Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-02@16:30:16 GMT

بنی گانتس اعلام پیروزی کرد/ نتانیاهو نپذیرفت

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۷۹۷۳

بنی گانتس اعلام پیروزی کرد/ نتانیاهو نپذیرفت

نظرسنجی ها از کسانی که در انتخابات اسرائیل شرکت کرده اند حاکیست که بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس، رقیب اصلی او، فاصله نزدیکی دارند و موفق به کسب اکثریت محسوسی نشده اند.

انتظار می رود که حزب راست میانه "آبی و سفید" به رهبر بنی گانتس حدود ۳۲ تا ۳۴ کرسی پارلمان (کنست) را کسب کند.

بنا بر ارقام منتشر شده، رسانه های اسرائیل انتظار دارند که حزب راستگرای لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو حدود ۳۱ تا ۳۳ کرسی پارلمان را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کمیسیون انتخاباتی هنوز نتایج رسمی مقدماتی را اعلام نکرده است.

در انتخابات ماه آوریل امسال، هر چند حزب لیکود بیشترین کرسی ها را کسب کرد، بنیامین نتانیاهو در نهایت موفق به تشکیل دولت ائتلافی نشد زیرا نتوانست حدنصاب ۶۱ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی پارلمان را کنترل کند.   لحظاتی پیش بنی گانتس اعلام پیروزی کرد لیکن نتانیاهو تاکنون نتایج انتخابات را نپذیرفته است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: نتانیاهو گانتس انتخابات اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۷۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی در مرحله نخست انتخابات دوازدهمین دوره مجلس، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و تعیین تکلیف ۴۵ کرسی به به دور دوم کشید.
انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه صورت می‌گیرد که سه حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو _ میانه و شبستر در  آذربایجان شرقی واقع شده است.

در دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ۱۲ نفر برای کسب ۶ کرسی باقیمانده از ۱۹ نماینده استان باهم به رقابت خواهند پرداخت که چهار نماینده از بین هشت نفر در تبریز انتخاب می‌شود و از حوزه میانه و شبستر نیز یک نفر منتخب و راهی مجلس خواهد شد.

همچنین انتخابات در هشت حوزه انتخابیه در کشور از جمله حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار می‌شود و علاوه بر اینکه احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آراء هم به صورت الکترونیکی خواهد بود.

طبق قانون تنها کسانی می‌توانند در مرحله دوم رأی بدهند که حتما در دور اول در همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند و یا اصلا در کل کشور رأی نداده باشند.

تبلیغات داوطلبان نمایندگی دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم از یک هفته قبل از تاریخ برگزاری انتخابات از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۸ صبح ادامه خواهد داشت.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حوزه‌های باقیمانده برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • مقامات صهیونیست تهدید کردند؛ حکم بازداشت نتانیاهو صادر شود...
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم /رقابت ۹۰ کاندیدا برای فتح ۴۵ کرسی پارلمان
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند
  • ۵۸ درصد صهیونیست‌ها خواستار برکناری فوری نتانیاهو هستند
  • آیزنکوت: اسموتریچ و بن غفیر تهدیدی برای امنیت اسرائیل هستند
  • نتانیاهو: در زمان حاضر دستیابی به آتش‌بس بعید به‌نظر می رسد
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • نتانیاهو: در حال حاضر دستیابی به آتش‌بس بعید به نظر می‌رسد