Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@13:54:21 GMT

خطرات مصرف نوشابه‌های گازدار

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۷۳۳۶

محققان مرکز تحقیقات سرطان فرانسه هشدار می‌دهند مصرف زیاد نوشابه‌های حاوی قند و نوشابه شیرین با شیرین کننده‌های مصنوعی با میزان وقوع بیشتر مرگ و میر به هرعلتی مرتبط است. ناطقان: طبق مطالعه اخیر محققان، نوشیدن دو یا چند لیوان نوشابه با افزایش خطر مرگ مرتبط است.

محققان مرکز تحقیقات سرطان فرانسه هشدار می‌دهند مصرف زیاد نوشابه‌های حاوی قند و نوشابه شیرین با شیرین کننده‌های مصنوعی با میزان وقوع بیشتر مرگ و میر به هرعلتی مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مصرف نوشابه‌های گازدار موجب کاهش طول عمر می‌شود

«نیل مورفی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم مصرف زیاد نوشابه با افزایش خطر مرگ به هر دلیلی مرتبط است و این موضوع در مورد نوشابه‌های شیرین شده با مواد قندی یا شیرین کننده‌های مصنوعی فرقی نمی‌کند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما نشان می‌دهد که محدودیت مصرف این نوع نوشابه‌ها و جایگزینی آن‌ها با نوشیدنی‌های سالم‌تر نظیر آب بسیار مهم است.»

در این مطالعه، حدود ۴۵۲ هزار زن و مرد از ۱۰ کشور اروپایی شرکت داشتند.

در این مطالعه، نوشیدن دو لیوان نوشابه یا بیشتر در روز با مصرف کمتر از یک لیوان در ماه مقایسه شد. این افراد به مدت ۱۶ سال تحت نظر بودند که در این مدت ۴۱,۶۹۳ مورد مرگ ثبت شد.

طبق این مطالعه، ۴۳ درصد به دلیل سرطان، ۲۱.۸ درصد به دلیل بیماری‌های گردش خون و ۲.۹ درصد به دلیل بیماری‌های گوارشی فوت کرده بودند.

محققان براساس این یافته‌ها بر محدود کردن بیشتر مصرف نوشابه‌ها تاکید دارند.
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: نوشابه ها ، گازدار ، خطرات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نوشابه ها گازدار خطرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۷۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیدن مخزن در کارخانه نوشابه‌سازی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لحظه هولناک ترکیدن لاستیک اتوبوس در جاده (فیلم) ترکیدن نورافکن استودیو پخش خبر حین پخش زنده (فیلم) لحظه هولناک ترکیدن لاستیک یک خودروبر وسط اتوبان (فیلم)

دیگر خبرها

  • تاثیر تغییرات هوایی بر بیماری‌های عفونی / افزایش انگل‌های روده‌ای با مصرف آب غیربهداشتی
  • خطرات مصرف ویپ و پاد برای افراد
  • آمادگی جسمانی با سلامت روان بهتر در جوانان مرتبط است
  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • ورود نوشابه گازدار لیموناد سن ایچ، به بازار نوشیدنی‌ها
  • دو ماده غذایی که انگل روده را از بین می‌برند
  • اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
  • تندی غذا را چگونه بگیریم ؟ | رفع تندی غذا با چند راه ساده ؛ از رفع تندی غذا با نوشابه تا سیب زمینی و لبنیات
  • مصرف خودسرانه این آمپول خطرات جبران ناپذیری دارد!
  • ترکیدن مخزن در کارخانه نوشابه‌سازی (فیلم)