Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@08:30:54 GMT

ادعای وزیر انرژی سعودی درمورد تولید نفت آرامکو

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۷۰۶۱

«عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان سعودی سه‌شنبه شب در یک نشست خبری ادعا کرد که وضعیت تولید نفت این کشور به حالت سابق خود بازگشت.

اخبار بین الملل- وی با اشاره به حمله پهپادی اخیر یمن به دو پالایشگاه شرکت آرامکو که باعث توقف 50 درصدی تولید نفت عربستان شده بود، مدعی شد که وضعیت تولید اکنون حالت عادی خود را سیر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر انرژی عربستان سعودی که کشورش بیش از چهار سال در حال حملات مستمر به مردم و زیرساخت‌های یمن است،اظهار داشت که حملات مکرر به تاسیسات نفتی، اقتصاد جهان را در معرض تهدید و خطر قرار می‌دهد.

عبدالعزیز بن سلمان افزود: اطفای حریق ناشی از حملات صورت گرفته علیه دو پالایشگاه بقیق و خریص، حدود هفت ساعت به طول انجامید.

وزیر انرژی عربستان گفت که «تاکنون نتوانسته‌ایم مشخص کنیم که چه کسانی طراح و مجری عملیات علیه تاسیسات نفتی آرامکو در بقیق بوده‌اند».

نیروهای یمنی شنبه گذشته با استفاده از 10 فروند پهپاد، دو پالایشگاه «خریص» و «بقیق» شرکت آرامکو را که از بزرگترین شرکت نفتی جهان محسوب می‌شود، هدف قرار دادند.

مقامات آمریکایی ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کردند، این در حالی است که ارتش یمن مسئولیت این حمله را پذیرفته است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عربستان سعودی یمن ایران عربستان سعودی یمن شرکت آرامکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۷۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند

به گزارش قدس آنلاین، رویترز چهارشنبه شب به نقل از یک منبع اطلاعاتی اوکراین نوشت که در این حمله بخشی از «ایستگاه اکسیژن» کارخانه متالورژی «نوولیپتسک» آسیب دیده است که این خسارت تاثیر طولانی‌مدت بر فعالیت این کارخانه خواهد داد.

شرکت NLMK که مالکیت این کارخانه را در اختیار دارد ادعای اوکراین را رد کرد. یک منبع صنعتی در روسیه نیز گفت که این کارخانه طبق معمول به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

پیشتر فرماندار لیپتسک گفته بود که یک پهپاد اوکراینی به یک منطقه صنعتی حمله کرده است اما درباره اینکه آیا این اقدام خسارتی داشته است یا خیر، اطلاعاتی منتشر نکرد.

اوکراین در ماه‌های اخیر حملات پهپادی خود را علیه تاسیسات صنعتی و نفتی روسیه افزایش داده است. کی‌یف انجام حملات پهپادی علیه این تاسیسات را بطور رسمی تایید یا تکذیب نمی‌کند اما هشدار داده است، تاسیساتی که از جنگ علیه اوکراین حمایت می‌کنند، اهداف مشروع نظامی قلمداد می‌شوند.

اما شرکت NLMK گفته که با صنایع دفاعی روسیه همکاری ندارد و محصولات آن صرفا کاربرد غیرنظامی دارد. این شرکت در اکتبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که قادر به تولید فولاد سخت برای مصارف نظامی نیست و برای ارتش این کشور محصولی تولید نمی‌کند.

حمله پهپادی کی‌یف علیه کارخانه فولاد لیپتسک توسط آژانس اطلاعات نظامی اوکراین GUR انجام شد. این آژانس همچنین به ۲ مخزن نفت شرکت روس‌نفت در منطقه «اسمولنسک» روسیه حمله کرد.

این در حالی است که روسیه نیز در هفته‌های اخیر حملات هوایی خود را علیه سیستم انرژی اوکراین افزایش داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد
  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • ادعای گروسی درباره فاصله ایران تا دستیابی به یک بمب اتمی | حمله به تاسیسات هسته‌ای امری، مطلقا، ممنوع است
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات