Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@12:46:53 GMT

آمریکا باز هم «ونزوئلا» را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۷۸۱۹

آمریکا باز هم «ونزوئلا» را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا به بهانه‌های واهی سه فرد و شانزده نهاد از کشور‌های مختلف را در فهرست تحریم‌های جدید علیه ونزوئلا قرار داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وزارت خزانه داری آمریکا سه شنبه شب به وقت تهران از اعمال تحریم‌های جدید علیه ونزوئلا خبر داد.

بنابر اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، 3 فرد و 16 نهاد به دلیل ارتباط با «آلکس ساب» تاجر کلمبیایی و شریک وی که متهم به کمک به «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانی این کشور هستند، در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فهرست منتشر شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا نهادهایی از کشورهای ایتالیا، ونزوئلا، کلمبیا و پاناما مشاهده می‌شود.

«استیون منوشین» وزیر خزانه داری آمریکا در این زمینه اظهار داشت، این اقدام باعث افزایش فشار بر آلکس ساب و شبکه وی می‌شود.

 وزارت خزانه داری آمریکا مدعی است این تاجر کلمبیایی قراردادهایی غیر واقعی با دولت ونزوئلا منعقد کرده است.

دولت آمریکا در ژانویه سال جاری میلادی، «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا را به رسمیت شناخت و از آن پس تمامی تلاش خود را برای اعمال فشار به دولت مادورو که چند ماه قبل از آن با آراء مردم به عنوان رئیس‌جمهور برگزیده شده بود، به کار گرفت تا او را از قدرت خلع کند.

مادورو، گوایدو را بعنوان دست‌نشانده آمریکا می‌داند و واشنگتن را به سازماندهی کودتای نافرجام ونزوئلا و تأمین مالی مخالفان دولت این کشور متهم می‌کند.

در رویداد دیگری مرتبط با این کشور وزیر خارجه ونزوئلا تاکید کرد که اقدام واشنگتن در فعال کردن پیمان نظامی کشورهای قاره آمریکا با هدف فراهم آوردن زمینه برای مداخله نظامی علیه «کاراکاس»، شرم‌آور است.

«خورخه آریزا» وزیر خارجه ونزوئلا، اقدام اخیر واشنگتن در فعال کردن پیمان نظامی کشورهای قاره آمریکا را «میراث شرم آور استعمارگری نو در آمریکای لاتین» توصیف کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تحریم علیه ونزوئلا وزارت خزانه داری آمریکا نیکلاس مادورو دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۷۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد که فعالیت‌های دفاعی ایران را هدف قرار داده است.

رویترز همچنین گزارش داد: انگلیس اشخاص و نهادهای مربوط به بخش دفاعی ایران را تحریم می‌کند.

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شخص و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

به نظر می‌رسد این تحریم‌های انگلیس و آمریکا نیز مانند تحریم‌های گذشته کشورهای غربی علیه کشورمان به بهانه حمایت از جریان‌های محور مقاومت در منطقه و عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای مختلف و همچنین در راستای حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088709

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران