Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@15:50:40 GMT

انتنظار افزایش قیمت نفت را داشتیم

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۶۸۴۵

انتنظار افزایش قیمت نفت را داشتیم

وزیر انرژی روسیه گفت: افزایش قیمت نفت در روز دوشنبه قابل انتظار بود، زیرا قیمت‌ها باید به ریسک‌های پس از حملات به زیرساخت‌های نفتی عربستان واکنش نشان می‌دادند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه گفت: افزایش قیمت نفت در روز دوشنبه قابل انتظار بود، زیرا قیمت‌ها باید به ریسک‌های پس از حملات به زیرساخت‌های نفتی عربستان واکنش نشان می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رویترز، حمله به تاسیسات نفتی عربستان، بیشترین افزایش یک روزه قیمت نفت در تقریبا ۳۰ سال گذشته را رقم زد.

نوآک گفت: «همه انتظار داشتند تا قیمت‌ها تاحدی در روز دوشنبه افزایش یابد، زیرا بلاتکلیفی و ریسک بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد. من فکر می‌کنم بازار دارد به وضعیتی بر اساس اطلاعاتی که از عربستان می‌آید، واکنش نشان می‌دهد.»

وی افزود گفت: به علت مذاکرات در ترکیه هنوز نتوانسته با وزیر انرژی عربستان صحبت کند، اما کارشناسان‌شان در تماس هستند.

زمانی‌که از وی سوال شد که آیا نیاز است تا نشستی میان تولیدکنندگان نفت و وزارت انرژی روسیه برای بروزرسانی شیوه برخورد، پس از حملات عربستان، صورت گیرد، وی گفت: «درصورتی که ما هیچ اطلاعاتی نداریم، چه دستاوردی خواهد داشت؟»

اوایل روز گذشته نوآک گفته بود، نفت کافی در ذخایر جهانی نفت وجود دارد تا جایگزین بشکه‌های نفت از دست رفته عربستان شود.

بزرگترین پالایشگاه و تأسیسات فرآوری نفت جهان در مناطق «البقیق» و «الخریص» روز شنبه به وسیله ۱۰ فروند پهپاد تهاجمی ارتش و گروه‌های مردمی یمن به آتش کشیده شد.

بلومبرگ در این رابطه نوشت، این اتفاق بدترین شوک برای بازار‌های نفتی از زمان حمله صدام، دیکتاتور معدوم عراق، به کویت در سال ۱۹۹۰ است. این میزان نفت از دست رفته، حتی از کسری عرضه نفت ایران، ناشی از انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ نیز بیشتر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نفت عربستان قیمت جهانی نفت بازار جهانی نفت حمله به آرامکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۶۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «حمید بادرستانی» گفت: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، افزایش ۶۲ درصدی تولید، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته در این نیروگاه را شاهد بودیم.

وی افزود: واحد‌های گازی نیروگاه ری بعد از پشت سر گذاشتن تعمیرات دوره‌ای، آمادگی مطلوبی برای پیک پیش رو در سال ۱۴۰۳ دارند. یک واحد حادثه دیده ۳۲ مگاواتی آسک که به‌صورت غیرمترقبه از مدار خارج شده است، بی وقفه و به‌صورت جهادی در حال تعمیر و بازسازی است و متخصصان نیروگاه در تلاش برای رساندن به موقع این واحد برای پیک تابستان هستند.

مدیرعامل نیروگاه ری با بیان اینکه پایش وضعیت واحد‌های تولید انرژی با جدیت در حال انجام است، گفت: حفظ سطح آمادگی واحد‌های تولیدی این نیروگاه برای تابستان از مهم‌ترین برنامه‌ها محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • هر ریال عربستان ۱۷۰۷۰ تومان
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده