و بسیجی در کنار افزایش قدرت و توان نظامی تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • اصغری‌مقدم: ازبکستان آنقدرها هم قابل احترام نبود
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم
  • ببینید | در خط مقدم
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • روستای فردو از افتخارات استان قم است
  • خنده‌دارترین لحظات «خدنگ‌ها» در حیات وحش (عکس)
  • ارتقای قاریان جوان در طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع)
  • گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم
  • بازدید سرزده یک تمساح از پایگاه هوایی آمریکا + فیلم
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده