Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@22:00:12 GMT

تکلیف کارت سوخت وسایل نقلیه فرسوده مشخص نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۷۲۳۶

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، در حالی که بیش از یک‌ماه از زمان آغاز الزامی شدن استفاده از کارت سوخت شخصی می‌گذرد، هنوز تکلیف کارت سوخت وسایل نقلیه‌ای که طبق قانون فرسوده محسوب می‌شوند مشخص نیست، به‌عبارتی طبق قانون مالکان موتورسیکلت‌های با سن بالای 10 سال و اتومبیل‌های با سن بالای 25 سال، نمی‌توانند به‌علت سن بالای وسیله نقلیه و یا به‌عبارتی فرسوده بودن آن، کارت سوخت دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار بود با هماهنگی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و پلیس راهور، بررسی‌های مجددی روی نحوه تخصیص کارت سوخت به این قبیل وسایل نقلیه صورت بگیرد که تا امروز نتیجه این بررسی‌ها اعلام نشده است.

* بیش از یک‌میلیون کارت سوخت در ادارات پست معطل مانده است

هم‌اکنون بیش از یک‌میلیون کارت سوخت صادرشده در باجه‌های معطله ادارات پست در انتظار حضور مردم است. متقاضیان کارت سوخت المثنی باید با مراجعه به سایت epolice.ir و انتخاب گزینه "پیگیری صدور کارت سوخت"، از صدور یا عدم صدور کارت سوخت خود و همچنین در صورت صدور، از شماره پیگیری آن برای مراجعه به سایت اداره پست و پیگیری از طریق گزینه "رهگیری مرسوله‌های پستی" و مشخص شدن محل اداره پستی که کارت سوخت آنها در آن اداره وجود دارد، از محل آن مطلع شوند.

* روزی 40 تا 50 هزار کارت سوخت جدید صادر می‌شود

همچنین هم‌اکنون حدود یک میلیون نفر هنوز کارت سوخت ندارند؛ فرآیند صدور کارت با روند صدور 40 تا 50 هزار کارت سوخت در روز ادامه دارد تا حدود یک میلیون نفری که هنوز کارت سوخت برای آنها صادر نشده نیز در آینده نزدیک دارای کارت سوخت شوند.

* نصف‌شدن دوباره حجم قابل سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌داران در دستور کار

در ابتدای شهریورماه شاهد اعمال محدودیت در حجم سوخت‌گیری در هر نوبت با استفاده از کارت سوخت جایگاه‌داران از 60 لیتر به 30 لیتر بودیم؛ این برنامه در دستور کار است که در نوبت بعدی محدودسازی، این حجم قابل سوخت‌گیری توسط کارت جایگاه‌داران از 30 لیتر به 15 لیتر کاهش یابد اما هنوز زمان اعمال این محدودسازی مشخص نشده است.

* تنها 5درصد مردم از کارت سوخت شخصی استفاده می‌کنند

تعیین سقف 30لیتری برای سوخت‌گیری در هر نوبت با کارت جایگاه‌داران در تشویق مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی بی‌تأثیر بوده چرا که به‌گفته وزیر نفت، هم‌اکنون فقط 5 درصد مردم از کارت سوخت شخصی استفاده می‌کنند. به‌گفته این عضو کابینه دولت، محدودسازی حجم قابل سوخت‌گیری کارت جایگاه‌داران به‌منظور الزام مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۷۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!

فریدون عباسی در ارزیابی این پیشنهاد اظهار داشت: بنده کلا نسبت به طرح‌ها نظر مثبتی ندارم. بنزین ماده‌ای است که در خودرو استفاده می‌شود، چرا باید به افراد بنزین داده شود؟ در هیچ جای دنیا مشکلی بنزین ندارند، سوخت در جایگاه‌ها وجود دارد و مردم مصرف می‌کنند، چون هزینه‌ها در کشور‌های دیگر واقعی است سوخت هم مثل بقیه کالا‌ها است در کشور ما بیش از حد به این موضوع پرداخته می‌شود، بنزین نباید ابزاری برای بهم زدن آرامش مردم شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، وی با بیان اینکه تخصیص بنزین به افراد به جای خودرو در راستای اعطای یارانه بیشتر به اقشار کم‌درآمد نیست، افزود: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که شاید کسی نمی‌خواهد خودرو داشته باشد یا گواهینامه ندارد و یا ترجیح می‌دهد از وسیله نقلیه عمومی استفاده کند، بنابراین لزومی ندارد سوخت به افراد اختصاص داده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بهتر است به اصلاح نظام حقوق و دستمزد بپردازیم و ارجح‌تر است که ارزش پول ملی را حفظ و تورم را کنترل کنیم و نسبت به افزایش درآمد کسانی که درآمد ثابت دارند و حقوق‌بگیر هستند اقدام کنیم تا میزان حقوق دریافتی این افراد با تورم سازگار باشد نه اینکه هر سال کمتر از میزان تورم افزایش دستمزد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مشکل کشور در سهمیه‌بندی بنزین نیست، بنزین نباید سهمیه‌بندی شود جز در موارد بحران مثل زمان جنگ آشکار؛ اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و بنزین با کارت سوخت در اختیار مردم قرار می‌گیرد، ما باید همین شیوه تخصیص بنزین با کارت را درست اجرا کنیم یعنی هر شخصی با کارت شخصی سوخت را دریافت کند، قیمت هم مشخص باشد و اگر کسی بخواهد بنزین بیشتری مصرف کند باتوجه به اینکه کشور امکان تولید بنزین به میزان تقاضا را ندارد بنزین را با نرخ وارداتی دریافت کند.

عباسی خاطرنشان کرد: واردات بنزین ارزبر است بنابراین هر شخصی بخواهد بنزین بیشتری به مصرف برساند باید قیمت وارداتی یعنی هزینه واردات، حمل نقل و هزینه جایگاه باید در این نرخ گنجانده شده و قمیت واقعی را پرداخت کند و کسی هم مصرف کمتری دارد بنزین تولید داخل را با نرخ یارانه‌ای که دولت در نظر گرفته دریافت کند.

دیگر خبرها

  • گرانی بنزین عامل خرید خودرو‌های برقی می‌شود؟
  • کشف بیش از ۱۲۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرگ پرویزخان
  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی‌