Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم‌های ملی والیبال ایران و چین در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف هم رفتند که شاگردان کولاکوویچ به پیروزی دست یافتند.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در دور دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا از ساعت ۱۸:۳۰ در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی مقابل چین قرار گرفت که این مسابقه با نتیجه ۳ بر صفر و با امتیاز‌های ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۱۷ به سود ایران تمام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب شاگردان کولاکوویچ خط و نشانی جدی برای میزبان رقابت‌های انتخابی المپیک کشیدند.

کولاکوویچ برای این مسابقه از ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، علی اصغر مجرد، میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی، امیر غفور و محمدرضا حضرت پور استفاده کرد.

ست نخست؛ ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران

تیم چین بازی را خوب شروع کرد، اما ایران اجازه خودنمایی به این تیم نداد و در امتیاز ۸ بر ۶ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. هدایت تیم ملی چین برعهده رائول لوزانو، سرمربی سابق تیم ملی ایران است. برتری تیم ایران ادامه پیدا کرد تا در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به سود شاگردان کولاکوویچ هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران تمام شد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران

نکته عجیب درمورد ست اول مسابقه اینکه در حالی که هنوز نخستین سرویس بازی زده نشده بود و به طور عملی مسابقه آغاز نشده بود، نخستین تعویض خود را انجام داد. با تصمیم سرمربی تیم ملی ایران، علی شفیعی به جای مجرد وارد بازی شد و در پست مدافع میانی قرار گرفت. چینی‌ها ست دوم را بهتر شروع کردند و در امتیاز ۸ بر ۶ به سود چین تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. در امتیاز ۱۰ بر ۵ کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کرد.. زمانی که نتیجه بازی ۱۴ بر ۱۳ به سود چین شد نوبت به لوزانو رسید تا درخواست وقت استراحت کند. امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران تمام شد.

 ست سوم؛ ۲۵ بر ۱۷ به سود ایران
این ست را ایران بسیار خوب شروع کرد و توانست ۳ بر صفر از چین پیش بیففتد. لوزانو در این امتیاز درخواست وقت استراحت فنی کرد. تیم‌ها در شرایط به وقت استراحت فنی اول رفتند که نتیجه بازی ۸ بر ۲ به سود ایران بود. در متیاز ۱۶ بر ۱۰ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

تیم ملی والیبال ایران از سه مسابقه قبلی خود دو پیروزی مقابل سریلانکا و قطر و یک شکست مقابل استرالیا در کارنامه دارد. شاگردا کولاکوویچ فردا در پنجمین مسابقه خود از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف هند خواهند رفت. هند امروز با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب استرالیا شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آرامکو عربستان شبنم نعمت زاده علیرضا صالح هپکو اراک پیمان کمپ دیوید تابناک ورزشی ایران والیبال قهرمانی آسیا چین هند آرامکو عربستان شبنم نعمت زاده علیرضا صالح هپکو اراک پیمان کمپ دیوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۶۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مسابقات تنیس روی میز انتخابی المپیک در منطقه آسیای میانه از ۲۸ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و در پایان رقابت‌ها تنها فرد قهرمان سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب می‌کند.

 در بخش زنان ندا شهسواری و مهشید اشتری از ایران اعزام می‌شوند تا برای کسب این سهمیه تلاش کنند. تا به حال ندا شهسواری موفق شده دو بار این سهمیه را از آن خود کند.  

مهشید اشتری در مورد شرایط آمادگی خود و اردوهای تیم ملی گفت: اردوی تیم ملی از سوم اردیبهشت ماه آغاز شده است و قبل از آن هم در مسابقات لبنان، ‌عربستان، آلمان و چک شرکت کردم. اردوی فعلی هم تا زمان اعزام ادامه دارد. در حال حاضر شرایط خوب است و تمریناتمان را دنبال می‌کنیم اما همه چیز به روز مسابقه بستگی دارد. با این حال تمام تلاشمان را می‌کنیم که در انتخابی المپیک به اوج آمادگی برسیم.

او با بیان اینکه انگیزه زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارم، تاکید کرد: شاید یک بار فرصت حضور در این مسابقات را داشته باشم چون نمی‌دانم چهار یا هشت سال دیگر چه می‌شود. وقتی الان چنین موقعیتی پیش آمده تمام انگیزه و هدفم را می‌گذارم. من و خانم شهسواری هر دو انگیزه داریم. خانم شهسواری دو بار به المپیک رفته و برایش افتخار است که برای سومین بار برود. برای من هم افتخار است که اولین حضورم را تجربه کنم.

اشتری ادامه داد: خیلی امید دارم که امسال سهمیه برای ایران است اما فرقی نمی‌کند من بگیرم یا خانم شهسواری. شاید برخی بگویند شانس ما با کشورهای دیگر ۵۰، ۵۰ است اما معتقدم احتمال ۸۰ درصد می‌توانیم سهمیه را بگیریم. مهم این است که زنان تنیس روی میز ایران سهمیه را بگیرد.

او در واکنش به اینکه امسال نسبت به سال‌های گذشته به مسابقات بیشتری اعزام شده است، ‌بیان کرد: همه این مسابقات را با هزینه شخصی رفتم. شروع کارم از ۶ ماه قبل و هدفم از اعزام هم انتخابی المپیک بود.

دیگر خبرها

  • ساحلی‌بازان در جمع چهار تیم برتر آسیا با کسب سهمیه جهانی
  • والیبال ساحلی زیر 19 ساله‌ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا؛ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ ساله‌ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • قهرمانی ژاپن در جامی که ما عاشق آن هستیم!
  • ساحلی‌بازان والیبالیست دریک چهارم نهایی آسیا
  • ساحلی‌بازان والیبالیست ایران راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند
  • اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد
  • ترکیب احتمالی اینتر برای دیدار با ساسولو؛ احتمال استراحت فرانسوی‌ها مقابل گربه سیاه
  • والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا؛ صعود ایران یک به مرحله بعد